Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Dessvärre har det blivit förseningar i leveransen av dessa. Vi jobbar för att få in korten så snart som möjligt och uppdaterar förväntat leveransdatum så fort vi får mer information från våra leverantörer.

Vänligen

/Mikael

Tack för svaret.

Jag får väl sitta snällt i båten och hoppas att ni får in er leverans innan min semester är slut.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett. Har ni någon möjlighet att ta in In Win D-Frame Mini i svart? I dagsläget har ni bara tagit in den orangea och den röda versionen.

https://www.komplett.se/search?q=+In+Win+D-Frame

Permalänk
Medlem

Förslag till kvällens rea

Vore intressant med bra priser på:

DDR3 1600Mhz 16GB kits (2x8)
Samsung 850 Evo SSD's varierande storlekar
WD RED 4GB+
XboxOne
Fractal Define R5
Och ett tyst litet chassi för m-atx, med plats för runt 4-5 diskar.

ps... saknar era 13.37 reor

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cuge:

Hej Komplett. Har ni någon möjlighet att ta in In Win D-Frame Mini i svart? I dagsläget har ni bara tagit in den orangea och den röda versionen.

https://www.komplett.se/search?q=+In+Win+D-Frame

Hej,

Vi har inga svarta på väg in nu dessvärre men jag skickar ditt önskemål vidare till vår inköpare.

Skrivet av Fade-swe:

Förslag till kvällens rea

Vore intressant med bra priser på:

DDR3 1600Mhz 16GB kits (2x8)
Samsung 850 Evo SSD's varierande storlekar
WD RED 4GB+
XboxOne
Fractal Define R5
Och ett tyst litet chassi för m-atx, med plats för runt 4-5 diskar.

ps... saknar era 13.37 reor

Det är noterat.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt med en pålitlig mus på rean

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Beställde ett bluetooth headset hos er igår och fick en leveransbekräftelse men mitt kolli-ID går fortfarande inte att spåra?

Är det förseningar eller?

EDIT: Kom på att den förmodligen skickats som Brev och därmed inte går att spåra, frågan är då varför jag fick ett Kollinummer

Permalänk
Avstängd

Har ni eftersläpningar på kundtjänsten? Skickat mail för ett par dagar sedan utan svar..

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Har ni eftersläpningar på kundtjänsten? Skickat mail för ett par dagar sedan utan svar..

Semestertider trots allt, hela landet släpar ju efter så här års.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zicsoen:

Semestertider trots allt, hela landet släpar ju efter så här års.

Jo det är sant iofs fast jag väntar på en kreditering som dragit ut på tiden

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jo det är sant iofs fast jag väntar på en kreditering som dragit ut på tiden

Går väl att ringa till komplett annars? Alltid det bästa valet, särskilt om det gäller något viktigt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Har ni eftersläpningar på kundtjänsten? Skickat mail för ett par dagar sedan utan svar..

Mailar aldrig till komplett. Chatt eller ringa så slipper du att vänta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Mailar aldrig till komplett. Chatt eller ringa så slipper du att vänta

Provade chatten. Jag frågar när jag får tillbaka mina pengar: "10 dagar" jaha då bör jag väl få de i början av nästa vecka? Svar igen: "10 dagar"

Helt hjärndöda

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Provade chatten. Jag frågar när jag får tillbaka mina pengar: "10 dagar" jaha då bör jag väl få de i början av nästa vecka? Svar igen: "10 dagar"

Helt hjärndöda

Hjärndöda vet jag inte.
Hade förut problem med komplett.
Var mycket bråk med dom och kundsupporten sa samma sak varje gång.

Slutade med att jag ringde upp dom och berättade allt. Och lyckades få en fet rabbat på ett nytt chassi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Hjärndöda vet jag inte.
Hade förut problem med komplett.
Var mycket bråk med dom och kundsupporten sa samma sak varje gång.

Slutade med att jag ringde upp dom och berättade allt. Och lyckades få en fet rabbat på ett nytt chassi.

Jag väntar till på måndag, får jag inget mail om utbetalning så ska jag ringa dom. Känns som att man inte får något seriöst svar via chatten tyvärr.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jag väntar till på måndag, får jag inget mail om utbetalning så ska jag ringa dom. Känns som att man inte får något seriöst svar via chatten tyvärr.

Mm chatten använder jag bara för att få info medans telefon för hjälp då dom kan göra mer därifrån.

Offtopic: om inte jag är allt för trött nu. Var det inte superweekend nu? Hittar inte den och helgen är ju inte riktigt slut ännu

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av amanito:

Har ni eftersläpningar på kundtjänsten? Skickat mail för ett par dagar sedan utan svar..

Hej amanito,

Beklagar om vi inte hunnit svara på ditt ärende i tid. Har du fått hjälp med ditt ärende? Om inte så får du gärna skicka ditt ordernummer i ett PM till oss här på SweClockers så ska vi reda ut vad som hänt.

/Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hej amanito,

Beklagar om vi inte hunnit svara på ditt ärende i tid. Har du fått hjälp med ditt ärende? Om inte så får du gärna skicka ditt ordernummer i ett PM till oss här på SweClockers så ska vi reda ut vad som hänt.

/Jonathan

Har fått svar via mail men ärendet går segt...Har nu fått det bekräftat av Asus att krediteringen är godkänt och butiken bör få info om det inom de kommande dagarna. Har skickat iväg mitt ärendenummer till dig via PM om du kan snabba upp processen så är jag tacksam.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd

Vill ge ett stort tack till Alexander som ringde och tog handom ärendet. Det är sådana personer som gör att man vill komma tillbaka och handla igen hos er. Tack för all hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag letar ny lga2011-dator och tittar givetvis hos er som första alternativ.

Finns det någon möjlighet att ha lite bättre översättningar och språkbruk än vad som finns på sina håll? Likt:

Kraftfullt TUF X99-moderkort som är kompatibelt med alla NVM Express-lagringsalternativ med inbyggt USB 3.1 för extrem tuffhet.

https://www.komplett.se/asus-sabertooth-x99-socket-2011-3/841...

Ni håller antagligen med om att det bara låter fånigt och stör köpupplevelsen, det gör det iaf för mig. Vad betyder det ens på svenska? Att det är extremt tufft att ha USB3.1? Eller är det bara dålig översättning och istället menas att det är väldigt hållbart (toughness)? Vad har det isf att göra med USB 3.1? All USB har i grunden samma kontakt och är lika hållbart.

Smådetaljer som stör en annars mycket bra butik.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag letar ny lga2011-dator och tittar givetvis hos er som första alternativ.

Finns det någon möjlighet att ha lite bättre översättningar och språkbruk än vad som finns på sina håll? Likt:

Kraftfullt TUF X99-moderkort som är kompatibelt med alla NVM Express-lagringsalternativ med inbyggt USB 3.1 för extrem tuffhet.

https://www.komplett.se/asus-sabertooth-x99-socket-2011-3/841...

Ni håller antagligen med om att det bara låter fånigt och stör köpupplevelsen, det gör det iaf för mig. Vad betyder det ens på svenska? Att det är extremt tufft att ha USB3.1? Eller är det bara dålig översättning och istället menas att det är väldigt hållbart (toughness)? Vad har det isf att göra med USB 3.1? All USB har i grunden samma kontakt och är lika hållbart.

Smådetaljer som stör en annars mycket bra butik.

Kanske de kände att de behövde göra något åt google translates översättning som blev: "Kraftfull TUF X99 moderkort kompatibel med alla NVM Express lagringsalternativ med inbyggd USB 3.1 för extrem seghet." Efter man bara klistrat in Asus egna text: "Powerful TUF X99 motherboard compatible with all NVM Express storage options with built-in USB 3.1 for extreme toughness.

Såg nu i skrivande stund att de förmodligen tagit texten direkt från Asus svenska sida, där texten är precis den samma som hos Komplett, antar att de bara klistrar den info de får från tillverkarna.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem

@Zicsoen: Hmm, kanske dags att gå från Asus till något annat efter 20 år om de inte ens kan översätta en enkel text på rätt sätt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se

Psst.. www.komplett.se/sweclockers - Kika in redan i natt kl 00:00 för att få en exklusiv sneak peak g33ks are always winners!

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Entusiast

@Komplett
Hoppsan, titta där!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@komplett

Hoppas vi ser ett bra pris på samsung 850 pro 512gb modellen:D

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

30% på stavmixers och brödrostar har jag hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Komplett gillar g33ks och streaming!

Därför ger vi er förtur på upp till 10% rabatt på hela* sortimentet!
*Vid köp av Komplett-PC och uppgraderingspaket, kontakta vår kundservice för hjälp med eventuell rabatt.

Har nu kollat två olika 780 grafikkort och ett tiotal andra random produkter.
och inte ett öre i rabatt efter rabattkoden är inslagen!

Det står upp till och HELA sortimentet vilket JAG tolkar som att det ska finnas en rabatt på HELA sortimentet den kan dock vara extremt låg på det mesta och det dom säger stämmer fortfarande.
Men så fort en vara ej har rabatt så faller det dom säger och jag har nu hittat mycket mer än en vara.

Och ja rabatt koden verkar fungera då den ändras från det man ska knappa in till ""upp till 10% på hela sortimentet!"" i den rutan man knappar in koden i men ingen skillnad på priserna alls.
Heller får vi inte se priserna förrens vi har betalat och får därmed ta en chansning att det vart en hyffsad rabatt på 5-10% istället för en på 0,1%?

Inget av det jag provat har varit en hel pc heller upgraderings paket.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Har nu kollat två olika 780 grafikkort och ett tiotal andra random produkter.
och inte ett öre i rabatt efter rabattkoden är inslagen!

