Permalänk
Medlem

Jag upplever inte att den blir kladdig.
Du får uppdatera den men inte byta produktkoder med mera.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

varför skulle man vilja byta produktkod?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
varför skulle man vilja byta produktkod?

Om man vill göra om sin 'vanliga' N73 till en ME version.
Om man har en operatörsbradning där dom inte uppdaterar firmwaren på läääääääänge, tex 3 har inte uppdaterat sin firmware för N73 sedan 26/1.
Om man vill ha bort operatörsbrandningen.
etc etc etc

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

ok.. men köper man en n73me i butik utan att den är bunden till någon abonemang så är detta inget man behöver bry sig om?

Permalänk
Medlem

Har en fråga som säkert någon har svarat på men det är över 100 sidor att läsa:P
Hur stort minneskort klarar telefonen av? Har beställt ett på 2 gig, kommer det bli några problem som att telefonen blir seg eller liknade?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
ok.. men köper man en n73me i butik utan att den är bunden till någon abonemang så är detta inget man behöver bry sig om?

Nej precis. Men vanliga uppdateringarna får du självklart göra.

Ipirate > Det klarar iaf 2 GB utan att telefonen blir seg.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

någon som vet varför N73 Music Edition bara verkar finnas hos internetbutiker?
http://se.pricerunner.com/pl/1-763872/Mobiltelefoner/Nokia-N7...

Permalänk

Någon mer som lyckats döda sin Nokia N73 när man lekt lite väl mycket med mjukvaran? Nästan stendöd, lyser upp med blank skärm när jag startar upp den för att sedan slockna igen... Jaja, det finns folk som lever på att tillverka telefoner som tur är för jag antar att denna är helt körd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadgerBoy
Någon mer som lyckats döda sin Nokia N73 när man lekt lite väl mycket med mjukvaran? Nästan stendöd, lyser upp med blank skärm när jag startar upp den för att sedan slockna igen... Jaja, det finns folk som lever på att tillverka telefoner som tur är för jag antar att denna är helt körd.

Jag kanske kan hjälpa dig att få liv i den igen!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Så du menar att min n73 som är köpt vid releasen inte förtjänar någon uppdatering sedan jag köpte den? Jag har inte sen jag köpt den kunnat tanka någon uppgradering.

Type: RM-133
Model: N73-1
Code: 0545038
Firmware: 3.0638.0.0.30

Dom måste ju skämta om de tycker att jag ska acceptera att min telefon inte ska få en firmware sen releasen i mars. Fick leta som en tok för att få tag på en då den precis hade släppts och bara ett fåtal butiker hade den i lager.

Grabbar nu finns det en ny version att tanka ner till våran usla produktkod!
version 4.nånting återkommer med resultat!

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bais
Grabbar nu finns det en ny version att tanka ner till våran usla produktkod!
version 4.nånting återkommer med resultat!

4.0727.2.2.1

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk

Irony strikes hard, min mobil blev stulen underhelgen så får en ny nu på måndag. Så ska se till att få en med en rba produktkod.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nu när det finns ny mjukvara till "vår" produktkod, så dyker nästa problem upp för mig. Har inte min dator här utan sitter vid min flickväns, som inte riktigt fyller upp systemkraven för nokia software update eller vad det hette, men tror ni det är någon fara att uppgradera fonen ändå?

Permalänk
Medlem

En till fråga har dykt upp inför köp av Music Edition.
Jag vill skaffa ett Jabra 320, eller annat blåtands stereo headset.

Men läst lite att N73an inte stödjer A2DP-profilen.
Det suger ju!

Går det att lösa. Läste att man kan ladda ner nått MSI program och köra genom den. Men hur funkar det. Då kunde man tydligen inte använda musikspelaren som följer med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
En till fråga har dykt upp inför köp av Music Edition.
Jag vill skaffa ett Jabra 320, eller annat blåtands stereo headset.

Men läst lite att N73an inte stödjer A2DP-profilen.
Det suger ju!

Går det att lösa. Läste att man kan ladda ner nått MSI program och köra genom den. Men hur funkar det. Då kunde man tydligen inte använda musikspelaren som följer med.

