Permalänk
Medlem

LG bärbara

Hej, letar efter en bärbar dator, någon som vet hur kvalitetskänslan är i en LG? Gör LG bra bärbara datorer?

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha dator till? Spel eller ordbehandling?

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem

inte spela, skall ha den i skolan till Word och lite Matlab

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

dessutom så får 200 kunder pengarna tillbaka om Sverige går till final i fotbolls-vm

http://www.vinnmedlg.se/kampanj-note.html

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem

De verkar inte ha höga tankar om laget

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Konstigt att inga av inläggen har handlat om frågan i topic :p.

Iallafall, dom jag kollade på verkade ha rätt bra byggkvalitet.

Permalänk
Medlem

De ska vara bra. Lite höga priser dock.

Permalänk
Medlem

LG har bra kvalite´på byggena. Kännt på flertalet.
Man kan väl anse dom vara bland de ledande på bärbara idag, då de är först eller kalla det snabbt ute med nya funktioner, hård och mjukvarumässigt.
Bra skärmar, chassi, tangentbord, fingeravtrycksläsare, core duo samt x1400 och x1600 graffen. Beror iof vilka modeller man tittar på..
Att de dessutom är grymt snygga, nästan Mac klass på finnishen är ju inte alls tokigt.
Tyvärr så får man ju betala lite extra för allt detta, och om det är värt det eller ej är upp till var och en att bestämma.
Jag syftar i mångt och mycket på de senaste modellerna då, så som P1 och S1..

Permalänk

Har en LG S1-p2NUV
Grym kvalitetskänsla å bra support
Kan inte vara mer nöjd! visst kostar LG:s datorer en krona mer än många andra modeller. men för mig har den varit värd det. kolla efter priser på nätet. min var ca 20% biligare än i biligaste butiken i stockholm

Visa signatur

LG S1-p2NUV Dual core T2500 (2,0GHz) 1+1GB 667MHz DDR2 100GB 5400rpm SATA HDD ATI M Radeon X1600 512MB HyperMemory D-Link DWL-G650, AirPlus Xtreme G, (802.11b/g, 108Mbps) PCMCIA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriksson_ake
Har en LG S1-p2NUV
Grym kvalitetskänsla å bra support
Kan inte vara mer nöjd! visst kostar LG:s datorer en krona mer än många andra modeller. men för mig har den varit värd det. kolla efter priser på nätet. min var ca 20% biligare än i biligaste butiken i stockholm

Köpte du den upgraderade S1:an? Alltså bättre skärm osv..?
Oxå småsugen på en S1:a, men det är ju själva fan att dom inte kan sätta dit en dvi-ut oxå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Köpte du den upgraderade S1:an? Alltså bättre skärm osv..?
Oxå småsugen på en S1:a, men det är ju själva fan att dom inte kan sätta dit en dvi-ut oxå.

Japp gjorde en liten miss där trodde den ny modellen hade de. Men inte

Visa signatur

LG S1-p2NUV Dual core T2500 (2,0GHz) 1+1GB 667MHz DDR2 100GB 5400rpm SATA HDD ATI M Radeon X1600 512MB HyperMemory D-Link DWL-G650, AirPlus Xtreme G, (802.11b/g, 108Mbps) PCMCIA

Permalänk
Medlem

Japp, jag kan bara hålla med. Har en LG LW20 och byggkvaliteten är riktigt bra, ingenting att klaga på där.
Dock är jag lite missnöjd med placeringen av vissa utgångar, de sitter alldeles för tätt på vissa ställen så det går inte använda flera samtidigt utan man måste dra ut en sladd för att få plats med nästa.
Sedan är det här med högblanka skärmar uselt enligt mig, men det är ju en annan femma...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriksson_ake
Har en LG S1-p2NUV
Grym kvalitetskänsla å bra support
Kan inte vara mer nöjd! visst kostar LG:s datorer en krona mer än många andra modeller. men för mig har den varit värd det. kolla efter priser på nätet. min var ca 20% biligare än i biligaste butiken i stockholm

Hur är betrakningsvinkeln på den skärmen? Tänker mest vertikalt, och hur mycket ser man på skärmen om man tar ut datorn utomhus? Har du den nya uppgraderade skärmen eller vanliga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HotTuna.
Hur är betrakningsvinkeln på den skärmen? Tänker mest vertikalt, och hur mycket ser man på skärmen om man tar ut datorn utomhus? Har du den nya uppgraderade skärmen eller vanliga?

Har den nya skämen! Betraktnigsvinkeln är så bra att man kan kolla i vilken vinkel som helst! de ända som är lite jobbigt är att den är väldigt blank å ger en hel del ljusreflexer. Funkar ute men med en del reflexer. Grymt bra ljus styrka!!!

Visa signatur

LG S1-p2NUV Dual core T2500 (2,0GHz) 1+1GB 667MHz DDR2 100GB 5400rpm SATA HDD ATI M Radeon X1600 512MB HyperMemory D-Link DWL-G650, AirPlus Xtreme G, (802.11b/g, 108Mbps) PCMCIA