Det står upp till och HELA sortimentet vilket JAG tolkar som att det ska finnas en rabatt på HELA sortimentet den kan dock vara extremt låg på det mesta och det dom säger stämmer fortfarande.
Men så fort en vara ej har rabatt så faller det dom säger och jag har nu hittat mycket mer än en vara.

Och ja rabatt koden verkar fungera då den ändras från det man ska knappa in till ""upp till 10% på hela sortimentet!"" i den rutan man knappar in koden i men ingen skillnad på priserna alls.
Heller får vi inte se priserna förrens vi har betalat och får därmed ta en chansning att det vart en hyffsad rabatt på 5-10% istället för en på 0,1%?

Inget av det jag provat har varit en hel pc heller upgraderings paket.

Hade samma problem med grafikkortet jag ville köpa, frågade support och fick detta underbara svar:

0% är inte upp till 10%... Bra jobbat Komplett.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av grizzly666:

Har nu kollat två olika 780 grafikkort och ett tiotal andra random produkter.
och inte ett öre i rabatt efter rabattkoden är inslagen!

Det står upp till och HELA sortimentet vilket JAG tolkar som att det ska finnas en rabatt på HELA sortimentet den kan dock vara extremt låg på det mesta och det dom säger stämmer fortfarande.
Men så fort en vara ej har rabatt så faller det dom säger och jag har nu hittat mycket mer än en vara.

Och ja rabatt koden verkar fungera då den ändras från det man ska knappa in till ""upp till 10% på hela sortimentet!"" i den rutan man knappar in koden i men ingen skillnad på priserna alls.
Heller får vi inte se priserna förrens vi har betalat och får därmed ta en chansning att det vart en hyffsad rabatt på 5-10% istället för en på 0,1%?

Inget av det jag provat har varit en hel pc heller upgraderings paket.

Skrivet av freddanb:

Hade samma problem med grafikkortet jag ville köpa, frågade support och fick detta underbara svar:

http://i.imgur.com/EkO56UJ.jpg

0% är inte upp till 10%... Bra jobbat Komplett.

Det var tråkigt att just de produkterna du kollat på inte har någon rabatt.
Vår nedräkning är generellt sett inte till någon rea eller någon prisfest, vi räknar ner till att vi ska streama.

Eftersom vi gillar g33ks så ville vi ge er förtur till att se vad vi räknar ner till, dessutom vill vi fira vårt streamingtillfälle med att erbjuda upp till 10% rabatt på vårt sortiment. Det innebär att du som kund kan få upp till 10% rabatt, dock är det inte garanterat rabatt på alla produkter.

Rabatten gäller hela vårt sortiment, beroende på prissättning kan rabatten variera och det kan förekomma varor som redan är så prispressade att det inte är möjligt att ge ytterligare rabatt.

Rabatten ser du i kassan om du skriver in rabattkoden, du behöver alltså inte slutföra ditt köp för att se vilken rabatt det är på produkten.
För att göra det enklare för dig som kund har vi listat upp ett urval av produkter som du garanterat får 10% rabatt på. Dessa produkter hittar du på www.komplett.se/sweclockers

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det var tråkigt att just de produkterna du kollat på inte har någon rabatt.
Vår nedräkning är generellt sett inte till någon rea eller någon prisfest, vi räknar ner till att vi ska streama.

Eftersom vi gillar g33ks så ville vi ge er förtur till att se vad vi räknar ner till, dessutom vill vi fira vårt streamingtillfälle med att erbjuda upp till 10% rabatt på vårt sortiment. Det innebär att du som kund kan få upp till 10% rabatt, dock är det inte garanterat rabatt på alla produkter.

Rabatten gäller hela vårt sortiment, beroende på prissättning kan rabatten variera och det kan förekomma varor som redan är så prispressade att det inte är möjligt att ge ytterligare rabatt.

Rabatten ser du i kassan om du skriver in rabattkoden, du behöver alltså inte slutföra ditt köp för att se vilken rabatt det är på produkten.
För att göra det enklare för dig som kund har vi listat upp ett urval av produkter som du garanterat får 10% rabatt på. Dessa produkter hittar du på www.komplett.se/sweclockers

Jag förstår bara inte hur ni kan skriva upp till 10% på "hela" sortimentet när det inte är på hela sortimentet. Det är ju endast på utvalda produkter.

Jag förstår att det inte går att ge massa rabatt på vissa varor med redan lågt pris. Men då borde ni inte skriva hela sortimentet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av freddanb:

Jag förstår bara inte hur ni kan skriva upp till 10% på "hela" sortimentet när det inte är på hela sortimentet. Det är ju endast på utvalda produkter.

Jag förstår att det inte går att ge massa rabatt på vissa varor med redan lågt pris. Men då borde ni inte skriva hela sortimentet.

Vi tackar för feedbacken och ska förtydliga detta på vår hemsida.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram