Avreagera sig när det går dåligt i spel

Permalänk
Medlem

Avreagera sig när det går dåligt i spel

Har ni nå tips på hur man kan avreagera sig i spel när det går dåligt och man blir sur?

Just nu får väl tangentbordet ett par smällar och man kanske råkar väcka några grannar när man skriker lite för högt

En ett ljudisolerat rum och en boxningsäck skulle vara bra med har inte pengar till det

Hur brukar ni göra? Eller är ni så duktiga att ni klarar av att inte få nåt utbrott? Ni kanske inte ens blir sur?

Visa signatur

"Chewing gum is really gross, chewing gum I hate the most."
It´s only funny until someone gets hurt, then it´s hilarious.

Permalänk
Entusiast

Blir aldrig sur när jag förlorar i spel, men min polare har haft sönder ett antal dual shocks -_- Förstår inte riktigt grejen med att han och andra blir så sura..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag blir inte sur. Men irriterad, helt klart, iallafall om jag vet att jag kan göra bättre.

Jedi Outcast var nog det spelet som framtvingade demonen ur mig, men aldrig så mycket att jag behövde avreagera mig på något.

Permalänk
Medlem

För det mesta svär jag bara, högt. Blir billigare än att basha hårdvara varje gång det går dåligt.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Brukade slå på saker förut men det vart dyrt,nu förtiden svär jag bara och skakar av ilska: )

Permalänk
Medlem

jag kan räkna på mina fem fingrar de gånger jag har blicit så arg att jag har misshandlat ett tangentbodr eller en mus pga spel, o då spelar jag rätt mycket faktiskt. visst, man kan bli irriterad, men det kommer aldrig till ilska.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Förstår inte varför folk blir helt psycho och börjar slå sönder saker (oftast tangentbord verkar det som, ibland skärmar....) bara för att det går kasst på något spel, måste vara jobbigt att köpa nya prylar hela tiden...

Jag spelar mycket (för mycket..), ibland går det dåligt, men har aldrig någonsin slagit på/förstört saker pga det.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Att påstå att det är omoget (eget ordval) att bli arg/irriterad på spel är ju bara larvigt.. Det är en sak att bli sur i tex multiplayer när man blir dödad för att man inte är lika bra som sin motståndare. Men vad sägs om de där 300 gångerna ditt SWAT-team dött pga deras kassa AI? Eller den där gången du dör med grymt långt bak till senaste save pointen? Eller den där banan du vet hur allt går till på utantill - men ändå inte kommit förbi på dina 500 försök? Blir du inte irriterad då?

Sen att ta ut sin ilska är en helt annan sak. (och en mer on topic sak dessutom)
Jag brukar bara som Orcen222 sa, "skaka av ilska." Men det tar en hel del tills det når så pass långt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag kan ju behärska mig, har aldrig slagit sönder något, så hårt slår jag inte. Jag vill slå hårdare men då går det sönder, det är därför jag vill ha tips på vad man kan göra. Det räcker inte med att slå på tangentbordet. för jag vill inte slå sönder det :D. ibland går jag lös på soffkuddarna men dom är så mjuka

Visa signatur

"Chewing gum is really gross, chewing gum I hate the most."
It´s only funny until someone gets hurt, then it´s hilarious.

Permalänk
Medlem

Dom gångerna jag blir förbannad på spel är för typ dom annledningarna Gibbon87 nämde och visst måste man slå på något, kvittar om det är för ett spel eller inte. Enda annledningen till att jag slår på saker är för att det är dumt att slå på något som lever.

RinBin: Faktiskt inte så svårt att bygga en hyffsad boxningssäck om man har rätt material och behöver inte kosta speciellt mycket, det stora problemet är väll nästan var man ska hänga den.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Jag skärper till mig och dödar alla.

Permalänk

Blir oftast näven som oftast åker mot tangentbordet.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Jag omformar ilskan till en sorts magi som ökar mina stats och får mej att prestera saker som i vanliga fall är övernaturliga.

Jag spelar alltså bättre andra gången jag provar:P

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir oftast inte arg, men jag brukar ha som knep att göra armhävningar varje gång jag t.ex. dör i CS. Fast det blir ju inte så ofta eftersom att jag är 1337.

Permalänk

Enda som kan göra mig gå super berserk är när man lirar något racing spel och man är nästan i mål och sedan krashar in i en vägg.
OnTopic : Leta upp ett billig tangentbord som du inte använder och slå lite på den

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag HAR faktiskt en box-säck som får sig en smäll eller två då det har gått extra dåligt. På min handkontroll till en Sega Mega (gammal som gatan) finns det bitmärken, då jag behövde lufta upprörda känslor.
Annars brukar jag försöka hitta på nya svordomar. "Förknävlade får-furunkel".

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Jag HAR faktiskt en box-säck som får sig en smäll eller två då det har gått extra dåligt. På min handkontroll till en Sega Mega (gammal som gatan) finns det bitmärken, då jag behövde lufta upprörda känslor.
Annars brukar jag försöka hitta på nya svordomar. "Förknävlade får-furunkel".

haha, så det ska vara, det är bitmärken på mina gamla SNES-dosor också och på väldigt många andra också :D. Om det går dåligt får jag faktiskt fortfarande lust att bita i något jättehårt :D. varför vill man bita egentligen?

