Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Sant... vi får vänta och se

Men vad TROR NI själva? Vem kommer vinna denna generationen?

Det beror på en massa saker. Kommer MS fortsätta med att bara pumpa ut samma spel med nya figurer i á la EA. Kommer sony fortsätta att bara spruta ut uppföljare? Kommer Nintendo att fortsätta att bara släpa 10 spel som är riktigt, riktigt, riktigt bra under hela konsolens livstid?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Tidigare hade jag tänkt köpa PS3 och därefter Wii... men nu efter Sony gått ut med att den kommer kosta 499-599 EUR så är man inte lika sugen längre, köper nog Wii först och Sedan PS3, då den förhoppningsvis gått ner något i pris.

Jag säger inte att ps3 inte prisvärd om man ser till hårdvaran, för det är den antagligen då bara en bluray-spelare standalone kommer kosta typ 3k... om inte mer...?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

True true....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Wii, på releasedatumet. Sen mööjligtviiis en PS3 eller en XB360 också, men det när priset gått ner tillräckligt. Vote: Wii.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Wii kommer jag köpa, troligen inte på release datumet dock, utan chillar lite tills priserna har gått ner, har inte brådska, vill ändå bara ha Zelda spelet som lär komma till Wii

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

En Wii blir det helt klart, antagligen på release datumet då den inte lär vara så fasligt dyr. Eftersom jag inte har en GC och har tappat bort massvis med SNES/N64 spel (:() så är spelutbudet enormt redan från start

En PS3 blir det antagligen någon gång, när den blivigt bra mycket billigare och har några spel som jag vill ha. Till release ser den inte ut att ha särskillt mycket intresant.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

PS3 såklart!

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Alla. Ska köpa 360 inom det snaraste, sedan wii när det kommer och lagom till jul ps3.

Permalänk
Medlem

Antagligen PS3, fast väntar nog ett tag så priset sjunkt lite, sen kanske en Wii, beror lite på priset.
Om nån nu bryr sig.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa en Wii när den kommer ut. Sen vet jag inte riktigt om jag ska köpa en 360 eller ett PS3. Båda verkar intressanta tycker jag.
Men det får bli när de sjunker i pris. 360'n kommer antagligen sjunka ganska mycket i pris när PS3 släpps också så det lutar lite åt en 360.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Vad är bäst köp? Köpa Wii med massa spel? Köpa en Wii och en Xbox 360? Köpa en PlayStation 3?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Vad är bäst köp? Köpa Wii med massa spel? Köpa en Wii och en Xbox 360? Köpa en PlayStation 3?

Jag kommer göra så att jag köper en Wii bara för då är man nästan garanterad att få bra spel. Zelda vid release plus en del andra spel och man får inte glömma bort Virtual Console. Därefter så kommer jag vänta lite, förmodligen kommer de bästa spelen till både Xbox360 och Playstation3, men med tanke på priset så ligger en 360 högre upp på listan.

Man får ju inte glömma att man är fattig student

Permalänk
Medlem

Jag kommer skaffa båda, men wii i första hand. Vad som oroar mig är hur nintendo står sig i dagsläget: Av förra generationens konsoler har Gamecube sämst spelutbud (till antal, inte till kvalitét) OCH de dyraste spelen. :'(

Permalänk

Wii och PS3 kommer att inhandlas om ekonomin tillåter dvs

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

gekk: Jag tyckte inte att GC spel var så dyra (iofs köper jag bara beg spel menmen).

Jag har 14 spel till mig GC och alla är bra ^^ Och 14 spel är ändå ganska många tycker jag

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Blir först en Wii för mig och sedan när priset sjunker så blir det än Ps3 för mig.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag kommer göra så att jag köper en Wii bara för då är man nästan garanterad att få bra spel. Zelda vid release plus en del andra spel och man får inte glömma bort Virtual Console. Därefter så kommer jag vänta lite, förmodligen kommer de bästa spelen till både Xbox360 och Playstation3, men med tanke på priset så ligger en 360 högre upp på listan.

