Permalänk
Avstängd

Uppföljaren, Farmors gamla väska.

Hejsan igen.
Ni såg säkert datorn jag la in här igår "70tals pallen" eller som den hette i galleriet, "Pallmentaor 2005". För er som inte såg den, här är adressen: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=890...
Pallmenatorn byggde jag och en vän från Fredag natt till lördagnatt (22.00 - 02.00). (det var första gången jag någon sin ens skruvade bort ett moderkort från en dator).

Igår fick vi ganska många klagomål på den och det är inte så konstigt efterssom det inte var något seriöst bygge ;P. Otroligt men sant så hamnade vi 3 på månadens topp med typ 250 röster på en dag, många har skrivit och trott att vi röstfuskade men jag kan säga att det gjorde vi absolut inte.

iallafall till saken nu.

Vi byggde alltså om datorn som vi byggde i fredags nu igår (lördag) ungefär vid samma tid (22.00 - 02.00). Här tänkte jag publicera några bilder på hur det såg ut när vi byggde "Farmors gamla väska"

Först letade vi efter ett material och vi kom fram till att ringa farmor kanske skulle ge resultat, och det gjordet det. Vi fick en väska som hon använde när hon reste som liten, alltså är väskan typ 60-70 år gammal

Först fixade o trixade vi för att få fram den bästa sättet moderkortet, nätagget och cdspelaren kunde sitta på.

När vi mätt upp allt skar vi ut hålen för skärm/usb/nätverk osv osv. På bilden ser ni min polare jonte som fixade så kanterna blev lite rundare och slätare till det använde vi min "fake" dremel ;D

Vi sågade fram 2 lagom stora bräder där vi skruvade fast morderkortet och nätagget på för att sedan kunna fästa dom i väskan. Såhär såg det ut.

När vi mätt ut allt och skruvat fast allt på rätt ställe limmade vi fast brädorna med moderkortet och nätagget på innuti väskans vägg (det håller skit bra även fast det inte låter så ;P). Sskälet till att vi använde lim är att vi inte kunde komma på något bättre sätt att fäska brädorna på.

Slutresultat:

Här är adressen till galleritet in och skriv en kommentar eller två. ;D

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=892...

För er som undrar vad den innehåller:
CPU typ Intel Celeron, 600 MHz (9 x 67)
System Minne: 384 MB (SDRAM)
Grafik: NVIDIA GeForce4 MX 4000 (64 MB)
Moderkort: Fält Värde
Moderkortsnamn Gigabyte GA-6VX7-4X

Skulle också gärna vilja veta hur man gör för att bilderna ska synas i forumet istället för bild adressen

kommentera gärna..

Visa signatur

Jag vet iaf hur man spelar counter-strike.

Permalänk

[*IMG] [*/IMG] utan stjärnor?

Permalänk
Avstängd

mmm.. jag märkte d ;P

Visa signatur

Jag vet iaf hur man spelar counter-strike.

Permalänk
Medlem

hah först pallen sen den här..
varför bygger du in din dator i en massa skit? kan du inte bara lägga i datorn i en plastpåse och köra den där i?
coolt, men coolare med ett seriöst snyggt bygge

Permalänk

hehe kalrt mycket snyggare än pallen.. nu har du byggt dig själv en lan dator (iofs, beror på vad du har för komponenter)

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
hehe kalrt mycket snyggare än pallen.. nu har du byggt dig själv en lan dator (iofs, beror på vad du har för komponenter)

haha.. asså datorn suger.... kan inte ens kolla på filmar utan lagg med den här gamla celeron datorn.... hade tråkigt därför jag gjordet det.

Visa signatur

Jag vet iaf hur man spelar counter-strike.