World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appojken
Gnomeregan borde köras med 5, fast helst inte köras alls. Jag skulle kört med präst/druid eller präst/paladin, för 2 healers kan behövas. Den kan vara riktigt knepig ibland.

Ang quests grindade jag desolace/stv i princip hela 30-38 och körde sen scarlet monastery till typ 41. Gick rätt snabbt.

Desoleace, vart ligger det någonstans?

STV har jag precis upptäck och där räknar jag iaf med att hitta massor av quests

Scarlet Monastery har jag två stycken polare med sina level 60 snubbar som tjötar på mig att jag ska följa med till

Gnomeregan verkar inte vara så omtyckt Men nu är detta min första gubbe jag kör någonsin i WoW så jag gör gärna alla instanser så man vet vad dom olika innebär tills nästa gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Desoleace, vart ligger det någonstans?

STV har jag precis upptäck och där räknar jag iaf med att hitta massor av quests

Scarlet Monastery har jag två stycken polare med sina level 60 snubbar som tjötar på mig att jag ska följa med till

Gnomeregan verkar inte vara så omtyckt Men nu är detta min första gubbe jag kör någonsin i WoW så jag gör gärna alla instanser så man vet vad dom olika innebär tills nästa gubbe

Desolace är i Kalimdor, väster om the Barrens och Mulgore, söder om Stonetalon Mountains och Ashenvale. Grymt tråkigt ställe med massor av mobs att grinda om man hellre gör det än att questa. De quests som finns där tar i runda slängar 2-3 timmar att köra igenom Däremot behöver du göra en av dem för att låsa upp huvudquesten till Scarlet Monastery (SM).

SM är nog den helt klart bästa instansen när man levlar upp, perfekt lvl-range för bra XP och en hel del godsaker att hitta.

Tyvärr är ju inte spelet så nytt längre, och de flesta karaktärerna är alts, så det är inte många som är så sugna på att plöja igenom gnomeregan/uldaman/maraudon längre. De instanser folk vill köra är de som är roliga eller ger bra pengar. Personligen älskar jag maraudon, men det är för att första gången jag var där hade vi en helt underbar grupp som funkade hur bra som helst och jag fick min största "wtf-WOW!!"-upplevelse där Men om du kan få ihop en grupp så tycker jag definitivt att du ska köra alla instanser du kan hitta, det är de som skiljer delarna i wow från varandra. Grinda mobs kan du göra vart som helst, men de underhållande bitarna finns i instanserna.

Nu blev det mycket om instanser här. STV var det ja. Jättebra ställe att levla upp på, sträcker sig från runt 30 till 50. Tyvärr är det riktigt stort så du får springa en hel del, och av någon anledning så är det alltid en massa idioter som verkar bo i STV men ingen annanstans Booty Bay är dit du vill komma, där kan du helt enkelt parkera dig själv de närmaste levlarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Desolace är i Kalimdor, väster om the Barrens och Mulgore, söder om Stonetalon Mountains och Ashenvale. Grymt tråkigt ställe med massor av mobs att grinda om man hellre gör det än att questa. De quests som finns där tar i runda slängar 2-3 timmar att köra igenom Däremot behöver du göra en av dem för att låsa upp huvudquesten till Scarlet Monastery (SM).

SM är nog den helt klart bästa instansen när man levlar upp, perfekt lvl-range för bra XP och en hel del godsaker att hitta.

Tyvärr är ju inte spelet så nytt längre, och de flesta karaktärerna är alts, så det är inte många som är så sugna på att plöja igenom gnomeregan/uldaman/maraudon längre. De instanser folk vill köra är de som är roliga eller ger bra pengar. Personligen älskar jag maraudon, men det är för att första gången jag var där hade vi en helt underbar grupp som funkade hur bra som helst och jag fick min största "wtf-WOW!!"-upplevelse där Men om du kan få ihop en grupp så tycker jag definitivt att du ska köra alla instanser du kan hitta, det är de som skiljer delarna i wow från varandra. Grinda mobs kan du göra vart som helst, men de underhållande bitarna finns i instanserna.

Nu blev det mycket om instanser här. STV var det ja. Jättebra ställe att levla upp på, sträcker sig från runt 30 till 50. Tyvärr är det riktigt stort så du får springa en hel del, och av någon anledning så är det alltid en massa idioter som verkar bo i STV men ingen annanstans Booty Bay är dit du vill komma, där kan du helt enkelt parkera dig själv de närmaste levlarna.

Bah, jag är med i en SMguild XD Fast vi ska snart "lvlas" till en udlamanguild
Oh, jag tycker om min guild ^^

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Jag har kört SM Cath med 3st lvl 60 som jag känner.. En hunter och 2 mage. Hunter drar alla mobs med sitt pet och mages AOEar. Kör Cath på c:a 10 min

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av söderbusen
För er som missat !

