Tangentbords spel

Permalänk
Medlem

Tangentbords spel

Hejsan , jag undrar vart man kan hitta ett tangentbords spel där man ska skriva snabbt på nån tid eller nått .. int vet ja , undra bara Tack på förhand ^

Visa signatur

Asus k8n amd 64 3000+ 512 ddr(400mhz) Radeon 9600xt

Permalänk
Medlem

Ett där man ska skriva alfabetet så snabbt som möjligt..

http://onlinespel.nu/alfabetet.html

Permalänk
Medlem
Permalänk

Du lär snarare behöva lite mer kunskap om hur man bör använda svenska, iom. särskrivningen i topic (Det skulle även jag behöva, men jag särskriver åtminstone inte). Hur som helst, det finns ju alltid Typing of the Dead, som är ett House of the Dead-liknande spel där man dödar zombies genom att skriva texten som kommer upp vid dem.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Om du vill bli snabb i fingrarna så kan du ju alltid ladda ner stepmania. Om du inte har testat det så är det nästan ett måste.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Jag testade precis Stepmania, och undrar hur fan en människa kan klara svårighetsgraderna över "Beginner" och "Light", herrejävlar.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag testade precis Stepmania, och undrar hur fan en människa kan klara svårighetsgraderna över "Beginner" och "Light", herrejävlar.

Övning ger färdighet :). Jag kör på Heavy utan större problem (bortsett från vissa låtar) men jag är ändå ganska kass :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag testade precis Stepmania, och undrar hur fan en människa kan klara svårighetsgraderna över "Beginner" och "Light", herrejävlar.

Haha, tyckte precis likadant i början jag med. Men som sagt, övning ger färdighet. Dock tycker jag spelet beatmania är mycket roligare för i det spelar man i själva verket musiken när man trycker på tangenterna.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Du lär snarare behöva lite mer kunskap om hur man bör använda svenska, iom. särskrivningen i topic (Det skulle även jag behöva, men jag särskriver åtminstone inte). Hur som helst, det finns ju alltid Typing of the Dead, som är ett House of the Dead-liknande spel där man dödar zombies genom att skriva texten som kommer upp vid dem.

Något du bör lära dig är att vara lite trevligare! Visst kan det vara svårt att läsa vissa saker om det är särskrivet. Men dessa påhopp blir man galen på.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/rekord-frd.jpg

Har alltid varit rätt snabb på alfabetet, men detta var dock över förväntan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag testade precis Stepmania, och undrar hur fan en människa kan klara svårighetsgraderna över "Beginner" och "Light", herrejävlar.

Jag kör Difficult/Heavy på matta och Heavy på minst 1,5x speed på tangentbord.

Nej men övning ger färdighet som tidigare sagts. Och eftersom det finns så otroligt många låtar till stepmania så blir det sällan tråkigt.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

www.miniclip.com har några. Finns ett som heter alpha attack. Ska trycka på bostäver/siffror för att smälla bomber som trillar mot byggnader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jag kör Difficult/Heavy på matta och Heavy på minst 1,5x speed på tangentbord.

Nej men övning ger färdighet som tidigare sagts. Och eftersom det finns så otroligt många låtar till stepmania så blir det sällan tråkigt.

Vad kör du med för matta? :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Typershark! http://popcap.com/launchpage.php?theGame=typershark

Typing of the dead (modifikation av första House of the Dead) är också kul.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jag kör Difficult/Heavy på matta och Heavy på minst 1,5x speed på tangentbord.

Nej men övning ger färdighet som tidigare sagts. Och eftersom det finns så otroligt många låtar till stepmania så blir det sällan tråkigt.

Jag har också en matta, till PS2. Fast jag orkar aldrig ta fram den bara.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Wehey.

Permalänk
Medlem

Typing of the Dead!!

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Wehey.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/alfa.JPG

Du fuska!!!!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Du fuska!!!!!!

Nope, klart han inte fuskade, en i min klass fick typ 1.45 sekunder och jag såg det själv, så det är inte fusk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Något du bör lära dig är att vara lite trevligare! Visst kan det vara svårt att läsa vissa saker om det är särskrivet. Men dessa påhopp blir man galen på.

Är man per automatik otrevlig för att man påpekar nått som är negativt? Själv tycker jag han var rätt kontruktiv, särskilt med tanke på vad folk brukar skriva när de klagar på stavning och gramatik.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Är man per automatik otrevlig för att man påpekar nått som är negativt? Själv tycker jag han var rätt kontruktiv, särskilt med tanke på vad folk brukar skriva när de klagar på stavning och gramatik.

Jag skrev även att det kan vara lite svårt att läsa. Visst har han väll rätt också men han kanske har dyslexi. Nu vill jag inte att trådskaparn ska bli sur över att jag skrev det för jag tänker inte påstå något jag inte känner till. Men vad vet vi om det egentligen? Jag hade förstått om hela hans inlägg hade varit skriver väldigt slarvigt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Jag skrev även att det kan vara lite svårt att läsa. Visst har han väll rätt också men han kanske har dyslexi. Nu vill jag inte att trådskaparn ska bli sur över att jag skrev det för jag tänker inte påstå något jag inte känner till. Men vad vet vi om det egentligen? Jag hade förstått om hela hans inlägg hade varit skriver väldigt slarvigt.

Att skylla på sådant är ungefär som att säga "Jag är sinnessjuk, därför har jag rätt att döda dig".
Särskrivningar har dessutom knapapst med dyslexi att göra. Det tar under en timme att lära sig att inte skriva isär ord. Det är bara ren lathet att särskriva.

alving - Ja, så tycker man i början, men just Stepmania blir man fort bättre på. Utan någon överdriven träning (en timme om dagen i några veckors tid) så lär du göra exempelvis Maxx Attaxx på Heavy.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Howser
http://img102.imageshack.us/img102/6508/image18gk.png

Kan tänka mig att du har ett G15 tangentbord?? Min kusin la in hela alfabetet på en knapp, o han fick runt den tiden.

Själv har jag 3.2 sek som bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
alving - Ja, så tycker man i början, men just Stepmania blir man fort bättre på. Utan någon överdriven träning (en timme om dagen i några veckors tid) så lär du göra exempelvis Maxx Attaxx på Heavy.

Ja, det gör jag redan. Har fått AA på den. ^^

Klarar även Quasar, har dock bara fått B på den. Men det var länge sen jag körde så nu vet jag inte längre.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Otojam, kan inte länken i huvudet. Ska skriva på tbg för att göra musik. Varje gång du trycker rätt kommer där delar av låten.

Permalänk
Medlem

Detta lilla flashspelet är ganska kul. Dock så behöver man enbart använda vänster, ner, höger.
http://newgrounds.com/portal/view/182507

Visa signatur
Permalänk

Typing of the dead är ju ganska kul. Jag fick det av en polare på ett lan så jag vet inte var man får det ifrån men man lär sig skriva fort

Dvärjen: www.o2jam.com

Permalänk
Medlem