Permalänk
Medlem

Yahoo Toolbar

Efter att jag installerat Macromedia Flash Player 8.0.24.0 fick jag Yahoo Toolbar på köpet! Hur får jag bort det? Har testat i ta bort/lägg till prg. och remove Yahoo Toolbar under editfunktionen,inget hjälper!

Någon som kan hjälpa?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

jag har fått bort den med lägg till/ta bort prg alternativen... vet inte varför de inte går för din del

Visa signatur

Nefret

Permalänk
Gäst

Om inte så laddar hem CCleaner.Under detta lilla verktyg så har du även möjligheten att ta bort program.Du kanske kan se Yahoo Toolbar under detta verktyg.Vissa program kan inte visas under ordinarie ta bort/lägg till utan det visas under CCleaner har jag märkt.

Värt att prova i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Om inte så laddar hem CCleaner.Under detta lilla verktyg så har du även möjligheten att ta bort program.Du kanske kan se Yahoo Toolbar under detta verktyg.Vissa program kan inte visas under ordinarie ta bort/lägg till utan det visas under CCleaner har jag märkt.

Värt att prova i alla fall.

Har det utmärkta prg. CCleaner men inte ens det kunde ta bort det.Blev tvungen att gå in i registret för att få bort skiten!

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Gäst

Låter lite märkligt.Gjorde själv en avinstallation av Yahoo Toolbar för ett tag sedan.Den medföljde uppgraderingen av Nero V.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Låter lite märkligt.Gjorde själv en avinstallation av Yahoo Toolbar för ett tag sedan.Den medföljde uppgraderingen av Nero V.6

Det verkar som om den senaste versionen av Macromedia Flash Player (8.0.24.0) ställer till det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick också precis samma problem efter Macromedia flash..

Toolbaren finns med i lägg till/tag bort program, men när man försöker ta bort det så får man bara ett timglas sen är det precis som om det blockas och sen går det tillbaka utan att ha gjort någonting :/

Dåligt att inte informera om att det ingår..eller så missade jag helt enkelt att läsa det.
Hur gör man nu för att ta bort det ? Någon som kan förklara ?

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk

Re: Yahoo Toolbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GERO
Efter att jag installerat Macromedia Flash Player 8.0.24.0 fick jag Yahoo Toolbar på köpet! Hur får jag bort det? Har testat i ta bort/lägg till prg. och remove Yahoo Toolbar under editfunktionen,inget hjälper!

Någon som kan hjälpa?

Man kan göra en systemåterställning om man vill ta bort programmet, om det inte gått så lång tid sen det blev installerat såklart...Ja det är ett fel insmyget i installations filen i yahoo toolbar från Macromedia....mm på köpet ja det finns en lite markering där som du glömt bort att bocka av under installationen av flash player

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint

Permalänk
Medlem

Kontaktade yahoo om problemet och fick detta som svar:

Citat:

Hello,

Thank you for writing to Yahoo! Toolbar.

To uninstall the Toolbar, please click the start button on your task
manager and select:

Settings > Control Panels > Add/Remove Programs

Select the Yahoo! Toolbar from the list, click the Remove button, then
click on the OK button.

If you were unable to uninstall the Toolbar please follow the directions
below which describe a different way to uninstall.

To uninstall on Windows 95 or 98:

Click the start button, choose run and enter:

regsvr32 -u "C:\windows\Downloaded Program Files\ycomp2,0,1,7.dll"

(please include the quotes) and hit OK.

This should remove the Yahoo! Toolbar from your browser.

To uninstall on Windows NT:

To uninstall your Yahoo! Toolbar, please open your Windows NT Explorer.
Go to your Downloaded Program Files folder, which should be in your
Windows or Winnt folder. Right-click "YBIOCtrl class" and choose remove.

If these steps did not uninstall the Yahoo! Toolbar then please try the
following:

Click the start button, choose run and enter

regsvr32 -u "C:\WINNT\Downloaded Program Files\ycomp2,0,1,7.dll"

(please include the quotes) and hit OK.

This should remove the Yahoo! Toolbar from your browser.

Jag kan då inte få det att fungera...kan ni ?!?

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Medlem

Vore ju fint om dem sa hur det gick till att ta bort det ifrån xp istället för 95 o 98..

Förresten så får man upp alternativ innan man installerar flash player om, ang tillägg av yahoo toolbar eller ej.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Installerade RegCleaner (http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleane...) och tog bort ev yahoosaker där, sen gick jag till program/yahoo och avinstallerade det manuellt. Nu är det äntligen borta

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Medlem

Har tagit bort det med regcleaner o det verkar inte finnas mycket spår kvar förutom i "hantera tilläggskomponenter" där den förbannade toolbaren finns, om ock inaktiverad. Går det inte o bli av med fanskapet helt?

Permalänk
Medlem

en idé kanske kan vara att ladda hem toolbaren, installera för att sedan ta bort den genom lägg till/ta bort program. usch för allt som smyger sig med.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Oborttagbara Yahoo!

Försöker att Installera F-secure men programmet kräver att man måste ta bort "Yahoo Toolbar".

Saken är att jag tagit bort Yahoo via Lägg till/Ta bort filer - och syns INTE längre där -, troligen, eller slängt hela "Yahoo"-mappen från ProgramFilerna.

Jag har dessutom tagit bort Yahoo's restfiler med RegCleaner.

Men F-secure hävdar FORTFARANDE att Yahoo Toolbar finns installerat på Datorn och måste avistalleras!!!

Var finns då de YahooFiler som krockar med F-secure?
Jag har tagit bort Rubbet!

Någon som vet?

Vad är det här "av.rds.yahoo.com" som man vidarekopplas till ibland när man klickar på "Nästa sida" vid sök i Google eller Altavista?

Ännu ett Yahoovirus??

Visa signatur

Intel Celeron 2.4 - 478, AsRock P4VT8+, 1GB RAMminne DDR400. 300 GB HDs, DVD NEC ND-3520A, E-MU 0404, Floppy | Gigabyte 865PE, P4 3.0, 512 RAM

Permalänk
Medlem

Kanske läsa mer på Yahoo's hemsida om hur man tar bort deras toolbar? http://eur.help.yahoo.com/help/uk/companion/companion-08.html

Och om inte det funkar så finns det en länk för att kontakta supporten.