Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Nej den kabeln funkar inte. Det finns en speciell adapter från DELL som ska användas. Kolla ebay, där finns dom. Sök dell adapter och du får kanske en sån här träff:

http://cgi.ebay.com/NEW-Dell-DSUB-Notebook-TV-Out-Adapter-S-V...

Visa signatur

| Dell XPS m1710 | 2 GB RAM | 100GB 7200rpm | NVidia GeForce Go 7900GTX 512MB | Black |

Permalänk
Medlem

Låter ju skumt det där, vad är det för magiskt som händer i den lilla adaptern?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har på pinne 7 en digital ljudsignal som adaptern måste vara lödd för. Inte säkert att de andra adaptrar som finns på marknaden använder pinne 7 just.

Visa signatur

| Dell XPS m1710 | 2 GB RAM | 100GB 7200rpm | NVidia GeForce Go 7900GTX 512MB | Black |

Permalänk
Medlem

Kollade på Dells hemsida och hittade ingen sådan adapter, att köpa på EBay har jag ingen lust med...

Får bli att ta till lödkolven!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har handlat på ebay ett par år nu, fungerar utmärkt, gäller att handla från personer med många positiva omdömen.

Fick tag i en Dell dockningsstation (beg. som ny) för ca 700 kr inkl frakt från usa via ebay. Kostar 3600 på dells hemsida.

Har beställt eSATA expresscard och en 400gb extern sata hårddisk. Är på väg över atlanten vid det här laget tror jag. Finns ju inte att köpa sånt här i sverige ännu.. har inte funnit det iallafall ännu.

Visa signatur

| Dell XPS m1710 | 2 GB RAM | 100GB 7200rpm | NVidia GeForce Go 7900GTX 512MB | Black |

Permalänk
Medlem

Ringde till Dell nyss och frågade om de hade en sådan där kabel.

"Nej, den får du köpa löst på stan, det är inget vi säljer." Fick jag till svar.

Jaha, det är ju helt sjukt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har oxså funderat på att köpa denna laptop XPS m1710.

När jag gick in på DELLs sida idag så såg jag att de skickar med dubbelt minne (2048 mb) och större HDD (100gb 7200 rpm) + fri frakt

Synd att jag måste vänta tills efter semestern pga hempc genom jobbet!

Längtar tills semestern är över!

EDIT. Tyvärr såg jag fel! XPS var ej iprickad med erbjudandet!

Sorry!

Visa signatur

C2Q Q6600 G0@3,6gHz, Gainward 260 GTX 896MB, 4x1gb Corsair Dominator 8500@1200mHz, P182, 226BW, WD raptor X 150gb, 1tb WD, ASUS Maximus Formula, Thermaltake Toughpower 850W, Noctua NH-U12F, Sennheiser 555, X-fi
3dmark -06 17534p

Permalänk

Tittade fel där jag med..

Men ska skaffa en nu när lönen kommer den 27 den här månaden, men undrar lite då osm jag inte hittat svar på.

Är det lönt att lägga som extra tusenlapparna på en 2.16Ghh istället för 2.0?
Sedan så undrar jag om prestandan är så pass stor i spel mellan GS och GTX? 3dmark resultat säger inte allt.

Ska köpa 1 Gb nu och köper 2 GB senare..

Tacksam för svaren

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

[quote]
Är det lönt att lägga som extra tusenlapparna på en 2.16Ghh istället för 2.0?
[quote]

Knappast "lönt". Men jag tog 2.16 ändå

Citat:

Sedan så undrar jag om prestandan är så pass stor i spel mellan GS och GTX? 3dmark resultat säger inte allt.

Svårt att säga men jag tycker nog att 3Dmark poängen brukar vara ganska så informativ och säga hur det går i spel. Har du råd tycker jag absolut att du ska satsa på GTX versionen.

Säg till om du vill att jag ska köra något benchmark/demo/fps test i något spel så ska jag se om jag kan få fram några resultat.

Körde SuperPI med min också, 28 sekunder på 1M, 2.16Ghz. Det är bättre än med min stationära AMD 64 X2 3800+@2700Mhz...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Svårt att säga men jag tycker nog att 3Dmark poängen brukar vara ganska så informativ och säga hur det går i spel. Har du råd tycker jag absolut att du ska satsa på GTX versionen.

Säg till om du vill att jag ska köra något benchmark/demo/fps test i något spel så ska jag se om jag kan få fram några resultat.

Körde SuperPI med min också, 28 sekunder på 1M, 2.16Ghz. Det är bättre än med min stationära AMD 64 X2 3800+@2700Mhz...

