World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Inaktiv

måste fråga e det olagligt o sälja sitt WoW konto här på Swe? vill bara bli av med skiten.

Permalänk
Medlem

Skall göra en hord gubbe hadde jag tänkt.
Nu undrar jag bara på vilken realm:)
Det jag letar efter i första han är en server med korta köer till BGs (och inga/väldigt korta till själva realmen, typ som det är på Mag. för hord sidan, där jag spelar nu med min gubbe), inte en helt stendöd carebear realm..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Kanske för att man behöver en viss mängd armor ( 7000 ) för att klara av MC någorlunda bra.

hahahahaha ni måste driva med mig haha jag ska fan ladda ner den där filmen...

PLZ ingen som har film på en warlock som står och slår på raggy med en stav? PRICELESS... HAHAHAHHAHHA

Parcheesi: Jaha och vart finns det film på den warlocken som tankar då? Det står ju fanimej bara att det finns guilder som använder dom som tank

om ni driver med mig så är det fan inte roligt jag har isåfall skämt ut er i onödan!

alltså, du skojar med oss alla? så jävla dum trodde jag man inte kunde bli.. jag blir bara förbannad när jag ser dina jävla poster... TANKA NER FILMJÄVELN OCH INSE FAKTA FÖR FAN!

här är filmen då en warlock tankar en svår boss: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=16917

och sen finns det säkert mer sånt på warcraftmovies...

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Någon som har svar på min Addons fråga på tidigare sida?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Är det någon här som har sett drakedogs senaste pvp film, inte den han tar bort sin gubbe etc. I så fall undrar jag vilken mod det är som gör att han ser sina cooldowns i rött upp till höger på skärmen.

Jag har själv undrat det...någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Skall göra en hord gubbe hadde jag tänkt.
Nu undrar jag bara på vilken realm:)
Det jag letar efter i första han är en server med korta köer till BGs (och inga/väldigt korta till själva realmen, typ som det är på Mag. för hord sidan, där jag spelar nu med min gubbe), inte en helt stendöd carebear realm..

Jag lirar horde på Xavius, kommer in på servern direkt och kanske max 5minuter kö till BG.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
måste fråga e det olagligt o sälja sitt WoW konto här på Swe? vill bara bli av med skiten.

Vad har du på accountet?

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

Om det nu är tillåtet så har jag en 60 hunter på Stormscale till salu. Billigt billigt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
måste fråga e det olagligt o sälja sitt WoW konto här på Swe? vill bara bli av med skiten.

Herman (KR-Pacman) som är nyhetsredaktör här på swec utanonserade att hans konto var till salu i hans sig så ingen kan rimligen klaga på dig om du gör det. Dock så tror jag att man måste sälja CD-skivorna samtidigt för att det ska vara helt ok.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Hört att det kommer nya servrar om cirka en månad. De flesta servrar jag spelat på känns jävligt fulla av 60 snubbar vilket e tråkigt om man e nybörjare. Välj den server flest polare spelar på tycker jag ;D

Var ifrån hörde du att det ska komma nya servrar?.. =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Skall göra en hord gubbe hadde jag tänkt.
Nu undrar jag bara på vilken realm:)
Det jag letar efter i första han är en server med korta köer till BGs (och inga/väldigt korta till själva realmen, typ som det är på Mag. för hord sidan, där jag spelar nu med min gubbe), inte en helt stendöd carebear realm..

På Burning Legion är det korta köer till BGs men servern är galet överbefolkad med allies och de flesta av dem kör honor farmar grupper i BGs verkar det som, så att vinna som random är ... usch. Dessutom är det överbefolkat på horde åxå men inte lika mycket som allies är. Och honorsystemet är rätt överansträngt, mycket farmning. Men knappt några köer är det!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=9453 droppas av en boss som heter Viscous Fallout nära ingången i Gnomerigan. Går att döda lätt själv om du är över lvl 30

Är han utanför Gnomeregan eller inuti?

Finns han i Dun Morogh eller i Gnomeregan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Är han utanför Gnomeregan eller inuti?

Finns han i Dun Morogh eller i Gnomeregan?

han är inne, den vanliga ingången, inte bakvägen
Du går rakt fram o hoppar ner så ska du hitta honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Jag lirar horde på Xavius, kommer in på servern direkt och kanske max 5minuter kö till BG.

Vad är du för level ? Av-kö runt 1-4 timmar, wsg,ab@lvl 60 varierar allt från 30 min till nån timma eller mer.
Som sagt köerna suger hårt rolla Alliance istället.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
han är inne, den vanliga ingången, inte bakvägen
Du går rakt fram o hoppar ner så ska du hitta honom

Attans, det där skulle jag ha läst för typ 15 minuter sedan innan jag stängde ner WoW i brist på sysselsättning (i spelet)

Men men, ska ner i Gnomeregan imorgon kväll tillsammans med några polare och köra instansen.. Får väl se ifall den droppas då

Tack iaf.

