Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddie_boss
HUR!? fick du bort alla menysaker på "förstasidan"?

Gå in i Verktyg - Inställningar - Telefon - Vänteläge - Sedan ändrar du "Aktivt vänteläge" till AV.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Snacka om att nokia är flummiga. Fanns ju inga uppdateringar till våra n73:oe med kass produktkod. Efter många timmar med samtal med nokia och nokia care så började det hända lite och de skulle se varför inte vi kunde få uppdateringar. Så i fredags så fick pc-synk en uppdatering och då gick det att uppdatera mobilerna. Tror ni att någon från nokia eller liknande har ringt eller mailat som de lovade mig? Nej!. Sitter i alla fall med min sprojtans nya n73me + 2gb minneskort. Kosta mig 500:- så får väll vara lite nöjd med att ha kommit undan så billigt när mobilen blev snodd.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

uppdaterade nu min telefon till nyaste mjukvaran. Den känns mycket mer stabil än innan. Upp till bevis om det var värt att uppdatera mot att bli av med snakes

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde
uppdaterade nu min telefon till nyaste mjukvaran. Den känns mycket mer stabil än innan. Upp till bevis om det var värt att uppdatera mot att bli av med snakes

Mvh Ludde

Jag tycker verkligen att det inte var värt, min buggar till och från kameran vägrar öppnas sig, när man drar ner kamera linsen så ska ju kamera funktionen visas på displayen! istället får jag upp Menyn. Sen att förlora Snake var ju för jävligt, tyckte den va skit kul att köra låg på typ level 26 eller nåt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag tycker verkligen att det inte var värt, min buggar till och från kameran vägrar öppnas sig, när man drar ner kamera linsen så ska ju kamera funktionen visas på displayen! istället får jag upp Menyn. Sen att förlora Snake var ju för jävligt, tyckte den va skit kul att köra låg på typ level 26 eller nåt.

Ta hem det igen?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag tycker verkligen att det inte var värt, min buggar till och från kameran vägrar öppnas sig, när man drar ner kamera linsen så ska ju kamera funktionen visas på displayen! istället får jag upp Menyn. Sen att förlora Snake var ju för jävligt, tyckte den va skit kul att köra låg på typ level 26 eller nåt.

Ditt kamera problem hade jag med.
Ta av baksidan av telefonen och dra upp "piggarna" som går vid där du drar upp "kamera skalet"
sen dess har min kamera inte jävlats ett dugg.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag tycker verkligen att det inte var värt, min buggar till och från kameran vägrar öppnas sig, när man drar ner kamera linsen så ska ju kamera funktionen visas på displayen! istället får jag upp Menyn. Sen att förlora Snake var ju för jävligt, tyckte den va skit kul att köra låg på typ level 26 eller nåt.

Hade redan klarat snake så för min del spelade det ingen roll Har faktiskt inte hittat några buggar i min telefon efter uppdateringen. exit alternativet i mediaspelaren är ett stort plus. Jag gillar denna uppdateringen

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Ta hem det igen?

Har gjort det 3 gånger utan framgång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Ditt kamera problem hade jag med.
Ta av baksidan av telefonen och dra upp "piggarna" som går vid där du drar upp "kamera skalet"
sen dess har min kamera inte jävlats ett dugg.

Ska prova nästa gång den börjar bråka.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

har ett mindre problem med min n73:a
Eller ja.. med ett program som jag slangade ned från internet.
Man lade in en massa filer när man kopplar den som "minneskort".

Sen när man slog på den skulle programmet installeras.

Proooblemet jag har är att installationen gick åt helvete och nu får jag inte bort skiten. Varje gång jag slår på telefonen kommer "installerar" menyn upp och efter 60 sec så säger den att det inte gick att installera programmet.

Hur får jag bort det här, vill inte formatera kortet eftersom jag har en maaassa grejer på det.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
har ett mindre problem med min n73:a
Eller ja.. med ett program som jag slangade ned från internet.
Man lade in en massa filer när man kopplar den som "minneskort".

Sen när man slog på den skulle programmet installeras.

Proooblemet jag har är att installationen gick åt helvete och nu får jag inte bort skiten. Varje gång jag slår på telefonen kommer "installerar" menyn upp och efter 60 sec så säger den att det inte gick att installera programmet.

Hur får jag bort det här, vill inte formatera kortet eftersom jag har en maaassa grejer på det.

Känner inte igen problemet, men en formatering/firmware-uppdatering kan vara ett bra alternativ - bara du kör backup på all din data.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara data, har hur mycket program som helst på kortet.

Jag ser det programmet som jävlas i installations hanteraren eller vad den heter, men kan inte ta bort det. Enda jag kan göra e försöka installera det igen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Har gjort det 3 gånger utan framgång.

Snakes hittar du här: http://www.pioneerfaq.info/snakes.php

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Snakes hittar du här: http://www.pioneerfaq.info/snakes.php

Tack somfan det funkar

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Så ingen vet vart man kan hitta "installations filerna" för program?
har tammefan letat o letat.
Jävla grejer.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har haft det problem du beskriver med det löstes med att återinstallera programet och sedan starta om telefonen och sedan avinstallera det!
Vad är det för program?

