Permalänk
Medlem

digital klocka till modd?

Ok, bara för att jag är uttråkad och inte kunnat modda nått ordentligt på ett tag här så satt jag och lekte lite med en av mina gammla 4GB-diskar en stund igår. Givetvis dök idén om att såga fönster i den och ha den på display i burken upp, men sen kom man ju på att det vore ju knappast första gången någon gör det.

Så då kom man på följande:
Bygga om gammal HDD till väckarklocka?

Det jag nu behöver är alltså en digital klocka liten nog att passas in i ett HDD-chassi, helst så pass litet att jag inte behöver riva ut precis allt i den eftersom jag planerat in lite andra gejjer i den också. Jag testade CO och elfa men där hittade jag bara 85-011-65 vilket kanska var att ta i lite (700+ ) Någon som vet nått bättre alternativ? Den ska ju vara liten, men så pass stor att man ser den på lite avstånd...

Förutsatt att man hittar en klocka med rätt funktioner så funderar jag på att knyta det hela till burken på lite olika sätt (läs: wake on beep + annat) Men det enda alternativet jag ser just nu är att sticka tilll CO, köpa en klocka och slakta, vilket känns lite B.

So, lite hjälp tack om någon känner att de kan?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ska de vara en digital eller analog klocka? clasohlson har många som är små vilket jag tror bör gå in i en disk. i menyn under "klockor och urverk" och sen "väckarklockor" finns dom

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
ska de vara en digital eller analog klocka? clasohlson har många som är små vilket jag tror bör gå in i en disk. i menyn under "klockor och urverk" och sen "väckarklockor" finns dom

Digital, står i topic...
Vore ju übercool med visare men då det är extremt tight med utrymme mellan själva disken och locket så får det inte plats, och skivorna är en av de saker jag vill behålla i den. Ska in med lite plexi och annat är det tänkt, så det ser riktigt "nördigt" ut
Sen vet jag inte riktigt om att slakta en färdig klocka är första valet... Fast det lutar nog åt det hållet, vilket jag gärna gör om jag måste, men det bästa vore att hitt en form av byggsats eller vad man ska säga...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

hmm farsan hade en digital klocka i båten dock vet de fan var han köpt den biltema kanske väldigt liten och rätt platt blir plattare om man tar bort batteriet o kör med 5v o ett motstånd eller vad de nu kan tänkas matas med..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

väckarklockor går vanligtvis på 9V så man behöver nog inte använda 5V linan med ett motstånd ;b

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

9 volt? min går på två vanliga R6 batteri alltså 3 volt. många andra väckarklockor här i huset har bara 1 batteri

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Går det inte ta en sådan där digital termometer som även har klocka i sig ?
Brukar ju inte vara mycket större än en läkerol ask o mindre blir den väl om man strippar den på all plast med mera ??

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Går det inte ta en sådan där digital termometer som även har klocka i sig ?
Brukar ju inte vara mycket större än en läkerol ask o mindre blir den väl om man strippar den på all plast med mera ??

/Homer_S1

hmm, där var ju en ide...
men var får man tag på en sån med skaplig dispay... den ska ju inte vara för liten...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Går det inte ta en sådan där digital termometer som även har klocka i sig ?
Brukar ju inte vara mycket större än en läkerol ask o mindre blir den väl om man strippar den på all plast med mera ??

/Homer_S1

det var inte nån dum ide.

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden