Avreagera sig när det går dåligt i spel

Permalänk
Medlem

Re: Avreagera sig när det går dåligt i spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RinBin
Har ni nå tips på hur man kan avreagera sig i spel när det går dåligt och man blir sur?

Sex.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Är inte vi datornördar? Har sådana sex? Annat än nåt sunkigt hentai som man sitter och svettas med sent på kvällen...

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och vilar tummen och tar en paus från God of War. Mycket mer än så gör jag väl inte när det inte går som det ska för mig i spel. Det blir väl mest lite suckande följt av en paus :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jag slår på mitt robusta skrivbord.

När jag var mindre dock så hade jag bitmärken i alla mina konsollkontroller.
(Fan va löjligt när man tänker efter).

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

när jag var mindre brukade jag skälla ut min lillebrorsa för att han tittade på, blev störd av hans tittande och förlorade

nuförtiden när det går dåligt händer det att jag stänger av spelet och avinstallerar det, ganska drygt när man vill spela det igen..

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

Gå ut och klyv ved!

Permalänk

Get a gun!

Jag spelar mest DDR så jag hoppar bara på alla plattorna och svär lite

Permalänk
Medlem

många disketter och några tangentbord har fått sätta sitt liv när jag har spelat och det inte gått nå bra.. finns inget bättre botmedel än att få banka på tangentbordet så tangenterna flyger o plasten spricker, finns märken i datorbordet efter undersidan på ett tangentbord + att jag har några ärr på handen efter vassa trasiga plastbitar

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Har aldrig hänt att jag slagit sönder nånting när jag blivit arg på ett spel, däremot av andra anledningar Jag brukar annars slå mig själv i mitt högra ben några gånger när jag blir riktigt sur på ett spel. Då blir det ofta att jag går därifrån för att lugna ner mig. Kan hända att jag bet lite på mina PS-kontroller när det inte gick vägen i Crash Bandicoot vid 8-9års ålder, men inte mer än det
Man måste försöka inse att ilskan bara gör det värre och försämrar nästa försök.

Permalänk
Medlem

Till er som inte förstår varför folk blir arga och slår sönder saker:
Det finns olika typer av människor, enkelt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå ut på stan och slå ned någon person, men tangentbord och sådant slår jag på.
Det är ett sätt att snabbt ventilera irritation/ilska/vrede. Det hela kan väl bero på hur man spelar, vill man vinna så är det nog mycket lättare att man blir arg.

Jag har lugnat ner mig avsevärt på senare år iaf.

Allt började på 80-talet *suddig bild*

Nintendo 8-bit. just BIT delen har jag tagit vara på, mina handkontroller hade många bitmärken.

Hehehee...

Annars brukade jag:
Slå på tangentbordet, bitch-slappa bildskärmen (ont i handen), kasta saker, svära högt och uppfinningsrikt, slita sladdar ur möss (dyrt) osv...

Senaste illdådet vart på mitt nya HP bord (som jag fick av jobbet), spelade BF2 och tappade förståndet pga medspelare totala inkompetens (ja, dom var faktiskt dåliga denna gången), jag tog en stjärnskruvmejsel och högg tangentbordet 3 gånger. Fint vart det med lufthål ovanför piltangenterna

Men men. Det ÄR bara ett spel och man vet ju det. Men ibland så briserar man bara. Kan ju vara andra faktorer som spelar in, trötthet, arg på något från jobbet, korkade grannar, hungrig, tvättstugan osv... hehehehee.

Det är rätt komiskt när man tänker tillbaka på allt korkat man har gjort med dom stackars tv-spels kontrollerna och datortillbehören.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

jag brukar spotta på skärmen, det är skönt förnedrande, känns som att spotta datorjäveln i ansiktet... sen så är det lätt att torka bort (blir rentav renare, förutsatt att man inte snusar) och ingenting går sönder... högst rekommenderat

Permalänk

när det går så långt så att jag ingenting annat vill än att slänga ut datorn/konsollen genom fönstret,så släpper jag handkontrollen,reser mej upp,går ut i köket och hämtar en kopp kaffe,stoppar in en snus och känner hur frustrationen bara flyter bort.
nu händer inte detta så ofta efftersom jag är en god förlorare,men ett exempel är när man spelade ff7 som mest och man gång på gång dog mot den där emerald(detta var tiden innan man visste om den där stretegin man måste använda mot honom).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

blir bara arg i multiplayerspel, mmo's och vanliga. Inte så konstigt faktiskt är ju mer av en sport. I singleplayer kan det vara roligt att dö, då vet man att spelet är utmanande

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Avstängd

Jag har en fotölj brevid datorstolen som jag kan slå på hur mycket jag vill utan att den går sönder. Fast eftersom jag är en kontrollerad person så känner jag inte behovet att slå på saker förutom när mjukvaruutvecklare har gjort helt sinnessjukt dåliga lösningar.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Re: Avreagera sig när det går dåligt i spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RinBin
Har ni nå tips på hur man kan avreagera sig i spel när det går dåligt och man blir sur?

