Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Jag har TwinMos 2gb 150x och jag har verkligen hårdkört min N73 och inga fel finns att hitta? Kanske användarfel? Hur använder du minnena? Vad har du installerat?

Om du laddat ner ett mail och sedan ska radera det hittar du ett fel.
Resten är intermittenta vilket är svårtprovocerat om man vill se det.
Men om du är i kameramenyn och tar kort, slår igen luckan och trycker på galleriknappen direkt alltså gör massa saker på en gång borde du få fram en hängning eller iallafall en delay på många minuter

Jag kör Kingstonminne på 1Gb. Normal speed.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Om du laddat ner ett mail och sedan ska radera det hittar du ett fel.
Resten är intermittenta vilket är svårtprovocerat om man vill se det.
Men om du är i kameramenyn och tar kort, slår igen luckan och trycker på galleriknappen direkt alltså gör massa saker på en gång borde du få fram en hängning eller iallafall en delay på många minuter

Jag kör Kingstonminne på 1Gb. Normal speed.

Hmm...jag knapprar och klickar för fullt, men inget konstigt händer? Kör du med antivirus? Har du installerat några prylar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Hmm...jag knapprar och klickar för fullt, men inget konstigt händer? Kör du med antivirus? Har du installerat några prylar?

Jag kör med Kingston som valt minne. Har lite saker i den ja. Filhanterare, agile, taskman osv. Men den gjorde så första dagarna med när jag inget hade i den.
Inget antivirus. Det är borttaget helt

Ska tillägga att det kanske hänt max 4-5ggr på över en vecka så det är ju inget man provocerar fram genom att leka lite. Det kommer när det känner för det helt enkelt. Troligen i en kombination av något. Verkar som det inträffat efter man surfat med webbrowsern. Men har inte lagt ner mer möda på det. Men jag har inte surfat på någon dag nu och den har heller inte hängt sig på någon dag så..

Formaterade du ditt kort i mobilen innan? Inte gjort det och tyckte inte det behövdes men man kanske bör?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Jag kör med Kingston som valt minne. Har lite saker i den ja. Filhanterare, agile, taskman osv. Men den gjorde så första dagarna med när jag inget hade i den.
Inget antivirus. Det är borttaget helt

Kan det vara minnet? En del simkort kan också störa tydligen. En kompis hade en 3G lur som var helt konstig tills han bytte till ett nytt simkort. Men det var förstås en SE-lur
Enligt Nokia support kan de inte garantera stabilitet eller funktion med något annat SDkort än deras eget. Vore intressant att höra vad de som har problem kör med för minne och vad de har installerat.

Jag kör utan antivirus och har inte installerat något ännu.

EDIT: Jag har formaterat mitt SDkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Kan det vara minnet? En del simkort kan också störa tydligen. En kompis hade en 3G lur som var helt konstig tills han bytte till ett nytt simkort. Men det var förstås en SE-lur
Enligt Nokia support kan de inte garantera stabilitet eller funktion med något annat SDkort än deras eget. Vore intressant att höra vad de som har problem kör med för minne och vad de har installerat.

Jag kör utan antivirus och har inte installerat något ännu.

EDIT: Jag har formaterat mitt SDkort.

Mitt simkort är någon månad bara. Hade inga problem i N70n så det är lungt.
Kan inte tro minnet skulle bråka så. Men man ska givetvis inte svära på det.
Försvinner det inte med nästa FW så köper jag nytt minne och testar. Kostar ju inget idag

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Mitt simkort är någon månad bara. Hade inga problem i N70n så det är lungt.
Kan inte tro minnet skulle bråka så. Men man ska givetvis inte svära på det.
Försvinner det inte med nästa FW så köper jag nytt minne och testar. Kostar ju inget idag

Jag chansade också när jag köpte mitt minne, men det verkar funka som tur är. Det är nog lättsålt på blocket annars skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Jag chansade också när jag köpte mitt minne, men det verkar funka som tur är. Det är nog lättsålt på blocket annars skulle jag tro

Går inte formatera för mig nu. Den säger att minnet används av ett annat program.. Jaha? hehe Vilket?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag tar titt som tätt backup på hela telefonen. Guldvärt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Går inte formatera för mig nu. Den säger att minnet används av ett annat program.. Jaha? hehe Vilket?

Det beror på vilket minne du anget som huvudminne för vissa program och om du installerat program på minneskortet istället för i telefonminnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Det beror på vilket minne du anget som huvudminne för vissa program och om du installerat program på minneskortet istället för i telefonminnet.

Jo jag har tagit bort allt på minneskortet nu men ett theme vill inte avinstalleras av någon anleding. Kan man formatera i dator? Blir olika filsystem då va..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Jo jag har tagit bort allt på minneskortet nu men ett theme vill inte avinstalleras av någon anleding. Kan man formatera i dator? Blir olika filsystem då va..