Visa signatur

"Chewing gum is really gross, chewing gum I hate the most."
It´s only funny until someone gets hurt, then it´s hilarious.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

reaktioner som att bli sur beror på förväntningar som ej stämmer enligt vad man förväntat sig

Det är ju bara ett spel.

Verkar som en del behöver vara ute mer i naturen.

Min syster är likadan, säger åt barnen (bara ett spel) men skriker själv

Lösningen är att sluta spela.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Lösningen är att sluta spela.

Vad är det sen för mening med livet?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Jag blir aldrig så förbannad att något sådant händer. Jag blir aldrig arg om det går dåligt i ett spel heller. Händer det är det bara att stänga av och spela någon annan dag, då det kanske går bättre. Ingen stor grej, så att säga. Jag har sett hur mina syskonbarn kan bli sura och kasta saker omkring sig, men själv har jag aldrig förstått varför. Ingen av mina spelande vänner blir så förbannad heller.

Vad är meningen? Det är ju bara ett spel? Blir ni likadana när ni sportar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag blir aldrig så förbannad att något sådant händer. Jag blir aldrig arg om det går dåligt i ett spel heller. Händer det är det bara att stänga av och spela någon annan dag, då det kanske går bättre. Ingen stor grej, så att säga. Jag har sett hur mina syskonbarn kan bli sura och kasta saker omkring sig, men själv har jag aldrig förstått varför. Ingen av mina spelande vänner blir så förbannad heller.

Vad är meningen? Det är ju bara ett spel? Blir ni likadana när ni sportar?

nä:D konstigt nog så blir jag inte det när jag sportar

Visa signatur

"Chewing gum is really gross, chewing gum I hate the most."
It´s only funny until someone gets hurt, then it´s hilarious.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
reaktioner som att bli sur beror på förväntningar som ej stämmer enligt vad man förväntat sig

...

Det är mitt problem iaf. dom enda gångerna jag blir sur är när jag spelar Civ och slumpgeneratorn "är emot mig". Då har det hänt att jag har dragit näven i skrivbordet.
Jag brukar försöka begränsa det till att svära/muttra, stänga av och att ta en promenad istället. Mycket trevligare.

Permalänk
Avstängd

Prestationen sjunker automatiskt då spelaren är i fel läge.

Jag spelar BF2 och i en klan från i år, det är tydligt hur mycket en del tar det på allvar och det är då stress, surhet, ilska och annat sätter käppar i hjulet.
Att föra fram en lätthet med,
gör ditt bästa och ha kul som jag själv använder gör det också enkalre att spela.

Ha kul och gör ditt bästa...allt du ska göra.
Vinna eller förlora spelar då en undanskymd roll.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

"Att deltaga är viktigare än att vinna". Om det är ett reellt citat vet jag banne mig inte, men det är åtminstone den anda i vilken man ska delta i tex olympiaden (när blir FPS en olympisk gren?). Den historiskt intresserade kan då invända att i de grekiska förlagorna var vinnaren ALLT som räknades, antingen kom du först eller så räknades du inte alls. Andra, tredje eller sista plats spelade ingen roll, alla utom vinnaren var förlorare. Så det finns en god och gedigen tradition i att vara en dålig förlorare :-).

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

Jag har varit en rejält dålig förlorare, som kastar kontroller i golvet och bankar sönder T-bord. Men jag har slutat med det. Jag är fortfarande en dålig förlorare, men jag visar det inte utåt i alla fall

Vändningen kom när jag köpte ett dyrare trådlöst T-bord och en trådlös PS2-Kontroll av märket logitech. Då kände jag att man inte har råd att slö sönder skiten.

Det är helt enkelt en ful ovana som man måste göra sig av med. Man är ju inte lycklig av detta. Spel ska ju vara roligt, eller? Alltså varför förstöra verktygen till spelen? Detta tog ju ganska lång tid att få in i sitt beteende.

Lycka till alla som försöker ta sig ut ur utbrottstillståndet

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag kastat någon handkontroll någon gång. Däremot vet jag att det kan vara VÄLDIGT frestande. Tror jag slagit på t-bordet 2-3 ggr men nu svär jag mest även att jag fortfarande är frestad på att slå på något men vill inte förstöra mitt gamla härliga t-bord. Oftast stänger jag av spelen nu och sitter och surar. (t-bord = tangentbord ;P)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Ska man gå och bli lite djup av sig också är ju all typ av underhållning till för att väcka känslor, även om så ilska ibland.. Blir man då arg imellanåt får man en bredare "känslo-omfattning". Så ni som säger att ni inte kan förstå hur folk blir arga för att det "bara är spel" kanske rent av inte har lika kul utav det heller.

Ska man gå änu längre kanske det är precis därför många tröttnar på spel när de blir äldre. Det betyder inte längre lika mycket att dö - och därav inte heller att vinna. Se bara på alla 5-åringar som ena stunden slänger dosan i marken för att aldelles därpå ta upp den igen och ha hur kul som hellst. Edit: Jag vet att jag hade roligare när jag var 5 och slängde nes-dosor åt alla möjliga håll iaf. Med det är klart, "skaka av ilska" funkar väl det å'.. ^^

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag brukar slå på ESC-knappen eller köra ALT+F4 om jag blir sur på korkade medspelare. Sen går jag därifrån.

Permalänk
Medlem

Slå på något som är gjort av trä

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.