Permalänk
Medlem

Montera isär trådlöst tangentbord.

Hejsan!

Ska tillägga att jag sökt på "demontera tangentbord" men hittade inget för just trådlöst.

Sitter här med ett Wireless Natural Multimedia keyboard från MS, som på senare tid börjar bråka. ibland får jag trycka som en galning, och ibland funkar inget alls. Lustigt nog så kan det ibland funka bättre om jag lutar det lite (sidan med handlovs-skydd uppåt en aning, inte "normala" lutningen alltså.)

Alla man chattar med har mobbat mig för att jag inte haft råd o byta batterier, så nu ikväll så gav jag mig sjutton på o få rent det.

Alla skruvar urskruvade: Check.
Försöka lossa alla tangenterna från ovansidan: mjäh...

Nånstans tar det emot. Är jag helt ute på fel is, eller ska jag helt enkelt inte kunna få isär det?

Har brutit, vridit, bänt o tryckt, men det vill inte bli två delar. :/

Nån som lyckats?

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem

Brukar finns skruvar under vissa tangenter på framsidan.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Kolla efter skruvar under gummifötter och klistermärken.

Permalänk
Medlem

Har nu rivit loss alla klisterlappar som går, kollat gummifötterna, men kommer inte åt bakom tangenterna. Det känns dock antingen som att tangentbordet i sig sitter fast i skalet, men samtidigt så verkar det sitta fast i mitten där t-bordet delar sig.

Fast efter att ha skruvat isär o bankat lite så börjar det se bättre ut.

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."