Vad var det för theme? Ett som var med på CD-skivan? Fick du meddelandet "Programmet är inte kompatibelt med telefonen" eller liknande när du installerade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Vad var det för theme? Ett som var med på CD-skivan? Fick du meddelandet "Programmet är inte kompatibelt med telefonen" eller liknande när du installerade?

Nej, ett gjort av en kille på nätet. Det gick att installera bra och jag kan köra det utan problem. Alla andra themes han gjort gick att ta bort men inte detta.

Finns det themes med på skivan? Inte ens kollat den hehe..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Jag har TwinMos 2gb 150x och jag har verkligen hårdkört min N73 och inga fel finns att hitta? Kanske användarfel? Hur använder du minnena? Vad har du installerat?

Jag har inte ett enda spel/program installerat mobilen är helt original förutom att jag har laggt in egna låtar i minneskortet...

problemet uppstår precis som Fiero säger när den känner för och jag tror inte det är något man kan tvinga fram eller något som ploppar upp om du trycker en speciell knapptryckning. Härom dagen när jag var i stan och skulle kolla på en bild så hände det att den sa att det är för lite minne och att jag skulle stänga av program.

Hur ställer man inte minneskortet som primär?

Fiero

Ja det finns themes på cdn fast det är till Windows Media Player några skins...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Nej, ett gjort av en kille på nätet. Det gick att installera bra och jag kan köra det utan problem. Alla andra themes han gjort gick att ta bort men inte detta.

Finns det themes med på skivan? Inte ens kollat den hehe..

Oj...skulle aldrig våga installera något som inte är framtaget eller godkännt av Nokia eller deras softwaremarket. Pajade min gamla 6600 på det viset :´(

De teman som finns med på N73-skivan startar varningar i telefonen vid försök till installation. Nokias produktutveckling håller på att kolla upp det.

RoleX: Det är vissa program som kan använda båda minnena, själva telefonen använder alltid sitt eget minne.

Permalänk
Medlem

Rolex, det finns till mobilen med
http://www.verzend.be/v/564502/N73themes.zip.html

Jäklar vad snygga dom var i telefonen!!

Primär var?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Rolex, det finns till mobilen med
http://www.verzend.be/v/564502/N73themes.zip.html

Jäklar vad snygga dom var i telefonen!!

Primär var?

Ja tänkte mer på "problemet" som säger att minnet är fullt och att jag ska stänga program...

kanske kan man ändra så att minneskortet blir en primär lagring så att den slipper klaga :)?

btw vart fick du tag i taskman, köpt?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag formaterade kortet i datorn och sedan i N73an. Nu är allt som det ska igen

Taskman finns som 15 dagars trial. Det har jag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Jag har ju kört S60 ett tag nu så ;). Men hade W800 ett tag och den är ju baserad på "vanligt" OS. Hastighetsskillnaderna är MYCKET små. Det är på några saker N73 kan bli slagen med en tiondel eller tre. Men fördelarna med en sådan här telefon är så långt mycket större!

Mediaspelaren är Ok men jag anser den i tex K800 är bättre anpassad för musik.

Menyerna är snabba och bra tycker jag för att vara Symbian OS. Men det är så oerhört svårt att veta vad andra har för krav. Endel tycker det är för segt medans andra inte ens tänker på det.
Jag har dock aldrig läst om någon som köpt en S60 som sålt den pg.a segheten i senare versioner av Symbian. Det är mycket snick snack från folk som inte har dom med

Jag kan nästan lova dig att du kommer gilla N73.

Nä asså jag tror nog att jag kommer att tycka att systemet är tillräckligt rappt, ville bara höra vad din åsikt var. Aww, att mediaspelaren inte är så användarvänlig var ju inte så bra, då jag kommer att lyssna på mkt musik, på vilket sätt tycker du k800 är bättre? Har N73 stöd för a2dp-profil? Har N93 samma mediaspelare som N73? Hur funkar synkroniseringen och så? När man kopplar telefon till datorn, kommer den upp som flyttbar disk eller måste man tjafsa med halvt fungerande tredjeparts program vara och skit?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Nä asså jag tror nog att jag kommer att tycka att systemet är tillräckligt rappt, ville bara höra vad din åsikt var. Aww, att mediaspelaren inte är så användarvänlig var ju inte så bra, då jag kommer att lyssna på mkt musik, på vilket sätt tycker du k800 är bättre? Har N73 stöd för a2dp-profil? Har N93 samma mediaspelare som N73? Hur funkar synkroniseringen och så? När man kopplar telefon till datorn, kommer den upp som flyttbar disk eller måste man tjafsa med halvt fungerande tredjeparts program vara och skit?

Den har inte stöd för A2DP. Det är samma mediaspelare i alla S60 V3. Alltså N80, N73,N93 osv. Det är inga problem med den men jag tror många finner SEs variant snyggare och bättre. Jag kör ju min MEIZU M6 som MP3 spelare eftersom den spöar alla mobiler som finns med råge

När du ansluter mobilen får du 4 alternativ i den. Masslagring är en och då blir den en flyttbar disk.

