Permalänk
Medlem

Alla ni som har uppdaterat vad har ni för produktkod och även ni som inte kan uppgradera??

Jag fick ner nya Firmware och har denna produktkod: 0529605

Koden hittar på telefonen under batteriet.

Edit: har även hittat en liten guide på ett forum där du tydligen kan ändra telefonens produkkod på så sätt lura nokia firmware program... även om du tex har en brandad telefonen med skumma menyer från tex operatören "3" så kan man få original menyer med hjälp av ett specielt program, men det är inget jag rekommenderar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

har nu flashat min röd/vita, använde den metoden som RoleX nämner, ändrade produktkoden, flashade, o ändrade tillbaka koden så att det inte ska synnas att jag gjort nått, garantin gäller ju lixom inte då var inte allt för svårt måste jag säga. ändra koden tog väl en 15 sekunder. flashningen nån halvtimme o ändra tillbaka koden en 15 sekunder igen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har nu flashat min röd/vita, använde den metoden som RoleX nämner, ändrade produktkoden, flashade, o ändrade tillbaka koden så att det inte ska synnas att jag gjort nått, garantin gäller ju lixom inte då var inte allt för svårt måste jag säga. ändra koden tog väl en 15 sekunder. flashningen nån halvtimme o ändra tillbaka koden en 15 sekunder igen

Härligt att det gick för dig...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har nu flashat min röd/vita, använde den metoden som RoleX nämner, ändrade produktkoden, flashade, o ändrade tillbaka koden så att det inte ska synnas att jag gjort nått, garantin gäller ju lixom inte då var inte allt för svårt måste jag säga. ändra koden tog väl en 15 sekunder. flashningen nån halvtimme o ändra tillbaka koden en 15 sekunder igen

Dum fråga men hur ändra man koden då??
Kan va kul å veta...Inte för att jag behöver göra de men de finns säkert andra som vill å kan behöva den tekniken

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Om jag inte är ute och cyklar så märkte jag en rolig grej nyss

man kan nu pausa och trycka på play så fortsätter musiken man lyssnar på även om man trycker på stop sen play så startar senaste låten vilket inte gjorde med gammla firmwaren.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Om jag inte är ute och cyklar så märkte jag en rolig grej nyss

man kan nu pausa och trycka på play så fortsätter musiken man lyssnar på även om man trycker på stop sen play så startar senaste låten vilket inte gjorde med gammla firmwaren.

De gjorde den för mig förut..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

jag använde NSS, som återfinns på http://www.b-phreaks.co.uk/software.htm ändrade koden till 0529605 och vipps var den uppgraderingsbar. sök på google "change productcode nss" så finner ni lite mer info om det. men kort uttryckt vare bara installera programmet, plugga in mobilen, starta programmet, gå in på mobile info eller vare står. så kan man läsa in sin kod där, o sen ändra o trycka på write så lägs det in.

självklart kopierade jag den kod jag hade innan så att jag kunde lägga tillbaka den efter, vill ju inte att det ska synnas, för då ryker garantin

men vil bara säga, att om nån här bestämmer sig att göra detta, så gör ni det på egen risk, jag tar inget ansvar. säger bara att jag inte tyckte det var så svårt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ja, länka gärna till program och vilken kod man ska ändra den till

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
De gjorde den för mig förut..

Glömmde skriva att det var med nokia adaptern det inte gick med hos mig iaf. Att pausa och trycka på play med joysticken är inga problem men när jag använde adaptern (ad-46?) så fungerade det ej med gammla firmwaren.

Liten olycka som skedde för 1 vecka sedan, såhär ser min lur ut nu i över 1 vecka i ventan på att danskarna ska ta tummen ur ***** och skicka mitt skal. Inte nog med det lyckades även slarva bort sifferknapparna samt "joystick huvet".

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Är det nån´som vet hur man kan "bläddra" alltså söka filer/mappar osv på sin dator via sin bluetooth? Jag får det att funka med min SE K700 (man får upp en dialogruta när man ska bläddra där det frågas om man vill tillåta sin K700 att komma åt filer och då är det bara att bekräfta och sedan tror jag inte att man behöver bekräfta nån´mer gång.) när jag har installerat programvaran som följde med min billionton bluetooth (köpt på claes ohlson förstås!)

Men jag fattar inte hur det ska gå till att bläddra med min N73 på datorn! Om jag installerar bluetooth:en med "plug and play" (och inte medföljande programvara) så funkar det inte att bläddra på datorn med min K700 heller....fasen det är en rätt så go funktion att ha om man sitter i vardagsrummet i soffan å kommer på att man ska ladda ner en låt eller bild från datorn...man behöver liksom inte lyfta på sitt feta arschle å gå å göra det manuellt då! Viktigt! :)Nån´som hajar vad jag yrar om?

Edit: fast nu börjar jag nog tro att nokia inte har den funktionen alls- alltså att man kan i sin telefon gå in på sina kopplade enheter, t.ex sin dator, och bläddra i bland mappar o filer. Dåligt som fasen i så fall eftersom att man kan göra det med min gamla K700i.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

En sak till som är dåligt med den.. den går ej sätta igång när den är inkopplad via USB..
måste koppla ur kabeln sedan sätta på luren och sätta i kabeln igen,.. värdelöst.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

vadå i-lands problem det är SÅÅÅÅ jobbigt att ta ur usb sladden

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
vadå i-lands problem det är SÅÅÅÅ jobbigt att ta ur usb sladden

sant. men hur lustigt är det inte att den inte skulle kunna kopplas in först innan man sätter igång luren?
rätt dåligt iaf.

men men... blir väl byta lur med tiden...

detta är mina andra nokia jag haft.. första var en nokia 3310.. och denvar bra kass

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

kan ju ha nått me flashning eller nått o göra.

men du kan ju inte allvarligt mena att du funderar på att byta mobilen bara för en sådan liten skitsak.

man kan inte hålla in C och starta en SE heller, för då äre flashninh, jösses vilken skitmobil, så kan man ju inte ha det :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Barry: Det funkar fint att starta telefonen när usb kabeln är insatt, jag gjorde ett försök nyss och det fungerade.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
En sak till som är dåligt med den.. den går ej sätta igång när den är inkopplad via USB..
måste koppla ur kabeln sedan sätta på luren och sätta i kabeln igen,.. värdelöst.

Vadå??Menar du att om din telefon är avstängd å du trycker i USB sladden så kan du inte sätta på din N73??De kan jag...
Eller misstolka jag det hela??Jag kan även använda telefonen när den är inkopplad med USB sladden...Förutom om jag kör med masslagring som anslutningsprofil

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

ang. displayskydd så är de som säljs på clas ohlson rena skiten.
kanske funkade bra när det var lågupplösta svartvita textgr'nssnitt på telefonerna men plasten är av extremt dålig kvalitet och försämrar bilden otroligt mycket genom dess ojämnheter som verkar vara en struktur av själva plasten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dammskog
ang. displayskydd så är de som säljs på clas ohlson rena skiten.
kanske funkade bra när det var lågupplösta svartvita textgr'nssnitt på telefonerna men plasten är av extremt dålig kvalitet och försämrar bilden otroligt mycket genom dess ojämnheter som verkar vara en struktur av själva plasten

De på skalshop.se är också ganska dåliga. De fäster dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Vadå??Menar du att om din telefon är avstängd å du trycker i USB sladden så kan du inte sätta på din N73??De kan jag...
Eller misstolka jag det hela??Jag kan även använda telefonen när den är inkopplad med USB sladden...Förutom om jag kör med masslagring som anslutningsprofil

om datorn är på och allt är inkopplat och telefonen är avstängd vill den ej starta..
det kommer upp fel meddelande nere vid klockan då.

men lärt mig leva med det.

har inte ens kunnat testa luren ännu för nummret har ju faen ej flyttats till den ännu. e faen 7dagar sedan jag anmälde flytten.. jävla tre shit

men asså jagh försöker konvertera film till mpeg-4 formatet, men han vill inte spela det på luren, hur i h går man tillväga?

