Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Näädå jag har redan bytt mitt framskal 1 gång tidigare.. råkade tappa telefonen så den gled flera meter i balkongen hehe, som tur var ju att jag hittade en butik i danmark som sålde skal så jag beställde därifrån och bytte själv... men om du hade tänkt dig att byta bakskalet så kan jag säga att det är lite knepigare.

Vad var adressen till den sidan ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Så du menar att min n73 som är köpt vid releasen inte förtjänar någon uppdatering sedan jag köpte den? Jag har inte sen jag köpt den kunnat tanka någon uppgradering.

Type: RM-133
Model: N73-1
Code: 0545038
Firmware: 3.0638.0.0.30

Dom måste ju skämta om de tycker att jag ska acceptera att min telefon inte ska få en firmware sen releasen i mars. Fick leta som en tok för att få tag på en då den precis hade släppts och bara ett fåtal butiker hade den i lager.

Jag har samma problem som du. Har samma kod men jag köpte inte min vid releasen utan inte förrens i april i år. Störande något grymt att man inte kan uppdatera.

Ingen som har någon aning om vad N73-1 betyder? Menar istället för bara N73.

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nokia_N73
Vad var adressen till den sidan ?

Här köpte jag skalet ifrån, http://www.mytrendyphone.dk

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Här köpte jag skalet ifrån, http://www.mytrendyphone.dk

Tackar för det:), Sen undrar jag lite om några roliga *#xxxx# Koder som kan vara bra att ha

Permalänk
Medlem

Vet inte om alla funkar på N73, egen risk gäller också!!!

*#0000# Check firmware version
*3370# This Nokia code activates Enhanced Full Rate Codec (EFR) - Your Nokia cell phone uses the best sound quality but talk time is reduced by approx. 5%
#3370# Deactivate Enhanced Full Rate Codec (EFR)
*#4720# Activate Half Rate Codec - Your phone uses a lower quality sound but you should gain approx 30% more Talk Time
*#4720# With this Nokia code you can deactivate the Half Rate Codec
*#0000# Displays your phones software version, 1st Line : Software Version, 2nd Line : Software Release Date, 3rd Line : Compression Type
*#9999# Phones software version if *#0000# does not work
*#06# For checking the International Mobile Equipment Identity (IMEI Number)
*#147# This lets you know who called you last (Only vodofone)
*#1471# Last call (Only vodofone)
*#21# This phone code allows you to check the number that "All Calls" are diverted to
*#2640# Displays phone security code in use
*#30# Lets you see the private number
*#43# Allows you to check the "Call Waiting" status of your cell phone.
*#61# Allows you to check the number that "On No Reply" calls are diverted to
*#62# Allows you to check the number that "Divert If Unreachable (no service)" calls are diverted to
*#67# Allows you to check the number that "On Busy Calls" are diverted to
*#67705646# Phone code that removes operator logo on 3310 & 3330
*#73# Reset phone timers and game scores
*#7370# Hard format Will erase everything on phone memory to factory settings
*#746025625# Displays the SIM Clock status, if your phone supports this power saving feature "SIM Clock Stop Allowed", it means you will get the best standby time possible
*#7760# Manufactures code
*#7780# Restore factory settings
*#8110# Software version for the nokia 8110
*#92702689# Displays - 1.Serial Number, 2.Date Made, 3.Purchase Date, 4.Date of last repair (0000 for no repairs), 5.Transfer User Data. To exit this mode you need to switch your phone off then on again
*#94870345123456789# Deactivate the PWM-Mem
**21*number# Turn on "All Calls" diverting to the phone number entered
**61*number# Turn on "No Reply" diverting to the phone number entered
**67*number# Turn on "On Busy" diverting to the phone number entered
12345 This is the default security code
press and hold # Lets you switch between lines

Green Key + 3 + * Hard reset code

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Vet inte om alla funkar på N73, egen risk gäller också!!!