Man får ju inte glömma att man är fattig student

Japp Det är dyrt att vara student, gamer och datafreak XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
gekk: Jag tyckte inte att GC spel var så dyra (iofs köper jag bara beg spel menmen).

Jag har 14 spel till mig GC och alla är bra ^^ Och 14 spel är ändå ganska många tycker jag

Jag kollade runt lite nu, och nu är det ingen märkbar prisskillnad på nya spel mellan de olika konsolerna. Men det har iallafall varit det innan xb360 kom. 50-100:- mer för gamecube än för ps2 och xbox.

Jag har ett tjog spel själv också, och tycker alla GC-spel jag har håller hög kvalité.

Permalänk
Medlem

PS3, Dock efter att den sjunkt i pris.

Anledningen? MGS 4 och GT5

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kanske också blir lite hetare utav att Windows Vista kommer ha Live, dator + Xbox 360 är nog en bra kombination.

Permalänk
Medlem

360 för att jag gillar MS mer. har haft ps1 ps2 och nu har jag en vanlig xbox,. tycker att xboxen är bättre.

ska snart köpa 360n kommer komma grymma spel till den, som tex, Forza motorsport 2 sen har vi top spin 2, och def jam 3 och såklart gta 4 .mm, Efter det ska jag satsa på WII, Eftersom, jag har sedan länge gillat Nintendo.
Fick mitt första nintendo 8bit 1988. sedan dess har jag gillar nintendo,.

Permalänk

NINTENDO WII FTW!

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Xbox 360 kanske också blir lite hetare utav att Windows Vista kommer ha Live, dator + Xbox 360 är nog en bra kombination.

Kan jag inte se. Det är ju bara en ursäkt för MS att släppa icketestad mjukvara, eftersom de ändå kommer att kunna uppdatera det.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Kan jag inte se. Det är ju bara en ursäkt för MS att släppa icketestad mjukvara, eftersom de ändå kommer att kunna uppdatera det.

Är väl skoj att man kan lira med sina polare som har 360 fast man själv inte har det.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Det blir nog en wii, Xbox känns som en PC, PS3 ja.. den verkar vara en PS2 fast uppgraderad. Inget speciellt nytt.

Playstation har visserligen Final Fantasy serien som jag gillar.

Lär väl sluta med att jag köper alla tre, men min prio är följande:

1. Wii (På releasedagen)
2. PS3
3. Xbox 260

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Är väl skoj att man kan lira med sina polare som har 360 fast man själv inte har det.

Och hur ska det gå till har du tänkt?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Vad är Wii för något?

Visa signatur

Lipton q^_^p

#mffsupport

Permalänk
Avstängd

Fattar inte att folk klagar på att 360 är som en dator men PS3 är det inte är ju PS3 som kommer vara mest lik en dator nu iom linux om man nu ska gå efter sånt.

PS. Jag föredrar att spela PC-spel på en 360 i soffan DS.

EDIT:

Haffe med Windows Vista såklart, och att spelen finns till både 360 och Vista.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Fattar inte att folk klagar på att 360 är som en dator men PS3 är det inte är ju PS3 som kommer vara mest lik en dator nu iom linux om man nu ska gå efter sånt.

PS. Jag föredrar att spela PC-spel på en 360 i soffan DS.

EDIT:

Haffe med Windows Vista såklart, och att spelen finns till både 360 och Vista.

Hahahaha. Jag välter allvarligt talat av skratt. MS klarade inte ens av MP mellan Mac och Windowsversionen av AoE. Och nu ska de fixa generellt stöd mellan ett tvspel och en dator? Jag tror återigen att marknadsföringsavdelingen har lovat saker som utvecklingsavdelningen inte kan hålla.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Hahahaha. Jag välter allvarligt talat av skratt. MS klarade inte ens av MP mellan Mac och Windowsversionen av AoE. Och nu ska de fixa generellt stöd mellan ett tvspel och en dator? Jag tror återigen att marknadsföringsavdelingen har lovat saker som utvecklingsavdelningen inte kan hålla.

Akta så du inte slår dig när du välter.

Det såg helt OK ut under E3 så jag tror inte att det kommer bli sämre när det väl anländer.

Mac är inte MS, Vista och 360 är.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports