Land of the Dead: Road to Fiddler's Green

Permalänk

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green

Fanns ingen egen tråd om spelet så jag tänkte dra upp en här.
Så, är det bara jag som är helt såld på allt vad som har att göra med zombies ? Tycker dom är något av det häftigaste som finns.
Äntligen så kommer det ett riktigt skönt fps shootemup spel i härlig zombie anda.
Demot är ute och release tror jag är den 25:e denna månad (oktober).

Hemsida:
http://www.landofthedeadgame.com/

Demo:
http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/land_of_the_dead/LOTD_PC...
Jag vet om att det kanske inte är det mest tekniskt underbara spelet och det har sina brister, men det gör inte så mycket för min del när det gäller ett zombie-spel.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

helt kasst demo, var jätte sugen på spelet men demot gjorde att suget försvann

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Jo demot var inte det bästa, ganska kort och väldigt lätt men det var fortfarande väldigt underhållande att gå runt och slå ner Zombies med en hammare

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk

Jo, det är inte det bästa demo som gjorts. Men videos och screens på sidan får mig att ändå vänta tills spelet kommer ut innan jag säger nåt.
Sen som sagt, det som gör att jag ens bryr mig om att starta en tråd om spelet är att det här är (mig veterligen) det första spelet i sin genre.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Inaktiv

På screensen på sidna påminner spelet om Postal 2, så jag har inga direkt förhoppningar på det... Blir väl ett "Slakta zombies till du stupar av variationsbrist"-spel...

Permalänk

Dock nåt på screenshotsen som verkligen tilltalar mig. Vet inte riktigt vad, men det känns sådär väldigt Dawn of the Dead på nåt sätt

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Fick en Postal 2 känsla över spelet. Med det menade jag att vapnen kändes lika stela som där. Kändes som vapnen var gjorda av trä och ut kom en kula när man sköt. Men zombies är zombies..

Permalänk
Medlem

Testade det precis. Demo banan var ju inte jätte kul, men spelet var det ju inget fel på. En ganska mysig zombie atmosfär.

Hoppas multiplayer delen går ut på att slakta så många zombies som möjligt.

Permalänk
Medlem

Stubbs till XBOX är ju annars tydligen ett skönt Zombielir, kan vara värt att kolla upp ifall du har en krysslåda.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

I Painkiller får du ju också slakta zombies ganska mycket..
fast med lite udda vapen :s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Dock nåt på screenshotsen som verkligen tilltalar mig. Vet inte riktigt vad, men det känns sådär väldigt Dawn of the Dead på nåt sätt

exakt min tanke, bara tänk ett spel på dawn of the dead,

installerar

EDIT: a, en riktig besvikelse, stelt, ganska småfult. lätt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Verkar vara ett riktigt skitspel om ni frågar mig.

Permalänk
Medlem

Skitspel, ibland kändes det som att zombisarna hade "godmode" på. Hur kul är det med en hagelbrakare eller jätte revolver när man måste skjuta varje zombie 10 gånger i huvudet? Ett sådant här spel hade varit roligare med Hollywood-effekter och ordentligt med splatter. Istället känns det som man springer omkring med luftgevär och skjuter på Arnold-terminators.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Tycker också det är lite synd att zombisarna inte dör av ett skot i huvudet. Men det är lite slafsigt, faktiskt, så där har du fel apanove. Testa att skjuta av kroppsdelar av zombisarna, det går.

Spelade igenom demon igen, fast sänkte gamman ordentligt till 40 (först var den på 70). Måste säga att spelet var mycket läskigare nu. Fast det var jävligt svårt att se ibland. Men det var väl bra, antar jag.

Inget perfekt spel, men kul iallafall.

Permalänk

Japp det funkar alldeles utmärkt att skjuta av tex benen på Zombisarna, ser ganska kul ut när dom ligger på golvet och rullar runt

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

såg ju lite skumt ut när man sköt nån i benet med en glock och han gör en volt in i väggen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Någon som kommer ihåg spelet blood ?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk

Anledningen till att det är lite likt Postal 2 är att båda använder Unreal-motorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Anledningen till att det är lite likt Postal 2 är att båda använder Unreal-motorn.

spelstilen är rätt lik, utseendet på byggnader, vapnen, miljö. etc

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
spelstilen är rätt lik, utseendet på byggnader, vapnen, miljö. etc

jag ser absolut inte det som en nackdel, men för all del. Hellre Postal 2 än Half-Life 2, Unreal 2 eller Painkiller. Springa omkring och skjuta monster är sååå passé.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
spelstilen är rätt lik, utseendet på byggnader, vapnen, miljö. etc

Brukar bli så när motorn är samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
jag ser absolut inte det som en nackdel, men för all del. Hellre Postal 2 än Half-Life 2, Unreal 2 eller Painkiller. Springa omkring och skjuta monster är sååå passé.

sa inget att det inte var roligt, postal 2 är faktiskt helt ok. men detta var bara tråkigt.

chilly_schrimp, spelstilen behöver inte vara samma för grafik motorn, inte heller utseedent på saker assås med färger etc.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
sa inget att det inte var roligt, postal 2 är faktiskt helt ok. men detta var bara tråkigt.

chilly_schrimp, spelstilen behöver inte vara samma för grafik motorn, inte heller utseedent på saker assås med färger etc.

Tja. Tror snarare det är själva banan i demot som det är fel på. Det blir nog roligare med utomhus banor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
sa inget att det inte var roligt, postal 2 är faktiskt helt ok. men detta var bara tråkigt.

chilly_schrimp, spelstilen behöver inte vara samma för grafik motorn, inte heller utseedent på saker assås med färger etc.

Nej men OFTAST så blir det så nästan "automatiskt". Unreal-motorn är faktiskt ganska unik och liknar inte direkt någon annan, men det är ju bara min åsikt.
Jag ville bara förklara att det faktiskt är samma motor för dom som kanske inte visste det.

Sen är det inte alla spel man springer runt med en spade i handen heller

Permalänk
Medlem

Har bara kollat på screenshotsen men det påminner lite om Brainbread, en mod till HL där man slaktar zombies..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Har bara kollat på screenshotsen men det påminner lite om Brainbread, en mod till HL där man slaktar zombies..

Mmm, eller No more room in hell till hl2. Men som sagt, det lovande med detta är att jag inte sett något liknande som fristående spel tidigare.
Om det släpps den 25:e är det inte långt kvar innan vi får se hur det blev.
Dock har jag inte hittat nån butik i sverige som säljer det, men det kan väl inte stämma ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

verkligen synd att dom inte dog på ett skott ihuvudet!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, det verkade bara så stelt, visst Zombier kanske inte ska vara värsta Sprinterlöpare, men hade definitivt varit roligare om det kommit flera samtidigt.
En sketen gammkärring som jagar en i 2 knyck i timmen, är inte direkt läskigt.

Mer skott och fler Zombisar så kan det säkerligen bli ett tidsdödande spel.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett plus är ju att det faktiskt verkade vara hyffsat många av de små rackarna att tas med, så med lite tur så blir det nog kämpigt, kletigt och smetigt. Som det SKA vara

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Filmen var ju inte mycket att hurra över, så vet inte vad jag ska tro om detta spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!