Hur mycket klarar era Corsair value S minnen?

Permalänk
Medlem

Hur mycket klarar era Corsair value S minnen?

Har införskaffat mig dem i veckan och klockat en hel del. Vet att jag undrat tidigare men nu undrar jag specifikt på dessa minnen.

Hittills kör jag dem i 3-4-4-9 i 240MHz @ 2.70V och det funkar prima.
Någon som kör sina högre? Hur högt tror ni man kan komma med dem. Eller är det dags för divider snart kanske?

Stickorna jag har är 2 st 1024MB.

Permalänk
Avstängd

jag testade precis med min sticka och jag fick den inte ens genom superpi 1m i 3-4-4-8 220mhz. vad kör du, 1 eller 2T? jag körde 1T.

EDIT: btw körde ja den i 2.8v

Permalänk
Medlem

1, eller 2T? Nu känner ja mig dum

3-4-4-9 va timingsen visst!

Här är en screen iaf (Oj! va stor o tydlig den blev hihihi):

http://ic1.deviantart.com/fs9/i/2006/027/b/f/__by_stryder99.j...

Permalänk
Avstängd

går du in på minnes inställningarna står det iaf något som "memory timing:" sen finns 1T och 2T att välja på. 2T är en väldigt mycket större förlust av prestanda jäntemot att sätta någon av "dom vanliga" timingsen ett steg högre.

EDIT: ser ingen bild =P

Permalänk
Medlem

Fan va skumt, jag ser den drog dit en länk med ifall att..

Jag hittade ingen sån inställning men i BIOS uppstart står det 1T iallafall, så de va ju tur :P. Provade att försöka få upp CPU/FSB stabilt i 250 (2,5GHz). Det va tamefan HELT jävla omöjligt.. Datorn blir så ostabil så man tror den ska börja ryka, håller i max 5 min i mitt WinXP. Ändå satte jag VHT divider på 3:5 för o va säker och minnesdivider på DDR333 med slappa timings och bra spänning.

Permalänk
Avstängd

ok. fina resultat isåfall tänk så va de så att corsair hade några bra och överflödiga chip som dom stoppade i sina "value select"