Permalänk
Inaktiv

Uppdaterade firmwaren nyss (endast för att omställa hela telefonen). Kontakten glappade väldigt mycket under uppdateringen och den fastnade vid slutet av uppdateringen. Men den fungerar ändå helt utmärkt. :S Nokia skräms med deras glappkontakter och programvara!

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om att man skulle kunna prova 3series grattis?
skype 3show m.m? Micke

Visa signatur

Ultras möllan

Permalänk
Medlem

hur gör man egna equalizer inställningar, finns ju bara som är inlaggda, typ rock osv....

EDIT: Hittade nu

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Appappapp! Nokia är rätt välkända för att börja bete sig underligt med lång uptime. Fick tillbaka en 6230i där kunden uppmanades av teknikern att starta om telefonen ett par gånger i veckan för att undvika att högtalaren skulle sluta fungera.

Ja, det låter onekligen som att det är något med det att man har igång telefonen hela tiden, för problemet uppstod för inte allt för länge sedan, så den har inte varit såhär jämt...

Har också telefonen på 24/7 och "slarv-laddar" den ganska ofta, eftersom det är min jobbtelefon så är det viktigare att jag har en telefon med taskigt batteri men batteriström kvar, än en telefon med schysst batteri utan batteriström...

Permalänk

Vet någon vart någonstans man kan få tag på mobilväskor som passar till n73,billiga också!? gärna direkt från butiken i sthlm

Har kollat Webhallen, men de hade inte några till N73.

Är i behov av en bra väska då den kommer användas på jobbet.

Permalänk
Medlem

Kollat på Tradera.se ??

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Har en N73ME orginalt, skulle testa nya firmwaren som kom ut så jag bytte product code mot någon skandinavisk.

Nu har jag firmware V 4.0726.2.0.1 26-06-2007
RM-133

Verkar funka rätt bra, telefonen känns lite snabbare också tom. Konstigt att menyerna och så blev på engelska, kan inte välja Norska / Svenska. Heller inte på skrivspråk

Jaja, det är det väl värt hehe.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Nån som har uppgraderat sin tre-brandade telefon?
Jag är jäkligt sugen på att uppgrader nu när ad2p finns inlagt + me:s musikspelare.

Två frågor:
Kommer det gå att använda telefonen med alla dess funktioner?
Kan jag få tillbaka tre:s brandade version?

Permalänk
Medlem

Jag har flashat om min tre mobil till ME versionen och den är fortfarande tre-brandad så att säga, alla tre "prylar" finns kvar.
Hoppasdet inte var för sluddrigt för att du ska förstå

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Flahade nu till senaste, trevligt med a2dp.
Finns det något sätt att få in tre:S programcerfikat?

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få fetare basljud i N73? Vet inte om man ska våga byta firmware till music edition. För tycker det saknas rätt så mycke bas när man kör just nu.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Hur gör man för att få fetare basljud i N73? Vet inte om man ska våga byta firmware till music edition. För tycker det saknas rätt så mycke bas när man kör just nu.

Inom en snar framtid borde den nya firmwaren som innehåller musikspelaren från ME bli tillgänglig i Sverige.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Har ni som flashat till nyaste N73 firmwaren kört med utländsk produktkod?
Det stod i en tidigare post att en hade kört med nån´skandinavisk och då fått endast engelska i luren.

Har läste en del om nya firmwaren och är väl lite övervägande positivt omdömme. På fotosidan säger dom flesta att bilderna blivit bättre och att den blå dimman(som jag aldrig haft) är borta. Jag hade hoppats på att dom hade åtgärdat kamerans efterarbete av bilderna dvs att kameran gör bilder tagna av lila, blått och purpur bättre....suck! Nån´sa att bilderna blivit mindre i storlek i kilobyte alltså. Bättre komprimering helt enkelt eller sämre kvalitet?!?!

Sedan så har en del en blinkande "curser" i displayen när det ringer. Några har problem med att få taskmanprogrammen att fungera igen.

Svårt å veta om det är värt en uppgrdering..men man är ju så jävla nyfiken av sej så det blir svårt att låta bli!

Fan att dom inte kan åtgärda kameran liiiiiite åtminstone!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

papphammar: Jag uppdaterade igår och har inte språkproblemen du nämner. De nordiska språken + engelska finns. Kör vanlig svensk (skandinavisk) produktkod.

Har inte upptäckt några problem än, och kameran tycks fungera bättre - tog några pics på kvällen igår och det var mindre blå dimma. Men om du inte haft det problemet e det ju lugnt.

Musikspelaren är helt ny (från ME right?) och mycket bättre än den gamla. Något jag stör mig fett på e att man måste ha headset i för att kunna lira radio. Vad är det för bullshit? Högtalarna är ju så starka att N73an e perfekt att ha med på picnicen lite i bakgrunden och headset får man ju med så varför envisas Nokia med att man måste koppla in det när de ändå inte drar in cash på extra perifernalia. Detta e dock bullshit som finns oavsett fw men jag passar på att integrera lite gnäll i min respons för att skapa medvetenhet

Läste att nån tyckte att den kändes mer responsiv men det håller jag inte med om. Förhoppningsvis finns åtskilliga buggfixar dock. Jag har fullt upp med att störa mig på en halvförstelnad joystick för tillfället så det e svårt att ge något helobjektivt omdöme. Känns som smuts eller nåt har fastnat inuti vid joyyen, går det att fixa enkelt?

Snackar om v 4.0726.2.0.1 26-06-2007 f.ö.

Permalänk
Medlem

c-boi: Orkar du dela med dig med den produktkod du använde ?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
papphammar: Jag uppdaterade igår och har inte språkproblemen du nämner. De nordiska språken + engelska finns. Kör vanlig svensk (skandinavisk) produktkod.

Har inte upptäckt några problem än, och kameran tycks fungera bättre - tog några pics på kvällen igår och det var mindre blå dimma. Men om du inte haft det problemet e det ju lugnt.

Musikspelaren är helt ny (från ME right?) och mycket bättre än den gamla. Något jag stör mig fett på e att man måste ha headset i för att kunna lira radio. Vad är det för bullshit? Högtalarna är ju så starka att N73an e perfekt att ha med på picnicen lite i bakgrunden och headset får man ju med så varför envisas Nokia med att man måste koppla in det när de ändå inte drar in cash på extra perifernalia. Detta e dock bullshit som finns oavsett fw men jag passar på att integrera lite gnäll i min respons för att skapa medvetenhet

Läste att nån tyckte att den kändes mer responsiv men det håller jag inte med om. Förhoppningsvis finns åtskilliga buggfixar dock. Jag har fullt upp med att störa mig på en halvförstelnad joystick för tillfället så det e svårt att ge något helobjektivt omdöme. Känns som smuts eller nåt har fastnat inuti vid joyyen, går det att fixa enkelt?

Snackar om v 4.0726.2.0.1 26-06-2007 f.ö.

Man nåste ha hörlurarna i pga att de fungerar som antenn, utan dem får du helt enkelt ingen mottagning på din radio. Du kan fortfarande få ut ljudet genom högtalarna genom att välja 'Aktivera högtalare' i menyn.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Ge oss som sagt gärna produktkoden som du använde! Det är säkert produktkod för silver plum eller nån´färg som vi inte har.. :)Och då kan man ju lugnt ändra!
Nyfiken är man!

edtit:
Testade nyss och det fanns fortfarande ingen uppdatering. Fan hur stor skillnad kan det vara på dom olika firmwares?! Och hur jobbigt kan det vara att slänga ut den nya firmwaren för ALLA områden och FÄRGER på lurar? Jag menar- har man bestämt sej för att släppa en firmware så får man ju ta och göra det fullt ut!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ge oss som sagt gärna produktkoden som du använde! Det är säkert produktkod för silver plum eller nån´färg som vi inte har.. Och då kan man ju lugnt ändra!
Nyfiken är man!

edtit:
Testade nyss och det fanns fortfarande ingen uppdatering. Fan hur stor skillnad kan det vara på dom olika firmwares?! Och hur jobbigt kan det vara att slänga ut den nya firmwaren för ALLA områden och FÄRGER på lurar? Jag menar- har man bestämt sej för att släppa en firmware så får man ju ta och göra det fullt ut!