PC suite är dock sjukt bra så det kommer du inte kalla skitprogram

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Försökte mig på en konvertering igår men det gick ej :d, tog ett simpsons avsnitt i xvid .avi och konverterade den till 3gp sen förde jag över den till telefonen men det gick ingen vidare :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Varför inte?

jag har konverterat en långfilm, typ 8mile, avi (vet dock inte vilken komprimering) och det gick hur bra som helst i mobilen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Varför inte?

jag har konverterat en långfilm, typ 8mile, avi (vet dock inte vilken komprimering) och det gick hur bra som helst i mobilen

Ingen aning, real player spelaren i mobilen sa bara att den inte kunde spela upp den.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Den har inte stöd för A2DP. Det är samma mediaspelare i alla S60 V3. Alltså N80, N73,N93 osv. Det är inga problem med den men jag tror många finner SEs variant snyggare och bättre. Jag kör ju min MEIZU M6 som MP3 spelare eftersom den spöar alla mobiler som finns med råge

När du ansluter mobilen får du 4 alternativ i den. Masslagring är en och då blir den en flyttbar disk.

PC suite är dock sjukt bra så det kommer du inte kalla skitprogram

Tackar Fiero, låter perfa :). Blev även grymt sugen på en MEIZU M6 nu xD.. hur är ljudet i jämförelse med ipod nano? Kankse man slår till på en MEIZU M6 på 4 GB och en Nokia N73 känns som en helt fungerande kombination :D. Vad har du för storlek på din, kör du med medföljande lurar? Hur funkar FW uppgradering på den? Läste att den var en del saker som skulle fixa sej med en FW uppdatering.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Tackar Fiero, låter perfa :). Blev även grymt sugen på en MEIZU M6 nu xD.. hur är ljudet i jämförelse med ipod nano? Kankse man slår till på en MEIZU M6 på 4 GB och en Nokia N73 känns som en helt fungerande kombination :D. Vad har du för storlek på din, kör du med medföljande lurar? Hur funkar FW uppgradering på den? Läste att den var en del saker som skulle fixa sej med en FW uppdatering.

Ljudet är betydligt bättre än Nanon. Har ägt den med så jag har och jämföra med.
Kör Creative EP-630. Mycket bra kombination!
Har 4Gb.
Den fungerar problemfritt

Fler frågor kan vi ta via PM.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ingen aning, real player spelaren i mobilen sa bara att den inte kunde spela upp den.

Prova att ladda ned SmartMovie. Körde progget på min gamla 3660. Har dock inte testat på min N93, borde funka på N73/93. Men det är en schysst avi/divx player i vilket fall.

http://www.lonelycatgames.com/index.php?note=smartmovie&chapt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ljudet är betydligt bättre än Nanon. Har ägt den med så jag har och jämföra med.
Kör Creative EP-630. Mycket bra kombination!
Har 4Gb.
Den fungerar problemfritt

Fler frågor kan vi ta via PM.

Lät ju jätte bra, ser dock på JPB att den svarta inte kommer kunna levereras före september :(. Asså det här blev svårt, fick tag på en kille som hade en w950i till salu, kunde sälja den till mej för 4000 :-. Han hade själv köpt den i Kina och har en polare som jobbar åt sonyericsson som har fixat svenska menyer åt han. Bör han hålla sig ifrån utländska telefoner? Kan dom vara låsta till menyer och till framtida FW uppdateringar? Annars måste den väl vara rätt prisvärd?

Mkt tacksam för svar!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Lät ju jätte bra, ser dock på JPB att den svarta inte kommer kunna levereras före september :(. Asså det här blev svårt, fick tag på en kille som hade en w950i till salu, kunde sälja den till mej för 4000 :-. Han hade själv köpt den i Kina och har en polare som jobbar åt sonyericsson som har fixat svenska menyer åt han. Bör han hålla sig ifrån utländska telefoner? Kan dom vara låsta till menyer och till framtida FW uppdateringar? Annars måste den väl vara rätt prisvärd?

Mkt tacksam för svar!

Håll dig till trådens ämne tack.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Håll dig till trådens ämne tack.

Sry, vet att det var lite off-topic :(. Ska inte upprepas...

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Hur är det med kameran igentligen? Tar den kort så fort man trycker på "avtryckarn" eller måste man vänta tills den har fokuserat klart elelr vad det nu gör?

Hoppas ni fatta

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Hur är det med kameran igentligen? Tar den kort så fort man trycker på "avtryckarn" eller måste man vänta tills den har fokuserat klart elelr vad det nu gör?

Hoppas ni fatta

Från avtryck till fokusering till bild visas som tagen tar det ca 6-7 sekunder med dagens FW.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|