*#0000# Check firmware version
*3370# This Nokia code activates Enhanced Full Rate Codec (EFR) - Your Nokia cell phone uses the best sound quality but talk time is reduced by approx. 5%
#3370# Deactivate Enhanced Full Rate Codec (EFR)
*#4720# Activate Half Rate Codec - Your phone uses a lower quality sound but you should gain approx 30% more Talk Time
*#4720# With this Nokia code you can deactivate the Half Rate Codec
*#0000# Displays your phones software version, 1st Line : Software Version, 2nd Line : Software Release Date, 3rd Line : Compression Type
*#9999# Phones software version if *#0000# does not work
*#06# For checking the International Mobile Equipment Identity (IMEI Number)
*#147# This lets you know who called you last (Only vodofone)
*#1471# Last call (Only vodofone)
*#21# This phone code allows you to check the number that "All Calls" are diverted to
*#2640# Displays phone security code in use
*#30# Lets you see the private number
*#43# Allows you to check the "Call Waiting" status of your cell phone.
*#61# Allows you to check the number that "On No Reply" calls are diverted to
*#62# Allows you to check the number that "Divert If Unreachable (no service)" calls are diverted to
*#67# Allows you to check the number that "On Busy Calls" are diverted to
*#67705646# Phone code that removes operator logo on 3310 & 3330
*#73# Reset phone timers and game scores
*#7370# Hard format Will erase everything on phone memory to factory settings
*#746025625# Displays the SIM Clock status, if your phone supports this power saving feature "SIM Clock Stop Allowed", it means you will get the best standby time possible
*#7760# Manufactures code
*#7780# Restore factory settings
*#8110# Software version for the nokia 8110
*#92702689# Displays - 1.Serial Number, 2.Date Made, 3.Purchase Date, 4.Date of last repair (0000 for no repairs), 5.Transfer User Data. To exit this mode you need to switch your phone off then on again
*#94870345123456789# Deactivate the PWM-Mem
**21*number# Turn on "All Calls" diverting to the phone number entered
**61*number# Turn on "No Reply" diverting to the phone number entered
**67*number# Turn on "On Busy" diverting to the phone number entered
12345 This is the default security code
press and hold # Lets you switch between lines

Green Key + 3 + * Hard reset code

Tackar för dem koderna, Fanns väll lite roliga att kolla :), Finns det ngn uppdatering ute så man kan få IE v. ?

Permalänk
Medlem

Har letat men inte hittat ngt.

Jag har en Nokia N73a från "3" som jag uppdaterat genom att byta produktkod till version 4.X.X.X.X....
Problemet är att jag inte kan använda mig av "3"s tjänster nu som deras MSN och hotmail...

Finns de alternativ?

Kan jag inte nerdatera telefonen till "3" firmwire igen på ngt sätt?

Tack för all hjälp!

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

Jag har V 3.0638.0.0.1
Jag borde uppdatera min telefon?
Hur? Vad tjänar jag på det?

Visa signatur

Processor: AMD 64 x2 4600+ | Internminne 2048 MB DDR | 1.4 TB HDD | DVD-läsare | DVD+-RW/+-R/R9 Lightscribe-Teknik och dual layer | Ljudkort Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsvarar Xtreme music) | TV-kort (analogt och digitalt) | nVIDIA GeForce 7800GTX, PCI-Express | HP LP2464, 24" TFT Widescreen 8ms | Upplösning 1920 x 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Har letat men inte hittat ngt.

Jag har en Nokia N73a från "3" som jag uppdaterat genom att byta produktkod till version 4.X.X.X.X....
Problemet är att jag inte kan använda mig av "3"s tjänster nu som deras MSN och hotmail...

Finns de alternativ?

Kan jag inte nerdatera telefonen till "3" firmwire igen på ngt sätt?

Tack för all hjälp!

MSN hittar du i denna tråden! http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Inställningen för 3's kopplingspunkter skall finnas i din telefon annars så är det data.tre.se och program och övrigt skall du hitta här: http://mobil.tre.se/portal

Det går tyvärr inte att nedgradera telefonen med NSU.
Jag har dock möjlighet att göra det men har inte gjort det innan så jag vet inte riktigt hur det blir Dock så är det egen risk som gäller!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
MSN hittar du i denna tråden! http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Inställningen för 3's kopplingspunkter skall finnas i din telefon annars så är det data.tre.se och program och övrigt skall du hitta här: http://mobil.tre.se/portal

Det går tyvärr inte att nedgradera telefonen med NSU.
Jag har dock möjlighet att göra det men har inte gjort det innan så jag vet inte riktigt hur det blir Dock så är det egen risk som gäller!

Tack för msn tipset.
Dock så funkar de inte med ngt "3" program om man fuluppgraderat telefonen.
Spelar ingen roll om jag har "3"s kopplingpunkter m.m.
Den säger att jag får "certifikatsfel" när jag ska ladda program.

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

kan man använda andra kort än tr i den sedan.. gjorde det med min tre låsta noka n73 sedan funkade alla kort... någon som testat på n95án?

Permalänk
Medlem

Är det någon som får upp detta när man ska skicka SMS:

FEL:
Filen används redan i ett annat program

Jag får upp det då&då, sms't skickas inte, utan jag kan bara välja skicka igen så går det iväg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde
Jag har samma problem som du. Har samma kod men jag köpte inte min vid releasen utan inte förrens i april i år. Störande något grymt att man inte kan uppdatera.