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

1.10 imorgon!

Det hade jag missade Rikitgt nice!

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Läste lite längre bak i denna tråden om en karta där alla ores i hela WoW finns med, någon som har lust att länka till den där... Jag gjorde en sökning men hittade inget... (känns omöjligt att hitta fram till rätt inlägg i en sån här stor tråd liksom)

Tänkte få upp mina mining skills rejält nu

Permalänk
Medlem

Oj oj oj detta ska blir riktigt kul. Undra nu hur bra tier 0.5 setten blir

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

vad kommer det att vara för sorters quest för att få tier 0,5?

En polare till mig sa att det var quest att man skulle klara Stratholme på mindre än 45 minuter osv , är det sant ? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av söderbusen
För er som missat !

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

1.10 imorgon!

NICE!

Ska fixa tier 0.5 till min rogue. Det är nästan lika bra som Nightslayer och snyggt som fan

Sen ska jag lvla min priest som nu är 28. Har testat på testservern och ägde sönder i cirka 40 dueller, förlorade inte en enda ^^

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

Dom nya setten finns på wow eu sidan. Kul att mitt arcanist set är lika bra som det..... varför springa i MC nu?

/kale

edit: Dom nya tier 0.5 är ju fasiken bättre i vissa fall!

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Dom ny setten finn på wow eu sidan. Kul att mitt arcanist set är lika bra som det..... varför springa i MC nu?

/kale

vissa föredrar utmaning framför farming?

jag tycker det är skitbra att casual players kan få ett bra set nu.

Permalänk

Tycker de får förbättra mc seten lite nu då. Varför hålla på och wipea i mc om man kan få nästan lika bra genom att göra några quest.. Men jag ska inte gnälla, vet inte riktigt hur questsen blir osv. Ångrar att jag har Disenchantat mina tier0 saker nu

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
Tycker de får förbättra mc seten lite nu då. Varför hålla på och wipea i mc om man kan få nästan lika bra genom att göra några quest.. Men jag ska inte gnälla, vet inte riktigt hur questsen blir osv. Ångrar att jag har Disenchantat mina tier0 saker nu

finns fortfarande bättre saker i MC än i partyinstancer.

Tier 1 är inte det enda som droppas.

Permalänk
Medlem

Nej visst men jämför dom nya tier 0.5 bootsen med arcanist bootsen. Stackars alla som har kämpat i ZG för att få ok grejjer med. Jag tycker detta är kasst :/

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Nej visst men jämför dom nya tier 0.5 bootsen med arcanist bootsen. Stackars alla som har kämpat i ZG för att få ok grejjer med. Jag tycker detta är kasst :/

/kale

Jag som inte kan hitta guild till MC osv. tycker det är fantastiskt.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Läste lite längre bak i denna tråden om en karta där alla ores i hela WoW finns med, någon som har lust att länka till den där... Jag gjorde en sökning men hittade inget... (känns omöjligt att hitta fram till rätt inlägg i en sån här stor tråd liksom)

Tänkte få upp mina mining skills rejält nu

Bara att söka på typen av mineraler du letar efter på thottbot och sedan klicka på "map". Glöm inte att lägga till vein eller deposit i sökningen annars får du massvis med dåliga träffar.

Copper: http://thottbot.com/?s=copper%20vein;sort=killcount
Tin: http://thottbot.com/?s=tin%20vein;sort=killcount
Iron: http://thottbot.com/?s=iron%20deposit;sort=killcount

osv...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Läste lite längre bak i denna tråden om en karta där alla ores i hela WoW finns med, någon som har lust att länka till den där... Jag gjorde en sökning men hittade inget... (känns omöjligt att hitta fram till rätt inlägg i en sån här stor tråd liksom)

Tänkte få upp mina mining skills rejält nu

Kan det vara denna ? http://mapwow.com/

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att det kommer en tier 0.5... men för oss hunters är de nya grejjerna inte särskilt mycket bättre än tier 0, trevligt iofs att man får +5 resistances redan av två items... så jag hoppas att jag kan få de nya bracers och boots rätt fort...

Permalänk
Medlem

Risken med att sälja/byta konton är att orginal ägaren alltid kan ta tillbaka det. Finns ett forum speciellt för att sälja/byta WoW konton:

http://www.zkru.dk/trade/

Men tänk på att otaliga människor blir scammade vid sån här handel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Bara att söka på typen av mineraler du letar efter på thottbot och sedan klicka på "map". Glöm inte att lägga till vein eller deposit i sökningen annars får du massvis med dåliga träffar.

Copper: http://thottbot.com/?s=copper%20vein;sort=killcount
Tin: http://thottbot.com/?s=tin%20vein;sort=killcount
Iron: http://thottbot.com/?s=iron%20deposit;sort=killcount

osv...