Kod som funkar:0529809

Permalänk
Medlem

Sorry gott folk! Här är produktkoden jag använde:

#0529605: RM-133 CUST.TRX SCANDINAVIA (Deep Plum) ##

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fpow
Ge oss som sagt gärna produktkoden som du använde! Det är säkert produktkod för silver plum eller nån´färg som vi inte har.. Och då kan man ju lugnt ändra!
Nyfiken är man!

edtit:
Testade nyss och det fanns fortfarande ingen uppdatering. Fan hur stor skillnad kan det vara på dom olika firmwares?! Och hur jobbigt kan det vara att slänga ut den nya firmwaren för ALLA områden och FÄRGER på lurar? Jag menar- har man bestämt sej för att släppa en firmware så får man ju ta och göra det fullt ut!

Kod som funkar:0529809

Är denna produktkod svensk?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

paperhammer: Den jag skrev är the shit och fungerar, varför göra det komplicerat? ;D

Permalänk
Medlem

min funkar med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
paperhammer: Den jag skrev är the shit och fungerar, varför göra det komplicerat? ;D

Japp det funkar på min med! Tror att det är min orginalproduktkod.
Håller på å testar telefonens kamera nu. Mitt eviga gnäll om stora problem för kameran vad gäller rött, purpur , lila och blått. Jag har fotat hemma på 4 olika motiv med rött (inklusive röda kallingar) Och minst 2 utav dom blev bra. Men men det stora testet blir imorgon när jag ska fota röda rosor, för det var omöjligt innan att få dom bra och naturliga. Annars inbillar jag mej att kameran blev bättre på att ta foto i mörker(det har nämnts på nåt´annat forum) MEN det kan vara jag som bara inbillar mej!

Såg att FOTA (i enhetshaneraren by the way) fanns där. Vet ej om Stereobluetooth funkar efter som att man måste väl han en att koppla in innan det syns.

Testing testing!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall den firmwire funkar på ME edition?

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
någon som vet ifall den firmwire funkar på ME edition?

Du menar om den har kommit till ME ännu? Ingen aning.
Men annars så är det välan att bara byta produktkod till en vanlig N73 o köra in den nya firmwaren.
Men det kommer säkert snart en ny-motsvarande firmware till ME också.

Tillägg:
Har testat kameran på röda motiv ute(rosor) och den har inte blivit ett dugg bättre på att styra upp dom överdrivna/smetiga färgerna. Skit!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

är det några problem med de nyaste firmwire till vanliga N73? eller är det lungt o ta en backup o sen ladda ner dom?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
är det några problem med de nyaste firmwire till vanliga N73? eller är det lungt o ta en backup o sen ladda ner dom?

Inga problem vad jag vet.
Dock är den på engelska, även T9-ordboken, vilket är en nackdel.
Sen funkade det inte att återställa backupen för mig (kanske pga byte av produktkod? Någon som vet?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Inga problem vad jag vet.
Dock är den på engelska, även T9-ordboken, vilket är en nackdel.
Sen funkade det inte att återställa backupen för mig (kanske pga byte av produktkod? Någon som vet?)

Den bli på Engelska om man använt en engelsk produktkod.
Svensk produktkod ger svenska.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Den bli på Engelska om man använt en engelsk produktkod.
Svensk produktkod ger svenska.

Ja naturligtvis, men den nyaste firmwaren finns väl bara ute till just den engelska produktkoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Ja naturligtvis, men den nyaste firmwaren finns väl bara ute till just den engelska produktkoden?

Nope, den finns till skandinavisk också nu.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2