Permalänk
Medlem

FSP powersupplay

Är det här ett bra nätagg?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

väldigt bra pris känns det som om man läster texten..
Dock är det någon som vet om det håller måttet?
Är det väldigt tyst som de skriver?

Permalänk

Jag har den som är lite bättre (350W) o den är helt ok.
Det är möjligt att ljudet kommer från någon annanstans men jag tycker det kommer ett väldigt högfrekvent ljud från den.
Mycket möjligt att det är någon utav mina hårddiskar, har inte orkat kollat mer noggrannt.

Om det är just fläkten i nätagget så går det ju alltid att byta ut den mot en tystare, garantin för något som kostar 350 spänn kan man ju faktiskt avvara.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Re: FSP powersupplay

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Zapp
Är det här ett bra nätagg?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

väldigt bra pris känns det som om man läster texten..
Dock är det någon som vet om det håller måttet?
Är det väldigt tyst som de skriver?

alltså det beror ju på vad du skall köra för system? Väldigt svårt att hjälpa dig när du inte ger information. För den vanlige datoranvändaren räcker agget gott och väl. Och eftersom jag antar att du läst nätaggs-FAQ'en så ser du att FSP är ett av de bättre tillverkarna på marknaden.

Permalänk
Medlem

ok.. jag tänkte väll det att den hade ett högfrekvent ljud eftersom dess layout verkade dålig.. dock billig. Sitter o litar efter ett 300-350watt´s nätagg som är tyst och helt okej. Gärna på webhallen, så jag slipper frakt osv eftersom jag bor i närheten av stockholm.

Permalänk

på vilket sätt verkade deras layout dålig? Och varför just webbhallen, finns många datorbutiker här i stockholm (dock är webbhallen oftast billigare).
Jag skulle föreslagit: http://www.webhallen.com/prod.php?id=50392

Permalänk
Medlem

Jag har Aopens version av just det där. Funkar finfint i min HTPC med en xp2500+, 512mb minne, två hårddiskar, dvd, radeon 9600, tvkort och lite annat.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte varför de har pressat i att den ska klara leverar så mkt watt när det går o köra datorn stabillt med 300-350watt. Är det inte lättare ä kyla samt bygga ett som har en mindre peak?

Ja vill ha så tyst som möjligt samt så billigt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Zapp
jag förstår inte varför de har pressat i att den ska klara leverar så mkt watt när det går o köra datorn stabillt med 300-350watt. Är det inte lättare ä kyla samt bygga ett som har en mindre peak?

Ja vill ha så tyst som möjligt samt så billigt som möjligt.

Då lär du inte hitta något bättre än det FSP't... om du inte vill börja lägga ut mycket pengar vilket du säger att du inte vill

Har haft både 300W och sitter nu på 350W ATX2.0 agget.
Inga problem med något av dom, stabila spänningar och tystlåtna.
Hade ett tag ett Tagan 420agg, men det förpassades då det väsnade något så in i helvette jämfört med FSP agget...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Jag har ett FSP 300w och jag har haft det mer än ett år och den funkar klockrent! Den låter mindre än mina andra 80mm fläkt som jag har i datorn. Jag gillar den verkligen. Den ska jag ha i mitt nya Lian Li chassi. Nätagget driver just nu 5 chassi fläktar, 2 rom-spelare, 2 hårddiskar och mitt överklockade 6800LE. Spänningarna är skitstabila med! Rekommenderar detta FSP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
på vilket sätt verkade deras layout dålig? Och varför just webbhallen, finns många datorbutiker här i stockholm (dock är webbhallen oftast billigare).
Jag skulle föreslagit: http://www.webhallen.com/prod.php?id=50392

Vad gör det nätaggregatet bättre?
Både FSP och LC-Power ger 15A på 12-volt.
LC-Power har iofs 140mm-fläkt, men jag tvivlar på att den är tystare. Det ska trots all kunna kyla bort 120W extra, vilket är väldigt mycket.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det där Näggagget är skit bra köpte själv det för att jag letade efter något billigt och bra. + att jag bor i sthlm så jag köpte från webbhallens affär.

Nätagget är stabilt och funkar skit bra, har haft det ett tag nu.

Amd 2,7ghz
1000 minne
Ati radeon 9800 pro
Och fps 300W

http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

Fps är känt för att göra kvalite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Vad gör det nätaggregatet bättre?
Både FSP och LC-Power ger 15A på 12-volt.
LC-Power har iofs 140mm-fläkt, men jag tvivlar på att den är tystare. Det ska trots all kunna kyla bort 120W extra, vilket är väldigt mycket.

LC-agget har delad 12v rail, kanske det som gör det bättre?

Har själv ett LCpower 550watts i min sons dator med dubbla 80mm fläktar, fläktarna körs på lägsta hastigheten man kan få med en zalaman fanmate.. inga problem hitills.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Egatsoh
Det där Näggagget är skit bra köpte själv det för att jag letade efter något billigt och bra. + att jag bor i sthlm så jag köpte från webbhallens affär.

Nätagget är stabilt och funkar skit bra, har haft det ett tag nu.

Amd 2,7ghz
1000 minne
Ati radeon 9800 pro
Och fps 300W

http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

Fps är känt för att göra kvalite

förlåt att jag anmärker men kan bara inte låta bli Särskrivning kan bli ganska roligt ibland.

"Det där Näggagget är skit.. "
"Nätagget är stabilt och funkar skit.. "

hehe

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
LC-agget har delad 12v rail, kanske det som gör det bättre?

Vad innebär "delad 12v rail"? Och varför är det bättre?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Vad innebär "delad 12v rail"? Och varför är det bättre?

Matningen till den 4-poliga kontakten som förser processorn med spänningen den 12-railen är separarerad från den övriga 12 volten & ska inte påverkas av hur den belastas utan är enbart koncentrerad till att förse processorn med spänning.. så har jag förståt det iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Alla ATX2.0-nätagg har dubbla 12V om jag minns rätt.

Även FSP:

Citat:

Separate 12V rails for CPU and peripherals, in accordance to TUV safety requirements, providing extra voltage stability on the 12V on heavy loads

http://www.webhallen.com/prod.php?id=41099

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Matningen till den 4-poliga kontakten som förser processorn med spänningen den 12-railen är separarerad från den övriga 12 volten & ska inte påverkas av hur den belastas utan är enbart koncentrerad till att förse processorn med spänning.. så har jag förståt det iaf.

Tack - så även om man "slår i taket" vad det gäller strömförsörjningen till hdd, fläktar, cd/dvd så ska inte strömförsörjningen till moderkort och processor påverkas?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

tack för alla svar!! fan det blir ett FSP men frågan är när de får in det igen :<