Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Hehe tror du är lite väl optimistisk om du tror att Wii kommer sänkas i pris efter ca 1 vecka

Den måste jag försöka förboka så att jag får en på releasen.

Läs om, läs rätt.
Sa inte en vecka, sa någon vecka. För mig betyder det kanske en 3-6 eller så, vilket brukar vara tillräckligt med tid för att releasehypespriserna ska gått ner till toppen på den prissättning som kommer gälla en bra tid framöver. Jag kommer ihåg när jag köpte mitt GC för 3995:- inkl mario och minneskort. 2 veckor senare kostade samma paket 3299:- på samma ställe... Kändes rätt surt och jag tänkte undvika det denna gång.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag kommer ihåg när jag köpte mitt GC för 3995:- inkl mario och minneskort. 2 veckor senare kostade samma paket 3299:- på samma ställe... Kändes rätt surt och jag tänkte undvika det denna gång.

ungefär samma tapp som det var för PS2 i början. det är en konstant. (förutsatt att maskiner finns, för PS2 dröjde det till andra skeppningen)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är slöseri med pengar att köpa på releasen, men det känns så speciellt. Det var ashärligt att vandra ner till Game mitt i natten och se massa lysande reklam och spelmaskiner vänta på en. Man går in, får grejerna, spelar lite på en ledig prov-konsol, drar hem och kopplar upp, lirar tills man somnar. Ska bara se till att boka en Wii ordentligt, det här kommer att bli världens smäll...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Sötast

Troligtvis en PS3 om 2-4år.

Permalänk
Medlem

Jodå, det är något speciellt att köpa på releasen Undrar vilka affärer som kommer få in den och om den kommer samtidigt som i USA? Det är bra att den inte kommer vara superdyr, så man i stället kan köpa en massa spel ^^. Hur många spel ska ni köpa direkt?
Mer än 2 spel iaf tror jag

Permalänk
Medlem

Konstig fråga.
"Vilken konsol har du/kommer du köpa och är bäst?"
Jag kommer köpa Nintendo wii, men jag tror inte den kommer vara bäst, tolkar "bäst" som "bäst i prestanda".

Annars så är ju jag bäst, men finns ju inte som alternativ
Jag tar "annat", Wii och jag är bäst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Läs om, läs rätt.
Sa inte en vecka, sa någon vecka. För mig betyder det kanske en 3-6 eller så, vilket brukar vara tillräckligt med tid för att releasehypespriserna ska gått ner till toppen på den prissättning som kommer gälla en bra tid framöver. Jag kommer ihåg när jag köpte mitt GC för 3995:- inkl mario och minneskort. 2 veckor senare kostade samma paket 3299:- på samma ställe... Kändes rätt surt och jag tänkte undvika det denna gång.

Men då kan du ju inte säga "Läs om, läs rätt."

För jag tror dom flesta tolkar "någon vecka" som 1 eller max 2 veckor. Sedan att du ser "någon vecka" som upp till 6 veckor är ju en annan sak men då om du inte vill ha missförstånd så är det ju bättre att du säger någon månad.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Hur kan det vara slöseri med pengar att köpa det man längtar mest efter här i världen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Hur kan det vara slöseri med pengar att köpa det man längtar mest efter här i världen

Word...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

Jag kommer antagligen införskaffa en Wii, den tilltalar mig mest

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Konstig fråga.
"Vilken konsol har du/kommer du köpa och är bäst?"
Jag kommer köpa Nintendo wii, men jag tror inte den kommer vara bäst, tolkar "bäst" som "bäst i prestanda".

Annars så är ju jag bäst, men finns ju inte som alternativ
Jag tar "annat", Wii och jag är bäst

Ähh, ta det lugnt

Man brukar oftast tycka det man köper är BÄST, ofta tvspel, dom flesta gamers är ju fanboys, jag erkänner att jag är det.

Permalänk
Medlem

Wii utan tvekan Nintendo 4ever!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Permalänk
Medlem

Wii, men även Playstation3 när den har gått ner i pris (MGS, FF och anda godingar)

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

har inte brytt mej i Nintendo sen N64 men efter deras E3 show så måste jag ha en Wii
sen så blir det en PS3a nån månad efter release.

Permalänk
Medlem

Wii - Den kommer jag att ha jättekul med.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Jag har redan en Xbox 360 och jag kommer att köpa Wii när den släpps.
Det blir ingen PS3 för min del.

Permalänk
Medlem

SONY 4 EVER.

Kommer troligtvis att köpa alla 3 i ordningen PS3 eller Xbox360 först (Beror på när Halo3 kommer?) och Wii sisst om det kommer något spel som jag vill ha till den (inte sett något på E3 ännu).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Men då kan du ju inte säga "Läs om, läs rätt."

För jag tror dom flesta tolkar "någon vecka" som 1 eller max 2 veckor. Sedan att du ser "någon vecka" som upp till 6 veckor är ju en annan sak men då om du inte vill ha missförstånd så är det ju bättre att du säger någon månad.

klart jag kan beror ju på hur seriöst man menar det.
iallafall då jag tror de flesta håller med om att "någon" är mer än 1

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ingen av de 3 får mig att vilja spela något annat än de som släpps på PC. Men min röst går till XBOX360, mest PC spel till den.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har ett Xbox 360 nu men köper gärna de båda andra om det visar sig att de är kul och har bra spel. Skiter i om det står PS3 1/2, WEEE eller msbox på dem. Det handlar om spelen.

Permalänk
Medlem

Var hittar man den här e3 filmen på Wii alla pratar om ?

Visa signatur

//Jens

Permalänk

Röstade för två konsoler. Wii och PS3.

Däremot blev jag riktig förvånad att så många hade röstat Wii.
Det leder ju just nu på denna omröstning. Många som har dissat just den konsolen i detta forum.

Men ska bli spännade och se när fler har röstat.

Permalänk
Inaktiv

Röstade på XBOX 360, då jag har en sådan. Kommer att köpa Nintendo Wii när den kommer.

Permalänk

Insnöad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
klart jag kan beror ju på hur seriöst man menar det.
iallafall då jag tror de flesta håller med om att "någon" är mer än 1


"Någon" är ganska obestämt, men i de flesta fall är det 1, eftersom ordet är i singular form. Annars heter det några. "Vecka" är singular och menas med 1. Annars heter det veckor. Alltså, det som du menade är "några veckor". Men kombinationen "någon vecka" har en ganska luddig betydelse, varpå jag inte kan säga att du har fel.;)
Men det är inte konstigt om folk tolkar det som en vecka, eftersom det är MEST korrekt. Ta det inte personligt:)

Jag kommer köpa en PS3. Jag skiter i hur dålig konsollen är. Jag är för mycket en fanboy för att kunna tänka på ett annat sätt. Vill ha mina Ps-exklusiva godingar. Ni vet vilka:)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Jag kommer absolut skaffa mig WII! Trogen Zelda/Mario lirare som man är

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Wii och troligtvis även en PS3 när priset sjunkit på den.

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/e3/e3live.html

Längre upp i tråden såg jag någon som frågade efter presskonferensen. Välj tisdagmorgonen, den andra eller första, spelar ingen roll, där har ni hela Nintendos underbara värld. Ca 1 timme ren lycka.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Wii utan tvekan Nintendo 4ever!

Precis, Nintendo orginalet ska det vara

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem

Ska köpa Wii och PS3 i denna ordning, ser dock mest fram emot Wii då den konsollen känns mer revolutionerande.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB