Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Du är för en massa prinsiper(stavning) va??
Ogillar människor som lever efter principer

vad har principer med att "någon vecka" inte betyder flera veckor?

Så du menar att du inte lever efter några principer
Jag förmodar att du vet vad det är och betyder iaf.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Tror ni Sony kommer sänka priset när dom nu kanske insett att dom flesta kommer köpa Wii i stället och kanske en Xbox 360? Nja, giriga som dom säkert är så vill dom hellre ta mer betalt än att vara bäst på marknanden verkar det som.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Wii känns som den konsolen som verkligen kan tillföra något till Tv-spelbranschen igen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Blir la alla tre, som vanligt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Först blir det en Wii (bokat på Game redan). Kommer många bra spel på releasedagen och Nintendo har spelserier som är av högsta kvalitet så man lär nog inte få slut på bra spel på ett tag.

PS3:an och XB360 är jag inte riktigt säker på än. Förmodligen kommer jag köpa någon av dem men det dröjer nog ett tag tills de får ut lite intressanta spel. Iofs så verkar öppenheten i PS3:an gynna homebrew och det gillar jag men det har Wii också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Tror ni Sony kommer sänka priset när dom nu kanske insett att dom flesta kommer köpa Wii i stället och kanske en Xbox 360? Nja, giriga som dom säkert är så vill dom hellre ta mer betalt än att vara bäst på marknanden verkar det som.

Tyvärr kan de, mest troligt, inte sänka priset så mycket mer. Man måste tänka på att det redan utannonserade priset understiger tillverkningskostnaden med marginal. Inte ens Sony kan förlora hur mycket pengar som helst per konsol

Permalänk
Medlem

wii

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Verkar som Wii är väldigt het

Permalänk
Medlem

Som jag trodde 360 inte speciellt intressant (iaf inte för mej och många andra)

PS3 ska jag ha

Senare Wii

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

"ingen"
Jag klarar inte av konsoller.

Permalänk
Testpilot

Kommer inte köpa nån jag heller, iallafall inte på ett bra tag. Har inte råd att köpa massor av spel för 700 spänn styck.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

En PS3 och Warhawk ligger nära till hands.
Sedan så måste jag fundera ett tag på om det blir en Wii inom närmsta framtiden...
Annars så köper jag nog en GC+Zelda TP istället.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

har börjat fundera på om man ska köpa någon i över huvud taget.
kommer ihåg när xbox,ps2 osv kom ut,man bara ville ha den,no matter what,köpte den och köpte nått spel....efter typ några månader så låg den på hyllan och sammlade damm.
kommer bli exakt samma med dessa känner jag på mej,man köper den,köper nått spel,lite senare köper man ännu mer spel,men till slut så hinner verkligheten i kapp en och man funderar "är det värt att punga ut 500 spänn på spel och annat dyrt".

så för mej är det just nu ett stort fråge tecken på den frågan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har en Xbox 360, lär köpa Wii när den väl kommer ut.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Blir väldigt intressant att se hur omröstningen ser ut efter 1000 röster.
Om Wii lanseras innan PS3 eller tvärtom, ser ni det som fördel för respektive part?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
PS3 och Wii

MS har inget kul alls att komma med enligt mig.

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Blir väldigt intressant att se hur omröstningen ser ut efter 1000 röster.
Om Wii lanseras innan PS3 eller tvärtom, ser ni det som fördel för respektive part?

Mmm, nån som vet när Tokyo Game Show är? Nintedo brukar ju ha sin egen sidoshow då, så det är kanske då de presenterar Wii´s release datum, pris etc.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Blir väldigt intressant att se hur omröstningen ser ut efter 1000 röster.
Om Wii lanseras innan PS3 eller tvärtom, ser ni det som fördel för respektive part?

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2374

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2375

Där har du polls med typ samma frågor, de är bättre stälda dock, samt över 70k röster. Wii leeder något enormt i vilket fall som hellst.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2374

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2375

Där har du polls med typ samma frågor, de är bättre stälda dock, samt över 70k röster. Wii leeder något enormt i vilket fall som hellst.

Jahapp, men det brukar inte vara 70k medlemmar inne på Sweclockers, du behöver inte rösta om du inte vill Dessutom undrar man vad medlemmarna på forumet tycker, surman.

Wii verkar ju vara överlägsen, undrar vad Sony tänker nu "All wants a Wii, damnit, what should we do? Drop the price? Noo then we will lose no money. Lets change the name? To what? Pii."

Permalänk
Medlem

Blir nog Wii först då den är(?) billigare en PS3:an. Sen när PS3:an har gått ned så blir det till och köpa den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lär nog bli en XB360 och senare en PS3, då den gått ner i pris och det kommit några titlar man är sugen på. Wii lockar dock inte det minsta, kan ju komma ändras, men än så länge har de inte annonserat någon titel som ens är nästan intressant. De verkar ju iaf försöka ta sig ur platforms gulligull hörnet de länge har varit fast i. Red Steel eller vad det nu heter verkar lite lovande, men den designen var inte så bra, de har ju dock lite tid att finslipa före det är dags att släppa det.

Permalänk
Medlem

Om jag har budgeten så kommer jag DEFINITIVT köpa Wii. Super Mario Galaxy, Rayman Raving Rabbids och "det där tennisspelet" är ju skäl nog. Plus att jag gillar Nintendos nya(?) image jämtemot marknaden.

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå Wii har vunnit denna generationen, men frågan är nu, vad kommer Microsoft och Sony göra för att vinna över Nintendo på nästa generation.

Skapa en fet kopia? Eller också hitta på nåt nytt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jag tror ändå Wii har vunnit denna generationen, men frågan är nu, vad kommer Microsoft och Sony göra för att vinna över Nintendo på nästa generation.

Skapa en fet kopia? Eller också hitta på nåt nytt?

Generationen har knappt börjat då bara 360 finns ute så lite tidigt att säga vem som vinner. Sedan är det minst 5 år kvar innan nästa kommer och det kan hända mycket på den tiden.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Wii så jag kan ha alla gamla godingar i en konsoll.
Sedan en ps3 men priset styr ju lite här.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Generationen har knappt börjat då bara 360 finns ute så lite tidigt att säga vem som vinner. Sedan är det minst 5 år kvar innan nästa kommer och det kan hända mycket på den tiden.

Jo men troligtvis har Wii vunnit, och man kollar hur folk röstar osv...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jo men troligtvis har Wii vunnit, och man kollar hur folk röstar osv...

Men många röstar ju för kontrollen som är helt olikt det vi tidigare haft. men om den totalsuger så blir det ju knappast "vinst" men nu tror jag inte att den suger iofs

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

I'm going Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jo men troligtvis har Wii vunnit, och man kollar hur folk röstar osv...

Skulle ha varit intressant och se hur röstningen hade sett ut om inte 360 hade funnits ännu... Ska bli intressant och se hur det ser ut efter att alla konsoler släppts.

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeoRinr
Skulle ha varit intressant och se hur röstningen hade sett ut om inte 360 hade funnits ännu... Ska bli intressant och se hur det ser ut efter att alla konsoler släppts.

Sant... vi får vänta och se

Men vad TROR NI själva? Vem kommer vinna denna generationen?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN