Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Jag ska ha WiiStation

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Hmm, ska man köpa Xbox 360 och Wii eller PS3?
Blir nog det första alternativet och en PS3 sen kanske. Fast fördelen med PS3 är ju att den kan spela Blue-Ray men man kommer ju kunna köpa ett tillbehör till Xbox 360 som kan spela HD-DVD.

Permalänk
Medlem

Det dröjer ännu ett tag innan Bluray eller HD-DVD blir stort (vilket som nu vinner kriget) så jag kommer då ta det lugnt och vänta ut lite prissänkningar (vilket jag antar kommer att drabba X360 först så det blir nog en sån till att börja med). Finns ju inte så många intressanta spel till 360 ännu, verkar som att de första riktiga next-gen titlarna kommer nu i höst.
Det är då fan att det finns så många valmöjligheter

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ska man köpa Xbox 360 eller ska man inte?
Det irriterar mig att Xbox 360 inte är regionsfri, det borde väl fan alla konsoler vara år 2006.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Ska man köpa Xbox 360 eller ska man inte?
Det irriterar mig att Xbox 360 inte är regionsfri, det borde väl fan alla konsoler vara år 2006.

Gillar du spelen som finns til lden och kommer till den så är det ju bara att köpa. Det finns många bra spel ute redan nu och mera kommer som sagt. sedan alla gammla arkad lir man kan köpa från ca 40:- på marketplace är ju kanon.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Gillar du spelen som finns til lden och kommer till den så är det ju bara att köpa. Det finns många bra spel ute redan nu och mera kommer som sagt. sedan alla gammla arkad lir man kan köpa från ca 40:- på marketplace är ju kanon.

Ok, men asså varför Microsoft, varför inte regionsfri. Kan man chippa den på något sätt?

Jag skulle ju vilja köpa den utomlands men att inte kunna köra europeiska spel skulle vara lite irriterande, likaså japanska spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Ok, men asså varför Microsoft, varför inte regionsfri. Kan man chippa den på något sätt?

Jag skulle ju vilja köpa den utomlands men att inte kunna köra europeiska spel skulle vara lite irriterande, likaså japanska spel.

Vissa spel är ju inte regionskodade och kanske dom andra slutar upp att regionskoda spelen också sedan när PS3 och Wii troligen kommer köra utan det.

Chippa vet jag inte ännu det har ju kommit lite info om chip så det kommer nog inte dröja allt för länge iaf innan det kommer. Men varför vill du köpa en från utlandet? du kommer ju ändå åka på tullavgifter och moms. Så det borde ju inte vara för att det ska bli billigare

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

PS3 är ju klart bäst, men jag kommer inte köpa det, kommer önska mig det i typ julklapp, mina pengar använder jag till att uppgradera min dator xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Vissa spel är ju inte regionskodade och kanske dom andra slutar upp att regionskoda spelen också sedan när PS3 och Wii troligen kommer köra utan det.

Chippa vet jag inte ännu det har ju kommit lite info om chip så det kommer nog inte dröja allt för länge iaf innan det kommer. Men varför vill du köpa en från utlandet? du kommer ju ändå åka på tullavgifter och moms. Så det borde ju inte vara för att det ska bli billigare

Alltså, det är ju billigare utomlands, spelen också. Om man redan öppnat kartongen så åker man inte på nån avgift.

Permalänk
Medlem

Hmm... Min kusin har redan förbeställt en Wii, och jag är säker på att jag kommer att vara en av de första som kommer att få spela på den, hon beställde den till och med hemma hos mig :P. Min andra kusin kommer troligtvis att köpa en PS3 eftersom han är troget playstation fanboy, dessutom har jag hört rykten om att han tänkt köpa en. Jag träffar mina kusiner ganska ofta och eftersom vi alla gillar TV-spel så blir det nog inga problem att få tillåtelse att spela på dom ^_^. Dessutom känner jag två kompisar som kommer att köpa 360 när Fable 2 och Halo 3 kommer ut.

Så jag tror jag klarar mig med min PS2a och laptop ^_^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har 360 och kommer troligen skaffa PS3 p.g.a. GT5 samt den läckra kontrollen.

hade både xbox och PS2 i förra generationen och det var bara till godo

Permalänk
Medlem

Kommer köpa PS3 Kanske Wii får se. Blir troligtvis inte Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Nintendo Wii
Nästan endast på grund av att Nintendo fortfarande försöker vara någorlunda innovativa och andå ha kvar gammal känsla i de gamla spelen

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa Wii, Zelda: Twilight Princess, en extra Wiimote och en Retro-kontroller så fort butiken öppnar den 8 December.

Min 360 svek mig och PS3 är, om den verkligen ska lanseras med den jävla prislappen, för dyr.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Har förbokat Wii + Zelda...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Verkar som Wii kommer bli störst i Europa, i alla fall några månader tills PS3.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vilken jag ska köpa Xbox 360 ir Wii
det lutar mest åt Wii

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en XB360 förra torsag och jag kan säga att det var mitt bästa köp på länge ångrar det inte det minsta, och det kommer att komma bra spel nu i höst t.ex. Gears Of War som är bara ett måste köp osv.
Sammanfattningsvis kan man inte bli mer än nöjd om man köper en XB360.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Jag köpte en XB360 förra torsag och jag kan säga att det var mitt bästa köp på länge ångrar det inte det minsta, och det kommer att komma bra spel nu i höst t.ex. Gears Of War som är bara ett måste köp osv.
Sammanfattningsvis kan man inte bli mer än nöjd om man köper en XB360.

Det beror väl på helt vilka spel man gillar. Det känns inte värt att gå ut och köpa en om man bara spelar Zelda, Mario eller God of War samt Gran Turismo.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Jag köpte en XB360 förra torsag och jag kan säga att det var mitt bästa köp på länge ångrar det inte det minsta, och det kommer att komma bra spel nu i höst t.ex. Gears Of War som är bara ett måste köp osv.
Sammanfattningsvis kan man inte bli mer än nöjd om man köper en XB360.

2 intressanta spel på ett år (Halo 3 och Gears Of War) under en tidsperiod där Xbox360 är ensam, det borde ju indikera hur mycket microsoft egentligen bryr sig om sina kunder.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hmm, ska man köpa Xbox 360 och Wii eller PS3?
Blir nog det första alternativet och en PS3 sen kanske. Fast fördelen med PS3 är ju att den kan spela Blue-Ray men man kommer ju kunna köpa ett tillbehör till Xbox 360 som kan spela HD-DVD.

Du funderar på X360, men samtidigt hatar du allt som har med Microsoft att göra. Hur går det ihop?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Du funderar på X360, men samtidigt hatar du allt som har med Microsoft att göra. Hur går det ihop?

Jag har ändrat mig angående det. Jag tycker inte Xbox 360 är extremt dåligt, men jag gillar den fortfarande inte av många anledningar. Resten av Microsofts produkter är skit.

Permalänk

wii hade inte varit fel för att spela gamla godingar o zelda...

dock så kanske de börjar att shippa det osv eller gör emulatorer till pc... är ju mycket om xbox om de så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Jag har ändrat mig angående det. Jag tycker inte Xbox 360 är extremt dåligt, men jag gillar den fortfarande inte av många anledningar. Resten av Microsofts produkter är skit.

Får man höra en av dessa många anledningar?

Permalänk
Medlem

Har en 360 redan och kommer definitivt köpa en PS3 senare när de riktiga AAA-titlarna kommer (Final Fantasy XIII, Metal Gear m.fl). Wii känns lite osäkert fortfarande, men tur att ens polare köper en på release-dagen och finner jag konsollen kul efter några bärs och lite Zelda-spelande blir det ett köp... kanske.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Äger en 360, lär skaffa Wii, PS3 är för dyr för att överhuvudtaget bry sig om än så länge.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

PS3 eller Wii.
Röstade dock PS3 eftersom jag är mest sugen på den. Har en PS2 och en XBOX
sen tidigare och har haft bra mycket roligare med min PS2. Allt beror på spelutbudet. Xbox har alltid känts som någon PC-wannabe mer än en konsoll.
Spelen som kommit till boxen spelas hellre och med fördel på en PC. Medans Sony och Nintendo alltid har haft lite intressanta konsollspel.
Har dessutom spelat rätt mycket xbox360 hos min brorson och jag är inte speciellt imponerad...

Permalänk
Medlem

Ska köpa Wii, har redan Xbox360. Kommer inte köpa PS3, för dyr och börjar ogilla Sonys stil mer och mer. Lirade sjukt mycke PS2 men känner inte alls för att skaffa 3:an.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
...och börjar ogilla Sonys stil mer och mer...

Något jag har missat?
Vad är det du syftar på? förklara gärna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Får man höra en av dessa många anledningar?

Att dom ej fixade HD-DVD i början till Xbox 360. Att den bara funkar med Windows. Stödjer inte alla gamla Xbox spel, gör det också jobbigt för utvecklare. Sen kan inte Microsoft tvspel tyvärr.