Kolla med en kortläsare om du har:
(E:)sys/

EDIT:
Om det är någon som unbrandat sin (3)Telefon och vill ha brandningen tillbaka så kan jag hjälpa till med det! Dock medför det en nedgradering av programvaran!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

har fått min ME nu från katshing. uppdaterat till senaste firmwaren. allt verkar funka prima. men knappen med en penna på, som jag antar borde ta mig till skriva sms vyn fungerar inte alls. inget händer när man trycker på den. så ska det väl inte vara?

Permalänk
Medlem

Jo så skall det vara
Den använder du när du är i något 'skrivprogram' då får du upp en menu där du kan ställa in:
Intelligent ordbok, Sifferläge, Infoga symbol, skrivspråk

Men inget händer om du är i vänteläge och trycker på knappen!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Det är väl även den du använder för att markera text och sedan kopiera det markerade stycket för att klistra in på annat håll.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Jo så skall det vara
Den använder du när du är i något 'skrivprogram' då får du upp en menu där du kan ställa in:
Intelligent ordbok, Sifferläge, Infoga symbol, skrivspråk

Men inget händer om du är i vänteläge och trycker på knappen!

PUH! Hade inte varit glad om nått skulle vara paj från start... tack för dem orden.. funkar prima...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Har haft det problem du beskriver med det löstes med att återinstallera programet och sedan starta om telefonen och sedan avinstallera det!
Vad är det för program?

Kolla med en kortläsare om du har:
(E:)sys/

EDIT:
Om det är någon som unbrandat sin (3)Telefon och vill ha brandningen tillbaka så kan jag hjälpa till med det! Dock medför det en nedgradering av programvaran!

Tomtom till fel sorts mobil.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

nytt halvproblem. jag laddade ner opera mini. när jag ska lägga till ett bokmärke tar det typ 10sek för det att spara det. från att jag klickat på spara.
så var det inte på min 6131a.

Permalänk
Medlem

installerar senaste nu, återkommer med kommentarer!

EDIT: Uppdaterat o klart, gick finfint, har n73Me o den känns stabilare, mera inställningar o den är soft! dehär gillar vi!

EDIT2: Gick inte så jävla bra, nu fungerar inte kameran, får systemfel! :S nån med samma fel?

EDIT3: Nu fungerar kameran igen, om ni upptäcker samma fel, NORSK REBOOT! ut me batteriet o sen in igen!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

tänkte testa att ladda ner windows live till n73an.
det står att det är gratis i 30dgr. vad kostar det sen då?
verkar ju helt sjukt om man ska behöva betala mer än gprs/3g kostnaden!

nån som hittat skyddsplast till n73 displayen?
vill ha i exakt stl inte som dem teknikmagasinet har som man måste klippa till själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
tänkte testa att ladda ner windows live till n73an.
det står att det är gratis i 30dgr. vad kostar det sen då?
verkar ju helt sjukt om man ska behöva betala mer än gprs/3g kostnaden!

nån som hittat skyddsplast till n73 displayen?
vill ha i exakt stl inte som dem teknikmagasinet har som man måste klippa till själv.

Tjacka ett crystal case istället. Då har du mer skydd med alla funktioner åtkommliga direkt. Dock kan "snäppena" där man knäpper igen fodralet ibland gå sönder men det är bara att knalla ner till claes ohlson å byta till ett nytt i så fall.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

ok.. ska kolla in dem.. känns dock inte som telefonen blir så snygg längre med en sån på.

håller på å bollar lite med kalendern. den beter sig rätt konstigt ibland tycker jag.

hur är det meningen att kalendern på aktiv vänteläge ska vara?
jag får den bara att visa 1 notering per dag. Tex möte.
Klickar jag där på så kommer jag till Tisdag även fast noteringen finns även på måndagen (upprepa varje dag)
Jag trodde det var meningen att den ska lista alla dagens händelser. Hur ska listan kunnas fyllas annars?

Permalänk
Medlem

Kalenderna skall väl lista alla dagens händelser i aktivt vänteläge!. Det gör min.

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Kan någon klarifiera en sak för mig.

N73 klarar max 2 gb minne
N73ME klarar upp till 4 gb.

Stämmer det?

Permalänk
Medlem

börjar bli riktigt less, nu sparar den inte längre mina bilder! :S

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Kalenderna skall väl lista alla dagens händelser i aktivt vänteläge!. Det gör min.

jo.. det gör den väl.. bara jag som var lite ovan förmodligen..

Funkar Jabra bt320 bra tillsammans med n73an nu när den har fått stöd för A2DP. någon som vet?

Sen undrar jag lite hur ni gör med födelsedagar på folk i kalendern?
Tycker det verkar idotiskt att inte kunda binda en person i telefonboken till en födelsedagsnotering med födelseår i kalendern. VARFÖR HAR DEM INTE FIXAT DET? AAARGH!!!
Men hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här är rätt ställe, men iallafall. Sen jag la in senaste uppdateringen kan jag inte logga in på windows live messenger på min n73:a. Altså det programmet man kan hämta via "hämta" menyn. Har testat att avinstallera och allt möjligt. Det enda som händer när jag försöker logga in är att jag får medelandet "Det uppstod ett fel i ID-tjänsten för windows Live, försök senare" Så har det varit i 3 veckor... Har testat att logga in med syrrans konto, då funkar det utan problem... Skapligt irriternade. finns ju ingen support att prata med heller... Nån som varit med om nåt liknande som har några tips?

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?