Tjena, jag är intresserad av vad XPSen klarar i BF2.
Hur många fps samt till vilka inställningar.
Är den någorlunda jämförbar elller kanske bättre än min dator i sign?
Jag spelar i 1280x1024 med ett snäpp ner i Windows (drivisen) och allt på fullt i BF2.
Då ligger jag på 80-100 fps.

Visa signatur

C2Q Q6600 G0@3,6gHz, Gainward 260 GTX 896MB, 4x1gb Corsair Dominator 8500@1200mHz, P182, 226BW, WD raptor X 150gb, 1tb WD, ASUS Maximus Formula, Thermaltake Toughpower 850W, Noctua NH-U12F, Sennheiser 555, X-fi
3dmark -06 17534p

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte BF2, finns det något demo? Jag skulle tro att den presterar lika bra som din stationära iaf. Fast BF2 vill väl helst ha 2GB minne för optimalt flow

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Tyvärr har jag inte BF2, finns det något demo? Jag skulle tro att den presterar lika bra som din stationära iaf. Fast BF2 vill väl helst ha 2GB minne för optimalt flow

Jo, det stämmer att BF2 mår bäst av 2gB ramminne.
Det kommer jag oxså att köpa till XPSen vilken jag kommer att ta som hempc i Aug.

Visa signatur

C2Q Q6600 G0@3,6gHz, Gainward 260 GTX 896MB, 4x1gb Corsair Dominator 8500@1200mHz, P182, 226BW, WD raptor X 150gb, 1tb WD, ASUS Maximus Formula, Thermaltake Toughpower 850W, Noctua NH-U12F, Sennheiser 555, X-fi
3dmark -06 17534p

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i minnesstickorna billigast måntro?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en xps M1710.

undrar en sak bara... som ni som redan fått en kanske kan besvara...
får man med drivrutiner till all hårdvara . eller äre bara en recovvery skiva som ghostar o partionerar diskar o installerar allt ?

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomin
Nu har jag beställt en xps M1710.

undrar en sak bara... som ni som redan fått en kanske kan besvara...
får man med drivrutiner till all hårdvara . eller äre bara en recovvery skiva som ghostar o partionerar diskar o installerar allt ?

Du får med drivisar på en separat skiva. Du stoppar i den, den scannar sitt system och känner av vad du har för grejjer. Sen kommer alla komponenterna upp i en lista och om du klickar på en komponen så börjar den installera drivisar för den. Rätt smidigt.

Vad som var lite lurigt var när jag installerade om XP härom dagen... Installationen gick bra och smärtfritt fram till att den var "klar", då började det blinka rött oc gult över hela skärmen och det stod att jag skulle vänta upp till 30 minuter för att DELL installerade program. Nästan exakt 30 minuter tog det men vad den installerade har jag ingen aning om...

Mycket störande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok... det där med rött o gult låter ju farlit
men bra att veta att man får med alla drivers.. har nänligen tagit med home edition till min.. men tänkte formatera det första jag gör till professional. o då äre smidit med drivers med.. så man slipper sitta o leta på dells hemsida efter allt.

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Du får med drivisar på en separat skiva. Du stoppar i den, den scannar sitt system och känner av vad du har för grejjer. Sen kommer alla komponenterna upp i en lista och om du klickar på en komponen så börjar den installera drivisar för den. Rätt smidigt.

Vad som var lite lurigt var när jag installerade om XP härom dagen... Installationen gick bra och smärtfritt fram till att den var "klar", då började det blinka rött oc gult över hela skärmen och det stod att jag skulle vänta upp till 30 minuter för att DELL installerade program. Nästan exakt 30 minuter tog det men vad den installerade har jag ingen aning om...

Mycket störande.

Du har säkert 40+ processer som är igång så fort du bootat windows?

Det hade jag, körde min egna XP Pro istället och nu är datorn snabbare än innan också

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

jag valde med home edition i mitt paket eftrsom jag har en egen xp pro skiva redan som jag tänker köra med.

btw.. har hört ett rykte om att home edition inte stödjer dubbla kärnor på processorn och att man inte kan få ut max av duo core med home edition utan måsta ha pro för det.. någon som vet om detta stämmer ? tycker själv det låter lite udda...

och en sak till... vilken färg har ni som redan köpt fått ? svart eller röd ? jag beställde från svenska dell. den bättre av de 2 som fanns där . men vet inte vilken färg jag får.. för jag glömde fråga

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Medlem

Ny här så jag passar på att vinka snällt *vinkar*

Den röda XPSen finns bara att få tag på av Dell Canada/USA.
Vi nordbor får den svarta. Men den är go den me.

Sen var det någon som undrade över Battlefield 2.
När jag provade med min så körde jag 1920 x 1200 4xAA, och landade på ca 50 fps i medel. Något att tänka på dock är att BF2 inte kör widescreen utan man får mixtra lite i command lines osv.
Köper man en sån här liten älskling så ska man se till att besöka detta forum med jämna mellanrum. De har widescreen lösningar till de flesta spel.