Ingen som har någon aning om vad N73-1 betyder? Menar istället för bara N73.

Mvh Ludde

Grattis du är också en ägare av en ofunktionell n73me. Jag har efter åtskilliga timmar av telefonsamtal fått tag i ett chefsnr för att kunna lösa mina problem. Så hoppas på det bästa. Ett service ställe kan inte fixa min mobil utan att brya mot nokias avtal/lagar. Var inte förs jag började prata om avtalsbrott/bryta lagen som de var intresserade av att hjälpa mig. För man förverkar sin garanti genom att byta produktkod och den har fått just den specifika koden av en anledning. Varken en privatperson eller tekniker har rätten att byta den då det finns en risk för att mobilen blir ofunktionell. Ska dem göra detta så vill jag ha 1000:- tillbaka och sen få en vanlig n73 och så kan deras service ställe lägga in den prosuktnyckel och voila en fungerande n73me med senaste mjukvaran.

Hoppas på det bästa rekomenderar dock inte the phonehouse för de är totalt ointresserade av att lösa mitt problem och de lyssnar inte ens på vad jag säger. Trots att jag bevisar att det enda sättet att fixa den på är genom att begå avtalsbrott och även riskera en icke fungerande mobil. De vill trots det att en tekniker ska kolla på telefonen och sedan reklamera den till nokia som jag gör nu.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Text

Och nu en tredje som har samma problem Har du fått din mobil utbytt än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Och nu en tredje som har samma problem Har du fått din mobil utbytt än?

Ringer imorgon och hoppas på att få den utbytt.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ringer imorgon och hoppas på att få den utbytt.

Du har inte fått någon förklaring till VARFÖR det är så? Jag köpte min n73 förra veckan och det är inte sånt här man vill höra ><

Permalänk

Varit i kontakt med en chef på nokia customcare. Hon var dock inte den mest tekniska men skulle reda ut mitt ärende och återkomma när hon fått besked från nokia. Hitils den mest hjälpsamma och trevligaste personen som jag har haft kontakt med. Nämnde även att detta ärendet inte bara gällde mig utan när beskedet kom så skulle fler personer kontakta dem om samma problem. Så spamma inte sönder dem nu. Skriver i tråden så fort jag har fått ett svar ifrån dem.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Så du menar att min n73 som är köpt vid releasen inte förtjänar någon uppdatering sedan jag köpte den? Jag har inte sen jag köpt den kunnat tanka någon uppgradering.

Type: RM-133
Model: N73-1
Code: 0545038
Firmware: 3.0638.0.0.30

Dom måste ju skämta om de tycker att jag ska acceptera att min telefon inte ska få en firmware sen releasen i mars. Fick leta som en tok för att få tag på en då den precis hade släppts och bara ett fåtal butiker hade den i lager.

Tjena fick min n73 godfather edition från katshing idag med exakt samma code och mjukvara! vad göra skicka tillbaks mobilen?

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

Det kom en programfix idag för PC Suite, ny verre 6.84.10.4

include bugfix för Multimedia player, Nokia Music Manager och bluetooth modems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Tack för msn tipset.
Dock så funkar de inte med ngt "3" program om man fuluppgraderat telefonen.
Spelar ingen roll om jag har "3"s kopplingpunkter m.m.
Den säger att jag får "certifikatsfel" när jag ska ladda program.

Jag får 3Mobil-TV att fungera!
Laddade ned den ifrån 3 och installerade och kör nu utan problem

Tryck och håll in 0 på telefonen i tre sekunder --> då bör 3's sida öppnas, bläddra ned till bilden som säger 3 fria månader 3Mobil-TV klicka och ladda sedan ned programmet!
För mer 3 grejor bläddra ned till Allt innehåll på Planet3

Går man in via mobil.tre.se(/portal) så verkar det inte fungera.
3Mobil-TV v1.17 har jag installerad.
Jag har även skype installerad!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Jag får 3Mobil-TV att fungera!
Laddade ned den ifrån 3 och installerade och kör nu utan problem

Tryck och håll in 0 på telefonen i tre sekunder --> då bör 3's sida öppnas, bläddra ned till bilden som säger 3 fria månader 3Mobil-TV klicka och ladda sedan ned programmet!
För mer 3 grejor bläddra ned till Allt innehåll på Planet3

Går man in via mobil.tre.se(/portal) så verkar det inte fungera.
3Mobil-TV v1.17 har jag installerad.
Jag har även skype installerad!

3 mobil fick jag oxå funka
Men de e hotmail jag vill åt men de funkar inte alls för mig (även när jag håller in 0 eller går in vanligt via mobil.tre.se/portal...)

Lite trist... Då hotmail tjänsten är suverän!
Man får sms varje gång man får mail

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Vad får du för meddelande?

