Snälla bheöver hjälp NU! [Val av datordelar]

Permalänk

Snälla bheöver hjälp NU! [Val av datordelar]

jag tänker bygga ihop en dator till min snälle polare det är bara det att han är lite...uhum lättretad....uhum.........och jag gillar inte att ligga på akuten i 3 dygn med kritiska tillstånd för att hans nya dator pajade....

jag skall köpa dessa delar:

1 st à 795 kr
1024MB DDR PC3200 400MHz [HV]
1 st à 525 kr
Asrock - Socket 775 - ATX I848p (775I48) - SATA / Lan / 6ch Audio / DDR400 [HV]
1 st à 795 kr
Intel Celeron D 326j - Socket 775 - 2,5GHz 533/256k [HV]
1 st à 825 kr
Maxtor 160GB SATA DiamondMax 10 (7200RPM / 8MB Cache / SATA) [HV]
1 st à 299 kr
Q-Tec Miditower LE-MD ATX 350w - Black [HV]
1 st grafikkort agp 8x

är det någonting som saknas för att detta skulle kunna bli en komplett dator? SÄG TILL SNÄLLA; JAG GILLAR INTE GIPSVAGGOR!

eller tror ni kanske att nån del inte platsar med den andra delen?

svara snarast!

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Borde väll funka :/

Permalänk

en cd/dvd kanske ska in ochså? sen så q-tec suger skit... läs faq sen så ligger tråden fel..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Snälla bheöver hjälp NU!

Citat:

och jag gillar inte att ligga på akuten i 3 dygn med kritiska tillstånd för att hans nya dator pajade.... [/B]

Får man fråga hur du lyckades pajja typ hela datorn? Tappade den nerför en trappa på 20 meter, så allt pajjade eller?

Permalänk
Medlem

byt chassiet + nätagg om du inte vill ligga på akuten ..

Visa signatur

<3

Permalänk

tack för hjälpen

tack för hjälpen...............jag slipper nog akuten nu....nej jag hade inte pajat datorn...än.....men det här lär gå bra

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Testa att byta vänner så slipper du akuten.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

köra en anna prolle möjligtvis??

Visa signatur

Amd Phenom 9550, Asus m3a78 pro, Kingston HyperX 2 GB och 4 GB OCZ reaper 1066 ddr2, asus 1950 pro, OCZ stealth Xstream 600W, 250 GB samsung spin point,

Permalänk
Medlem

Re: Snälla bheöver hjälp NU!

Förbered dig på att ligga på akuten. Bara för att datorn ska vara så billig som möjligt så behöver du ju inte pracka på honom skit för det. För det första är Q-Tec världens "mög" oavsett om det är ett chassi eller ett nätaggregat. Sedan är Intel Celeron sämsta processorn för pengarna. Ska det vara prisvärt och så billigt som möjligt men utan prestandakrav av högsta rang är det AMD Sempron som gäller. Dessutom är det vansinne med 1Gb RAM i en sådan maskin (beror i och för sig vad den ska användas till, men jag kan aldrig tänka mig att det kan behövas). Hårddisken kan du dessutom byta till en Seagate eller Samsung även om nu Maxtor är ok. Så mitt råd är - byt ut allt. Tänk om och rekommendera något bra till din kompis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lusius
jag tänker bygga ihop en dator till min snälle polare det är bara det att han är lite...uhum lättretad....uhum.........och jag gillar inte att ligga på akuten i 3 dygn med kritiska tillstånd för att hans nya dator pajade....

jag skall köpa dessa delar:

1 st à 795 kr
1024MB DDR PC3200 400MHz [HV]
1 st à 525 kr
Asrock - Socket 775 - ATX I848p (775I48) - SATA / Lan / 6ch Audio / DDR400 [HV]
1 st à 795 kr
Intel Celeron D 326j - Socket 775 - 2,5GHz 533/256k [HV]
1 st à 825 kr
Maxtor 160GB SATA DiamondMax 10 (7200RPM / 8MB Cache / SATA) [HV]
1 st à 299 kr
Q-Tec Miditower LE-MD ATX 350w - Black [HV]
1 st grafikkort agp 8x

är det någonting som saknas för att detta skulle kunna bli en komplett dator? SÄG TILL SNÄLLA; JAG GILLAR INTE GIPSVAGGOR!

eller tror ni kanske att nån del inte platsar med den andra delen?

svara snarast!

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Permalänk

var e grafik kortet? ser inget VGA på moderkortet heller, alltså e det omöjligt för din kompis att spela ett spel (utom java, shockwave osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rey_mysterio
var e grafik kortet? ser inget VGA på moderkortet heller, alltså e det omöjligt för din kompis att spela ett spel (utom java, shockwave osv)

Står längst ner

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.