Permalänk
Medlem

Mailchecker

Hejsan! Jag är på jakt efter ett smidigt program som som skall ligga i tryen och söka efter mail på (flera) pop3-servrar. Freeware är ju alltid ett plus, men om det fungerar tillfredställande har jag inga problem med att betala en hundralapp för det, bara jag slipper starta outlook hela tiden.

Alltså:
en smidig epost-checker med stöd för flera pop3-servrar
stöd för att spela upp ljud när jag får mail

Tips?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Men i outlook finns "dölj vid minimering" så hamnar den i trayen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men i outlook finns "dölj vid minimering" så hamnar den i trayen.

Du tycker inte att det känns lite onödigt att ha outlook uppe för det?
4 mb ram vs 40

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Du tycker inte att det känns lite onödigt att ha outlook uppe för det?
4 mb ram vs 40

Vet inte då jag har 2gig ram, men om du vet ett prog. som bara använder 4MB så varför använder du inte det då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vet inte då jag har 2gig ram, men om du vet ett prog. som bara använder 4MB så varför använder du inte det då?

Använde you've got mail innan, det fungerade rätt så kasst

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Du tycker inte att det känns lite onödigt att ha outlook uppe för det?
4 mb ram vs 40

hur resonerar man om man inte vill använda sin dator? varför sitter man med 1gb ram om man inte vill slösa ens 40mb av det till ett mailprogram?

datorn är väll till för att användas, vad gör det om 90% av ramet och 90% av processorn eller mer används? hur kul är det å sitta med en burk o inte använda den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
hur resonerar man om man inte vill använda sin dator? varför sitter man med 1gb ram om man inte vill slösa ens 40mb av det till ett mailprogram?

datorn är väll till för att användas, vad gör det om 90% av ramet och 90% av processorn eller mer används? hur kul är det å sitta med en burk o inte använda den...

Hur kul är det att sitta på en burk som swappar?

Anledningen till att jag frågar efter ett program är för att jag behöver ett. I dagsläget kör jag outlook minimerat, men då jag har en hel del program igång så börjar det bli dags att aningen köpa mera ram ellere låta daton swappa. Jag gillar inte något av det..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Seså, inte bråka nu, det är ju söndag Här finns lite du kan titta närmare på:

http://www.poppeeper.com/

http://www.freedownloadscenter.com/Email_Tools/Mail_Notificat...

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
http://www.poptray.org?

Underbart, verkar vara programet jag söker

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här