Permalänk
Medlem

Omg..en dps warrior biddade skitmycket DKP som värd 33 bossarna raiding för Band of Jin (ringen som droppas i ZG). Jag är dagger rogue och har den andra ringen =/

Set of Jin är värdelöst för warriors

Permalänk
Medlem

Angående sälja, jag tror också att det är så att du får sälja din kopia av spelet (med kontot cd-skivor och allt) men INTE bara kontot.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk

Hej å hå!!
Tyvärr har även jag fastnat i WoW (fast jag sa att jag ALDRIG skulle spela det).

MEN, behöver guild.

Söker PvE Guilds på Shattered Hand (spelar Undead Priest (lvl 14 atm) samt Talnivarr (spelar Gnome Warlock (lvl 10).

Så, om du har en Guild och vill ha en mogen 21-åring, PM'a mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Omg..en dps warrior biddade skitmycket DKP som värd 33 bossarna raiding för Band of Jin (ringen som droppas i ZG). Jag är dagger rogue och har den andra ringen =/

Set of Jin är värdelöst för warriors

Med setbonusen från att ha båda ringarna är dom helt OK för warrior.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Oh, jag skämms över mitt tjat i denna tråden, jag ska snart sluta
Även vi nybörjare måste ju fråga
Hehe

Hur får jag så här?

http://www.midgard.liu.se/~n02jesli/images/wow/WoWScrnShot_05...

Vad jag hört, heter det Addons? Vart kan jag ladda hem en sådan här?
Och hur installeras? tacksam för svar ^^

såg att du inte hade fått svar på din fråga. iallafall.

helt sant att det är addons. det är små tillägg som kan förbättra din spelstil, snygga till, förbättra småsaker, visa information på saker man inte kan få reda på i vanliga fall osv.

http://ui.worldofwar.net/

där kan du titta lite rundor efter nått du gillar. notera: ladda inte för mycket. det kan lagga ner spelet rejält om du inte har en bra dator.

EDIT: det är klart du ska fortsätta fråga! det är ju vad tråden är till för!

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om att flytta sin karaktär till valfri realm? Har hört att detta ska komma igång runt april, någon som har källa eller dyl?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Nån som vet mailen till Blizzard..? Eller är det någon som vet ifall det ska komma några nya servrar snart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Någon som vet något om att flytta sin karaktär till valfri realm? Har hört att detta ska komma igång runt april, någon som har källa eller dyl?

När det kommer vara möjligt skriver de det i News på deras officiella hemsida, som alltid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag skulle kunna länka lite tier2/GM snubbar på Allakhazam om du vill.

80% av alla grand marshals på min servern har nått tier2/fullt tier1.

Beengalas: Är det du, jag eller Monkej som är warriors?

Jag har en level 60 warrior, präst och rogue samt att jag kan lova att jag har raidat betydligt mycket längre än dig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Inaktiv

ahh ok jo jag har =
60 mage
60 rouge
60 hunter
42 priest
26 warlock

ja om jag ska sälja skiver o allt så e det collectors edition
ja jag får väll slänga ut den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
När det kommer vara möjligt skriver de det i News på deras officiella hemsida, som alltid.

det var inte min fråga.. utan när det skulle komma

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Med setbonusen från att ha båda ringarna är dom helt OK för warrior.

Vi är på BWL och har MC på farming status. Band of Accuria och Quick Strike Ring är bättre för warriors tycker jag, Har även 60lvl alt warrior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
såg att du inte hade fått svar på din fråga. iallafall.

helt sant att det är addons. det är små tillägg som kan förbättra din spelstil, snygga till, förbättra småsaker, visa information på saker man inte kan få reda på i vanliga fall osv.

http://ui.worldofwar.net/

där kan du titta lite rundor efter nått du gillar. notera: ladda inte för mycket. det kan lagga ner spelet rejält om du inte har en bra dator.

EDIT: det är klart du ska fortsätta fråga! det är ju vad tråden är till för!

Tack så mycket för ditt svar iaf Tror datorn ska duga åt detta iaf snart mer ram på inköptslistan dock ^^

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

I Gnomeregan, som level 32, hur mycket folk behöver man ha med sig ner för att inte ha några porblem där nere?

Och ytterligare en fråga, som level 32 Rogue, vart ska jag springa runt och leka någonstans tro?
Har bara massa quests som är 4-5 levels högre än vad jag är..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
I Gnomeregan, som level 32, hur mycket folk behöver man ha med sig ner för att inte ha några porblem där nere?

Och ytterligare en fråga, som level 32 Rogue, vart ska jag springa runt och leka någonstans tro?
Har bara massa quests som är 4-5 levels högre än vad jag är..

Gnomeregan borde köras med 5, fast helst inte köras alls. Jag skulle kört med präst/druid eller präst/paladin, för 2 healers kan behövas. Den kan vara riktigt knepig ibland.

Ang quests grindade jag desolace/stv i princip hela 30-38 och körde sen scarlet monastery till typ 41. Gick rätt snabbt.