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Mas...

Sen rekommenderar jag starkt GTX versionen när det gäller grafik. Om man vill spara pengar så ska man hellre satsa på det kraftfullare kortet och kanske dra ner på CPUn.

Permalänk
Medlem

Lite off-topic kanske men det är ju ändå på min xps så jag kör:

Är det bara jag som tycker att widescreen i doom3/quake4/Prey inte har korrekt FOV? Allting får mongoproportioner om det är ute i periferin. Jämför med t.ex. WoW där det ser helt korrekt ut... Kanske är jag som fattat del bara.

Visa signatur
Permalänk

Har iaf bestämt mig nu för att köpa XPS jag med när lönen kommer i slutet av den här månaden.

Tänkte mig då den här setupen:
(Skriver dom viktigaste bara)

Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

80GB (7,200 rpm) Hard Drive

17inch UltraSharp™ WUXGA skärm med TrueLife™ (1920 x 1200 upplösning)

XPS 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX

8X DVD+/-RW with Software (with Media)

Kommer nästa månad att köpa 2GB från komplett då man tjänar en summa på det.

Men hur ser valet annars ut? Paketet landar på 22 552,50 kr

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

jag blir galen på att vänta snart... beställde min den 19/7 o har fått leverans datum den 4/8 eller tidigare.. men det är ju helt långt dit.. vill ha min xps nu!!! hur lång tid fick ni som redan fått eran vänta ?

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Medlem

anarkizt - Du måste ställa om FOV i Doom 3 och Quake 4 till 100, du hittar lösningen på Widescreengaming forumet.
I Prey så ställs detta om automatiskt. Har själv provat det på 1920 x 1200. Planeter och dylikt förblir runda även i skärmens kanter.

MindFreaK^ - Det är ett mycket fint system du kommer att köpa. Jag lovar att du kommer att bli kanonnöjd. Bra idé att uppgradera minnet i efterhand.
Sen är det bäst att ringa in sin beställning till Dell. På detta sättet får man en chans att pruta. Var inte rädda för att göra det, det finns svängrum.

Lomin - Jag fick min efter en vecka :). Fick den i Juni månad.

Permalänk
Medlem

Lysirius: Testade i Pray, g_fov 100 (som det var inställt på från början) så ser det skumt ut i hörnen (förvridet), fick dra ner till 70 för att det skulle försvinna. Men med så litet FOV var det inte så kul att lira....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

anarkizt - Sorry dude . Det ska stå på 100 men man måste ställa aspect ratio på rätt sätt. Detta gjorde jag från spelets meny in game. Avinstallerade spelet efter jag klarat det så jag har inte kvar min cfg fil. Jag har dock för mig att det ska finnas en rad i en config fil med "seta r_aspectRatio". Detta ska ställas till 2. (0, 1, 2 = 4:3, 16:9, 16:10).
Hoppas du löser det.

Permalänk
Medlem

Tyckte jag testat det också, körde med r_aspectratio 2 i konsolen. Sjölvklart med vid_restart sen också

Ska testa igen. Återkommer.

edit: Det kanske är jag som missuppfattad hur det ska vara, men jag har gjort allt som man ska enligt widecreengaming men enligt mig är det inte rätt...

Visa signatur
Permalänk

Tjo, snart så bär det iväg en order på Dell XPS m1710. Men innan dess så undrar jag en sak. Hur kommer den stå sig mot min nuvarande stationära rigg tror ni?

AMD 3500+
2GB Corsair XLL
POV 7800GTX
Raptor disk 74GB

OSV OSV

Hur står den sit mot dellen som då har

Intel Core™ Duo Processor T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache
2GB ram
7900GTX
7200RPM HDD

Kommer jag känna en nergradering i prestanda eller dom kommer kunna ligga ganska bra till varandra?

Hittar bara tester runt om på internet som har antingen Inte 2.0 med GS kortet eller tester med 2.16 och GTX. Så jag vet inte hur jag står till där

Tacksam för svar

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

eller tester med 2.16 och GTX

Var det inte det du skulle ha?

Jag tror iaf att det blir en liten förbättring i prestandan mot ditt stationära system iom att denna din processor inte är så värst bra, visserligen har du klockat den men den är inte dual core och den har inte så mycket cache.

Så lite bättre tror jag på.

Visa signatur
Permalänk

Nej, kommer nog köra på 2.0GHz, men är det så pass stor prestandaskillnad på dom båda?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Hittade en shysst liten benchmark på Intel Yonah processorer, de som Dell använder. Kanske kan ge dig en bättre bild MindFreak^.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2627&p=7