använder tmpgenc express 4.0

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
om datorn är på och allt är inkopplat och telefonen är avstängd vill den ej starta..
det kommer upp fel meddelande nere vid klockan då.

men lärt mig leva med det.

har inte ens kunnat testa luren ännu för nummret har ju faen ej flyttats till den ännu. e faen 7dagar sedan jag anmälde flytten.. jävla tre shit

men asså jagh försöker konvertera film till mpeg-4 formatet, men han vill inte spela det på luren, hur i h går man tillväga?

använder tmpgenc express 4.0

Ladda hem SUPER (lätt att få tag på) Å kör med inställningarna i dom övre rutorna:
mp4 (Mpeg4), Mpeg4, aac
i videorutan kör du med: no change, frame/sec 15, bitrate Kbps 336, options krysa i high quality -övriga alternativ i den rutan fyller du inte i alls.
I audiorutan fyller du endast i: sampling frequence 44100, channels 2, bitrate kbps 64, DVD language select audio stream trackdefault

tuta å kör!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Visst är de på denna hemsida: http://www.erightsoft.net/Superdc.html man laddar hem de där SUPER? De är bara de att ja inte hittar nån stans där de står Download it eller liknande, kan nån hjälpa mig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1an
Visst är de på denna hemsida: http://www.erightsoft.net/Superdc.html man laddar hem de där SUPER? De är bara de att ja inte hittar nån stans där de står Download it eller liknande, kan nån hjälpa mig?

Jag tror att det finns nån´nedladdningslänk nån´stans på denna sida:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1an
Visst är de på denna hemsida: http://www.erightsoft.net/Superdc.html man laddar hem de där SUPER? De är bara de att ja inte hittar nån stans där de står Download it eller liknande, kan nån hjälpa mig?

http://www.erightsoft.net/S5l01.html

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

man tackar man tackar

Permalänk

Nå är det nån´som vet om man kan bläddra/söka filer på en annan enhet, t.ex en dator, via bluetooth med sin N73?(om man har programvara i datorn som stöder den funktionen)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför den där ljussensorn blinkar blått efter ett tag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Kan någon förklara för mig varför den där ljussensorn blinkar blått efter ett tag?

Det är ju för att det ska vara fiiiint, förstår du väl?

Den lampan indikerar att telefonen är påslagen. Det går att stänga av det om man vill. Kommer inte ihåg var men det är väl nån´inställning i standy/viloläge. Bara att kolla runt.

Vet inte om du har den åldern så att du kommer ihåg låten "blinkar blå" med Adehlson å Falk. Men den passar in på detta!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Det är ju för att det ska vara fiiiint, förstår du väl?

Den lampan indikerar att telefonen är påslagen. Det går att stänga av det om man vill. Kommer inte ihåg var men det är väl nån´inställning i standy/viloläge. Bara att kolla runt.

Vet inte om du har den åldern så att du kommer ihåg låten "blinkar blå" med Adehlson å Falk. Men den passar in på detta!

Jag är 14 så jag antar att det är därför jag inte vet vad du talar om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Jag är 14 så jag antar att det är därför jag inte vet vad du talar om.

Okej. Det är en gammal synthlåt som handlar om datorer och en blå kontrollampa i alla fall.
Men som sagt, du kan få bort den blinkande lampan om den stör. Ericssons telefoner hade sådan blinkande lampor förr fast då var dessa gröna.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har nu flashat min röd/vita, använde den metoden som RoleX nämner, ändrade produktkoden, flashade, o ändrade tillbaka koden så att det inte ska synnas att jag gjort nått, garantin gäller ju lixom inte då var inte allt för svårt måste jag säga. ändra koden tog väl en 15 sekunder. flashningen nån halvtimme o ändra tillbaka koden en 15 sekunder igen

Så har jag också uppdaterat firmwaren med ovanstående metod Funkade klockrent !
Hoppas nu bara det verkligen inte var nån skillnad i hårdvara mellan telefoner med olika produktkoder så att det inte är exakt rätt firmware..

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850