Permalänk
Medlem

Kamera i w800i vill vägrar att starta!

Upptäckte igår att kameran i min w800i vägrar att starta. När jag öppnar linsskyddet så reagerar den inte ens. I servicemenyn så är bilden bara svart. Testade att uppdatera den på deras hemsida utan resultat. Så det borde väl rimligtvis vara något hårdvarufel?
Det jag är mest orolig över är att det snart är jul och att det kan ta väldigt lång tid innan jag får tillbaka den. Jag har funderat på att skicka in den i januari för att slippa vara utan den alltför länge.
Och självklart ska jag göra rutinbytet av min joystick

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Samma sak hände med min K750, bara att lämna in!

Permalänk
Medlem

Fick du reda på vad som var fel med den då? Kan vara intressant. Min teori är att nån givare för linsskyddet har lagt av. Men samtidigt så är det fortfarande helt svart när man gör testet i servicemenyn även om man har linskyddet öppet...
Den slits ut ganska fort den där jävla telefonen. Joysticken går knappt att använda nu efter några månader. Och nej. Jag har inte tappat den, bara använt GPRS och kalendern väldigt mycket. Avstängningsknappen känns inte helt 100 den heller nu för tiden

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

lite offtopic

Är det exat samma kamera i w800 ochj k750??

Permalänk
Medlem

Jepp

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Min startar, däremot sparas inte bilderna, vad är det för fel tro? testat att spara både i mobilen och på minnet... tomt på båda ställena...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Har haft min w800i sen september tror jag. Den funkar fortfarande finfint, man får vara snäll mot den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juno Reactor
Har haft min w800i sen september tror jag. Den funkar fortfarande finfint, man får vara snäll mot den!

mindre givande inlägg var det länge sedan jag läste...

Jag hade samma problem med att bilderna ibland inte sparades. har ingen aning varför det blev så men nån bugg är det. Lämna in telefonerna är nog den enda lösningen ang spar-buggen och lins-felet.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juno Reactor
Har haft min w800i sen september tror jag. Den funkar fortfarande finfint, man får vara snäll mot den!

Hur är man försiktig enligt dig? Genom att inte använda den? Det jag irriterar mig på mest är joysticken som troligen inte är till för att användas. Kameran höll för ungefär 1100 bilder. Får se hur det blir till sommaren då jag troligen tar ännu fler bilder (om det nu är möjligt?)...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

min joystick var fucked-up så lämnade in den på garantin för ca 2-3 veckor sedan, minns ej exakt, fick tillbaka den i nu i fredags (6 dagar sedan) så, så överdrivet lång tid kommer det väl inte att ta, de frågade även om jag behöve lånetelefon emellan så det borde du väl också få om du skulle behöva det, sen så kanske du ska överväga om du vill vara utan den i 2-3 veckor och få den fixad eller ha den med kameran ur funktion... och fixa det ett tag efter jul.
men tänkt på att det är säkert många som får mobiler i jul så direkt efter jul så är det kanske ännu fler i kö på reparation än vad nu före... kan iof ha fel, eller?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Om jag ska lämna in den så vore det fint med en telefon med GPRS. Känner mig naken utan det!
3310 har egentligen allt jag behöver utan det. På min gamla SE T310 har joysticken lagt av helt. Får använda sidoknapparna för att kunna navigera i menyerna. Får väl ringa till siba och se om de lever upp till servicen de skryter om så fort de har chansen

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-