Just nu får väl tangentbordet ett par smällar och man kanske råkar väcka några grannar när man skriker lite för högt

En ett ljudisolerat rum och en boxningsäck skulle vara bra med har inte pengar till det

Hur brukar ni göra? Eller är ni så duktiga att ni klarar av att inte få nåt utbrott? Ni kanske inte ens blir sur?

därför att du är så mogen

Permalänk
Medlem

Visst blir man irriterad ibland, men i mitt rum finns teknik för typ 40000 kr, så jag försöker hålla mig från berserk...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Katterna går inte in i mitt rum längre

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

när jag spelar poker, brukar jag ha "Anteckningarna" uppe i bakgrunden, och när jag förlorar mot nån liten fisk så brukar jag helt enkelt bara öppna upp Anteck... och skriva vad jag tycker om denne person, blir oftast bara massa fdujbnfusdbubfuqbfb fdajfbnu men det är bättre än att slå sönder nått

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
när jag spelar poker, brukar jag ha "Anteckningarna" uppe i bakgrunden, och när jag förlorar mot nån liten fisk så brukar jag helt enkelt bara öppna upp Anteck... och skriva vad jag tycker om denne person, blir oftast bara massa fdujbnfusdbubfuqbfb fdajfbnu men det är bättre än att slå sönder nått

hahhahah, ja det var en kreativ - och fredlig - lösning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
när jag spelar poker, brukar jag ha "Anteckningarna" uppe i bakgrunden, och när jag förlorar mot nån liten fisk så brukar jag helt enkelt bara öppna upp Anteck... och skriva vad jag tycker om denne person, blir oftast bara massa fdujbnfusdbubfuqbfb fdajfbnu men det är bättre än att slå sönder nått

En tia på att du hade dagbok i mellanstadiet?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Jag slog mycket förr, oftast var det musen som for upp och ner mot bordet.. Det värsta jag gjort är att ta musen i ena handen och sladden i den andra och rycka av den, Kan inte beskriva hur skönt det kändes att musfan äntligen var död! Detta kostade mej dock 600 spänn då jag inte vill skarva mussladden hehe

Nu för tiden blir man kanske arg ibland, men så fort jag slår på något så "måste" jag ta paus från just det spelet i en vecka.. Detta "straff" funkar faktiskt!

Permalänk

En klassiker är ju att köpa in väldigt många, billiga, tangentbord som man sätter på ett separat bord bredvid datorn och slår sönder detta när det går dåligt.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

att börja slå på grejjer bara för att det går dåligt i ett spel känns faktist lite "H3j-j4g-är-fjÅrt0n-åR-gammL-0ch-min-k0mpis-visade-hur-mAn-1nstaLLerade-St3am-precis!!111oneoneoneoneettettett" (haha att jag ens pallade skriva det). Skulle det vara så att spelet är så buggigt/obalanserat att det är det närmaste omöjligt att klara kanske jag på min höjd skakar på huvudet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
En klassiker är ju att köpa in väldigt många, billiga, tangentbord som man sätter på ett separat bord bredvid datorn och slår sönder detta när det går dåligt.

Men då får du heller ingen njutning av att klara av saker. Du måste vara världens tråkigaste person:D

Permalänk
Inaktiv

Slog näven rakt in i skärmen en gång, skärmen höll naturligtvis, då det är en CRT, men jag bröt två fingrar istället. Så nu tänker jag mig för en extra gång innan jag lackar ur när det går dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
En tia på att du hade dagbok i mellanstadiet?

haha nejdå men jag blev ungyfär lika förbannad när nån träffade mig med bollen i spök boll då, som jag blir nu när jag loosar i poker

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt så mogen att jag inte blir sur när jag lirar
jag bara spelar vidare och spelar lite bättre nästa gång istället
fast förr så var det lite värre dock, men mitt tangentbord från när jag fick min dator är still alive and kickin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Gå ut och klyv ved!

Av någon anledning så lät det där riktigt kul! Toppen inlägg

Permalänk
Medlem

Stäng av datorn gå och ta en glass eller nåt liknade

Permalänk
Medlem

Jag stänger av spelet...