Permalänk
Medlem

Media Center Tangentbordet Startar ej

Hej Alla!

Jag har problem med mitt media center tangentbord ifrån microsoft,, kanske är det för att microsoft har gjort som är haken..

Det startar inte, jag har uppdaterat alla uppdateringar, tankat hem drivrutinerna på deras hemsida! Som man sedan inte kan välja just det bordet med =(. I Affären så sa dom att det skulle funka med alla Ir recivers, bara man hade media center.

Jag har försökt att använda min reciver från mitt gammla Microsoft Wireless Natural multimedia keyboard.

Är det ngn som har en anning om vad jag gör fel?

Recivern funkar med det tangentbordet...

Permalänk
Medlem

Var det ir på den då??,
kan tänka mig att det är ir på en tangentbords-fjärrkontroll, men jag har svårt att tänka mig att ett vanligt trådlöst-tangentbord har ir och inte radio-sändning dock..

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Ajdå, hur kan jag se om den bara har radio? Tangentbordet slutar funka efter ca: 2meter

Permalänk
Medlem

IR är som på en vanlig fjärrkontroll, dvs är det antingen en diod eller ett svart "fönster" längst framdvs så måste det typ vara ett fritt synfält emellan dom. Medans du med radiosändning oftast har en inbyggd antenn/mottagare, och då inte heller på samma sätt behöver ett fritt synfält emellan sändaren och mottagaren.

//kentuckY

Visa signatur

jo..