Edit: Testade själv och får då meddelandet 'Certifikatfel kontakta programvaruleverantören' Men det skall fungera även på en obrandad telefon, skall undersöka detta under dagen!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Polaren fick tbaks sin N73 ME från EnströmTele idag men dom har lagt in engelska och andra europeiska språk förutom svenska. Kan man på nått sätt lägga in svenska som språk via kabeln? Eller måste han åka in dit igen?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Du måste ändra produktkoden påtelefonen. Men om dom har lagt in fel version av programvaran så får han väl åka dit och be do fixa det!
Det är väl det bästa!
Annars så gör enligt följande:

Det du behöver är följande :
Använd Nokia PC Suite för att ta en backup på telefonen! (Skippa inställningar, iallfall när du lägger tillbaka backupen senare!)
En vanlig DKU-2 kabel (den som följde med telefonen!)
NSS (för att byta produktkoden) (http://bphreaks.brinkster.net/files/NSS/NSS103812.zip)
Nokia conectivity cable driver
Ny produkt kod: Någon av följande kanske! (Glöm inte skriva upp din gamla produktkod)
0539269

Installera Nokia connectivity driver först sedan så installerar du NSS. Välj virtual USB device vid installation. Kör det och kopplar in telefonen. Klicka på "förstoringsglaset" välj "Phone info" Klicka i enable på "Product code" och skriv sedan i den nya produkt koden i rutan, klicka sedan på "Write" Voila så har din telefon ett nytt produkt ID. Sedan är det bara stänga programmet.

Starta Nokia software update som nu kommer att installera den senaste tillgängliga versionen av programvaran i din telefon som är helt utan några som helst operatörs begränsningar eller operatörs genvägar. Dvs Nokias egna och senaste version.

OBS! Telefonen blir inte upplåst!!!!

EGEN RISK GÄLLER!!!!!!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Jag fick äran o göra det. Allt funkade utan probs o nu finns svenska där!
Tack!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

har några frågor inför kommande köp av n73

Vad är skillnaden på N73 ME och "vanliga" N73? Vilken ska man har?

Har hört att man måste göra en del mjukvaruppdateringar. Kan man göra dem själv eller måste man lämna in.
Vad behöver man / Vad kostar det isf?

Verkar vara mycket strul med uppdateringarna har jag läst lite här i forumet?

Är telefonen att rekomendera annars eller finns det / kommer det bättre alternativ inom ett par månader?
Gärna med s60.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
har några frågor inför kommande köp av n73

Vad är skillnaden på N73 ME och "vanliga" N73? Vilken ska man har?

Har hört att man måste göra en del mjukvaruppdateringar. Kan man göra dem själv eller måste man lämna in.
Vad behöver man / Vad kostar det isf?

Verkar vara mycket strul med uppdateringarna har jag läst lite här i forumet?

Är telefonen att rekomendera annars eller finns det / kommer det bättre alternativ inom ett par månader?
Gärna med s60.

ME står Music Edition. Skillnaderna är väl att musikspelaren är mycket bättre, ljudet bättre och att det medföljer ett 2 GB minne.
Mjukvaruppdateringarna går smärtfritt. Gjorde en idag med polarens N73 ME. Och då var det ändå mer en standard uppdatering. Du behöver endast kabeln som medföljer och lite program som finns i den här tråden.
N73 Me kommer stå sig bra länge.....och skulle definitivt ta en ME variant, den är så mycket snyggare.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

ok.. men gäller garanti och sånt även fast man gör uppdateringarna själv?

läste i tråden att det var strul för flera att dem fick telefoner som inte gick att uppdatera??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
ME står Music Edition. Skillnaderna är väl att musikspelaren är mycket bättre, ljudet bättre och att det medföljer ett 2 GB minne.
Mjukvaruppdateringarna går smärtfritt. Gjorde en idag med polarens N73 ME. Och då var det ändå mer en standard uppdatering. Du behöver endast kabeln som medföljer och lite program som finns i den här tråden.
N73 Me kommer stå sig bra länge.....och skulle definitivt ta en ME variant, den är så mycket snyggare.

Musikspelaren i N73 "Vanilla" och ME är nuförtiden samma. Det som skiljer dem åt är väl bara färgen och "Gb i minne som du nämde, det kan vara ett annat headset med 3,5mm plugg också men är inte säker på det.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jo. Svart kanske är snyggare. Men känns som den kommer bli så kladdig. Mattsmart hade varit bäst!

Är alla Symbian60 v.3 lika buggiga eller är det bara på Nokia dem är det?
LG kommer ju med en ny S60 telefon snart nämligen.

Vad säger garantin om uppdateringar?