Ahh, det där tipset var ju verkligen guld värt

En annan liten fråga, kör Dwarf Rogue (fråga mig inte varför, mina polare som redan är level 60 sa att ja skulle vara det)

Vad finns det för några för- och nackdelar med det?

Vilka yrken bör jag välja?

Bästa vapen för en level 32 och vart hittar jag dom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Ahh, det där tipset var ju verkligen guld värt

En annan liten fråga, kör Dwarf Rogue (fråga mig inte varför, mina polare som redan är level 60 sa att ja skulle vara det)

Vad finns det för några för- och nackdelar med det?

Vilka yrken bör jag välja?

Bästa vapen för en level 32 och vart hittar jag dom?

Fördelar med att vara Dwarf Rogue? Jadu, stoneform är rätt bra, tar bort poisons (t.ex. Crippling Poison & Wound Poison) å bleeding effects (rend & deep wound) även diseases om jag inte missminner mig. (t.ex. UD-prästers Devouring Plague)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Fördelar med att vara Dwarf Rogue? Jadu, stoneform är rätt bra, tar bort poisons (t.ex. Crippling Poison & Wound Poison) å bleeding effects (rend & deep wound) även diseases om jag inte missminner mig. (t.ex. UD-prästers Devouring Plague)

Vilket äger då du kan använda stoneform och sen göra vanish utan att den bryts av alla bleeds etc.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Jag tycker det är bra att det kommer en tier 0.5... men för oss hunters är de nya grejjerna inte särskilt mycket bättre än tier 0, trevligt iofs att man får +5 resistances redan av två items... så jag hoppas att jag kan få de nya bracers och boots rätt fort...

De är inte tier 0.5, de uppgraderar bara tier0...
De gammla sakerna kommer inte droppas längre, och de man redan har kan man uppgradera till den nya genom att göra några quests...
De är därför de nya sakerna inte har mycket bättre stats.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tier 0 kommer fortfarande att droppas. (så klart)

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Desolace är i Kalimdor, väster om the Barrens och Mulgore, söder om Stonetalon Mountains och Ashenvale. Grymt tråkigt ställe med massor av mobs att grinda om man hellre gör det än att questa. De quests som finns där tar i runda slängar 2-3 timmar att köra igenom Däremot behöver du göra en av dem för att låsa upp huvudquesten till Scarlet Monastery (SM).

Vad heter den huvudquesten till SM?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De är inte tier 0.5, de uppgraderar bara tier0...
De gammla sakerna kommer inte droppas längre, och de man redan har kan man uppgradera till den nya genom att göra några quests...
De är därför de nya sakerna inte har mycket bättre stats.

Öh... nej?

Tony Clifton: Den heter "Down the Scarlet Path" har jag för mig, man ska döda 30 undead ravagers i södra Desolace, sen får man åka till southshore för den sista questen. Den första är dötråkig, men det är rätt bra XP och belöningarna för sista questen är najs.

Permalänk
Medlem

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?FN=wow-general-en...

Dom som inte läst detta borde ta en stund och läsa igenom det noga,
kan bli rejält jobbigt det här

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Jag tankade hem en Addons igår, fattade INGENTING i stort sätt.
Jag ville ha så alla actionbars ( dom man lägger till i Interface vanligt vis ) blev "osynliga" så dom bara syns när man drar nya items dit.

Dock fick jag inte detta fungera med addonen jag tankade.
Finns det någon som har en addon som dom kan tipsa mig om som stödjer det här?

Addonen vill jag gärna ska se ut i någon form av:

http://ui.worldofwar.net/images/ui/02156.UI.jpg

Vet någon om ifall de finns nån addon som stöjder det jag söker?
Vill ha i den stilen som bild ovan och som sagt stödjer "osynliga" action bars.
Ni fattar va jag menar om ni kollar in bilden
Lite jobbigt o kolla väskan osv om det är massa "action bars" i vägen som vägrar flytta sig:) Hoppas nån kan hjälpa

EDIT: Fixade fram mig en tack iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Öh... nej?

Tony Clifton: Den heter "Down the Scarlet Path" har jag för mig, man ska döda 30 undead ravagers i södra Desolace, sen får man åka till southshore för den sista questen. Den första är dötråkig, men det är rätt bra XP och belöningarna för sista questen är najs.

Ok, tackar. Har aldrig ens varit i SM tidigare, men ska defenitivt göra alla quests där när min nya Mage är tillräckligt hög lvl.

Edit: Läste precis att Blizzard rekommenderar att man avinstallerar alla custom UI för att unvika buggar i samband med 1.10. Jag kommer nog chansa och behålla CTRA och Titan bar. Kommer ni avinstallera era UI-tillägg?

Edit 2: Vet någon om det finns någon Mage trainer i Darkshore eller vart närmsta finns?