Som jag förstår stöder N73 A2DP i senaste firmwaren, jag har själv inget headset att testa detta med så någon annan får bekräfta.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Vad som är ändrat ifrån programvaruversion version 3.0705.1.0.31 till version 4.0727.2.2.1:
MUSIC EDITION varianten!
- Nytt

- FOTA (Flashing Over The Air)
- Bluetooth Stereo
- A2DP Support
- Dial-up over IR
- Lifetimer Reset for reflashed phones
- Vibra Boot notification
- Configurable Flash setting function for Camera
- Secure Formatter with TCB and All-Files capabilities
- N Series Music Player replaces S60 Music Player
- Online Album included
- Active Standby + UI Grid layout + application locations changed in-line
with Pre-Space UI layout.
- Tagit bort:
- Snakes
- Förbättringar:
- Weather Deck wording alignement
- Spurious “Out of Memory” indications
- Icons and text in Application Shell
- Icon in “Catalogs”
- Folder validity updates
- Alarm clock function, when handset is turned off
- Active Standby Shortcut 6 function
- Quick Office “Save” options
- Bluetooth search “Searching for Devices”
- Camera can not be launched if RAM is low.
- Music player - Indicator appears on the idle state background, after saving a music track
- Phone reboots if wrong memory card password is entered
- Memory card details are not read correctly if the card is locked by DUV
- Tutorial – Occasional malfunction
- Music player starts when BT stereo headset is switched OFF
- "System Error" occurs when trying to synchronize after restoring the
backed up info.
- "App. Closed: Device manager" is detected after exiting from New
server profile view.
- Gallery crashes or phone reboots when moving rocker after making a
new album in gallery
- Long name for messaging settings makes messaging unusable
- Online Print improvement.
- Streaming improment for H3G

Change log för N73ME.
Skall försöka vaska fram en för vanliga N73 också!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

jag trodde A2DP var hårdvara och inte mjukvara. Nån som hunnit testa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
jag trodde A2DP var hårdvara och inte mjukvara. Nån som hunnit testa?

N73:an i alla fall me har haft hårdvaran för stödetav a2dp men mjukvaran i symbian var inte helt klart så därför har inte det stödet kommit förs nu.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har problem med nokia software update tror jag de heter. Det är bara den gröna rutan där de står nokia bla bla, som kommer upp. Kan man uppdatera telefonen på något annat sätt?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Jo. Svart kanske är snyggare. Men känns som den kommer bli så kladdig. Mattsmart hade varit bäst!

Är alla Symbian60 v.3 lika buggiga eller är det bara på Nokia dem är det?
LG kommer ju med en ny S60 telefon snart nämligen.

Vad säger garantin om uppdateringar?

Jag lämnade själv in min telefon för ca 2 veckor sedan, hämtade ut min telefon i fredags soim ny, den fick den svarta skalet, skitsnygg är den.

Btw den är matt svart/grå på baksidan och relativ matt även på framsidan. Framsidan är dock lite glansigare än bakskalet.

Postar bilder imorrn ska fixxa digitalkameran.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

spelar det roll vilken man köper..
n73 svart, eller n73 svart music edition.
är det någon skillnad på dem nu förtiden?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
spelar det roll vilken man köper..
n73 svart, eller n73 svart music edition.
är det någon skillnad på dem nu förtiden?

Skillnaderna är Svart Skal, med följande adapter för hörlursplugg och ev. bättra hörlurar. Mjukvaran är numera densamma.

*Ang. tillbehören är jag dock lite osäker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
spelar det roll vilken man köper..
n73 svart, eller n73 svart music edition.
är det någon skillnad på dem nu förtiden?

Istället för någon mediaknapp eller vad det är, så har du en knapp direkt till musikspelaren.
Om man beställer godfather edition från Katshing får man ME lite billigare fast utan hörlursadapter (dvs svart med musikknappen samt det där gröna temat)

Permalänk
Medlem

minneskort då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
minneskort då?

Nope, inte det heller, om man inte räknar kortet med Gudfadern på, på 256 mb.

Permalänk
Medlem

Såhär ser luren ut nu
FÖRE:

EFTER

Bytte skal, samt fick Joysticken utbytt för tredje gången.

Hela kalaset gick på ~700:- inkl monteringen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt RoleX:)
Någon som vet om det finns gratis msn att ladda ner till telefonen alltså som inte kostar när man är inne på msn. Har telenor abonnemang.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iPirate
Riktigt snyggt RoleX:)
Någon som vet om det finns gratis msn att ladda ner till telefonen alltså som inte kostar när man är inne på msn. Har telenor abonnemang.

Tack ;), ang msn det är din operatör som tar ut trafikavgiften, själva programmet är ju gratis att ladda ner och installera samt använda.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

beställt en music edition från katshing idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Bilder..

HUR!? fick du bort alla menysaker på "förstasidan"?

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.