Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Hej! Välkommen till omröstningstråden där ni kan rösta på vilken konsol ni ska skaffa i år eller den närmaste tiden. Kul med en omröstning och ni får också diskutera vilken konsol som är bäst här!

Ni kan rösta på:
Wii (Förra namnet Nintendo Revolution) - Kommer 4e kvartalet 2006.
PlayStation 3 (PS3) - Kommer i November.
Xbox 360 - Redan ute.

Min röst går till Wii! För den revolutionerande kontrollen som kommer göra spel mycket roligare och ger nya möjligheter till utvecklare. Att dessutom kunna köra Virtual Games, dvs äldre Nintendo och vissa Sega spel kommer vara toppen! Man kommer även kunna köra Gamecube spel. Wii kommer locka till sig massor av nongamers och andra gamers och detta är innovation! Med den revolutionerande kontrollen, onlinemöjligheter, Wii-Fi, ett stort legendariskt spelarkiv, ett billigare pris och en otroligt rolig spelupplevelse tror jag Wii och Nintendo kommer ta över ledningen på tvspelsmarknaden.

Kommer köpa PS3, varför? Den är mer kraftfull, större och bättre spelutbud, större potential (enligt mig) och gillar den bara bättre.

Permalänk

Jag kommer att köpa en Wii så fort den lanseras, den lär vara hur rolig som helst! Skulle jag mot förmodan köpa en till konsoll skulle nästa konsoll efter Wii bli en Xbox 360, då GTA 4 kommer till den och jag gillar GTA-liren!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Wii lockar faktiskt mest hittills. Med tanke på hur lite jag har använt min 360 så lär inte PS3 bli aktuellt då det känns väldigt likt. Wii känns mer som en konsoll, inte en wannabe-pc.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alla. Alla konsoler har sitt egna spelutbud som gör dem intressanta.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Alla (även om jag fortfarande är lite skeptisk till Wiis kontroll)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har redan Xbox 360 lär skaffa Wii när den släpps på grund av priset tvivlar på att den kommer i närheten av vad xbox 360/PS3 kostar.

Lär skaffa PS3 oxo men det för dröja ^^ tills man har råd.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Wii. blev helt såld när jag kolla på presskonferansen. Tycker att det allt kan säga när den kommer och hur mycket den kommer att kosta

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

PS3 och Wii

MS har inget kul alls att komma med enligt mig.

PS3 har FF serien och MGS

Wii har Zelda och Mario

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
PS3 och Wii

MS har inget kul alls att komma med enligt mig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Wii ofc.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Avstängd

PS3 på dag ett (om jag hittar någon)
360 när 65mm versionen kommer ut (någon som vet när?)
Wii när jag ser något jag vill ha till den

turbonallen: GTA4 kommer till PS3 också.

http://www.rockstargames.com/grandtheftauto4/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
PS3 på dag ett (om jag hittar någon)
360 när 65mm versionen kommer ut (någon som vet när?)
Wii när jag ser något jag vill ha till den

turbonallen: GTA4 kommer till PS3 också.

http://www.rockstargames.com/grandtheftauto4/

Grand Theft Auto 4 kommer 16 Oktober 2007, oj det är långt dit.

Permalänk

jäklar, ett och ett halvt år plus förseningar kvar.. Men GTA4 lär bli grymt iaf. Tror fortfarande att jag väljer 360 framför PS3 dock, verkar vara en mer genomtänkt konsoll, samt att PS3 är på tok för dyr!

Men Wii blir det som sagt så fort den kommer ut!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Var ska ni köpa Wii då? Tror ni den kommer samtidigt överallt i hela världen? Det är ju också något nytt. Att spelkonsoler släpps nästan samtidigt överallt, precis som det ska vara.

Permalänk
Medlem

Wii någon vecka efter releasen, om den inte är riktigt billig direkt, för då blir det direkt. Jag är för "ekonomiskt" lagd för att köpa saker som man vet kommer gå ner i pris efter bara någon vecka. Tycker Wii är den klart mest intressanta konsollen på riktigt länge. Sen kanske ett PS3 när den gått ner i pris ordentligt och man fått se hur spelutbudet blir. Jag vart besviken på både PS och PS2 + att kontrollerna är bland det obekvämaste jag någonsin kört med. Så 3:an har en hel del att ta igen om det ska bli någon sådan.

MS är inte bara ute ur bilden, utan var aldrig på den från första början. Räknar man med ett stort kanske så är det möjligt att det blir en 360 om något år när priserna närmat sig botten och man tröttnat på allt annat. Men inte innan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Wii någon vecka efter releasen, om den inte är riktigt billig direkt, för då blir det direkt. Jag är för "ekonomiskt" lagd för att köpa saker som man vet kommer gå ner i pris efter bara någon vecka. Tycker Wii är den klart mest intressanta konsollen på riktigt länge. Sen kanske ett PS3 när den gått ner i pris ordentligt och man fått se hur spelutbudet blir. Jag vart besviken på både PS och PS2 + att kontrollerna är bland det obekvämaste jag någonsin kört med. Så 3:an har en hel del att ta igen om det ska bli någon sådan.

MS är inte bara ute ur bilden, utan var aldrig på den från första början. Räknar man med ett stort kanske så är det möjligt att det blir en 360 om något år när priserna närmat sig botten och man tröttnat på allt annat. Men inte innan.

Hehe tror du är lite väl optimistisk om du tror att Wii kommer sänkas i pris efter ca 1 vecka

Den måste jag försöka förboka så att jag får en på releasen.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Vad är Wii??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Vad är Wii??

Har du missat nintendos konsoll?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Entusiast

Wii och PS3, PS3 pga att jag är trogen playstation fan (iom silent hill, final fantasy osv)

och Wii för att man kan ladda ner gamla godingar som alla zelda spel, mario spel osv gratis

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LNXIII
Wii för att man kan ladda ner gamla godingar som alla zelda spel, mario spel osv gratis

Var har du hört att det är gratis?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Var har du hört att det är gratis?

Nästan säker på att jag läst det på IGN, detta var iof ett tag sen. Är det inte gratis eller vad?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LNXIII
Nästan säker på att jag läst det på IGN, detta var iof ett tag sen. Är det inte gratis eller vad?

jag har inte hört något om det men jag tror inte det kommer vara gratis. Skulle det vara gratis är det ju grymt

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Permalänk
Medlem

Äger en Xbox 360. Har spelat slut på en omgång batterier sedan releasen. =/ Dock tror jag att Microsoft vinner kriget den här gången.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

PS3 och Wii. Wii har högst prioritet.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

Givetvis Wii.

Permalänk
Medlem

Far köper Wii då han är galen i Zelda och han dregla ordentligt över E3 demonstrationen.

Själv köper jag ps3 endast för square enix spelen.

Edit: Jag personligen tror att X-box 360 kommer torska ordentligt i kampen om dessa 3. Nintendo Wii lär ta hem priset.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Permalänk

Har en 360, kommer köpa Wii vid release.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

PS3 så klart!

Visa signatur