Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej Experto.

För att kunna svara på din fråga behöver jag din orderdetaljer. Vänligen maila dem till reklamation@komplett.se så kikar jag på ärendet och återkommer med svar.

Utan att veta vilken produkt det rör sig om är min kvalificerade gissning att det rör sig om 2 olika exemplar. Om produkter har "skönhetsfel" av den graden säljs de inte som demo-exemplar.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Det var en samsung kamera.. Konstigt att ni har två demo-ex av den kameran då..
Men har skickat order info till er nu.
Jo då "skönhetsfel". Det var inget fel på utsidan iaf..

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Mycket dåligt,

Beställde 2 olika delar idag, först beställde jag 1 del, 5 min efter kom jag på jag behövde en del till gick in men hitta ingen knapp för att kompletera SKUMT?, och ni hade redan börjat plocka ordern, jag lade en ny beställning, och mejla in berätta hur det låg till, men ni tog en hel arbetsdag på er att svara mitt mail och då hade ni redan skickat varorna med vars ett paket,vars en frakt, nu får jag betala dubbel frakt för något som ni och era ordersystem skulle sett direkt att det är samma beställare och det var innom 5 minuters mellan rum på beställningarna, ni skulle automatiskt skickat delarna tillsammans, och framförallt efter att jag kontaktat er,

nä fy skäms inte mera komplett för mig iallfall, häldre inet eller liknanade dom behöver man ju inte ens betala frakt hos, eller datorbutiken, där behöver man ej betala postförskotts avgift,

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Beställde 2 olika delar idag, först beställde jag 1 del, 5 min efter kom jag på jag behövde en del till gick in men hitta ingen knapp för att kompletera SKUMT?, och ni hade redan börjat plocka ordern, jag lade en ny beställning, och mejla in berätta hur det låg till, men ni tog en hel arbetsdag på er att svara mitt mail och då hade ni redan skickat varorna med vars ett paket,vars en frakt, nu får jag betala dubbel frakt för något som ni och era ordersystem skulle sett direkt att det är samma beställare och det var innom 5 minuters mellan rum på beställningarna, ni skulle automatiskt skickat delarna tillsammans, och framförallt efter att jag kontaktat er,

nä fy skäms inte mera komplett för mig iallfall, häldre inet eller liknanade dom behöver man ju inte ens betala frakt hos, eller datorbutiken, där behöver man ej betala postförskotts avgift,

Det är lite komiskt, hade den nu inte packats förrän nästa dag kan jag ge mig fasen på att någon hade klagat på att dom inte skickade fort nog.
Tänk igenom noga vad du ska ha nästa gång, skulle jag föreslå.

Dessutom tror jag inte att något ordersystem i hela världen lägger ihop två ordrar ifrån samma beställare per automatik. Det finns fler scenarion än till enstaka privatpersoner, och där kan man inte bara slå ihop ordrar bara för att dom råkar ligga nära inpå varandra tidsmässigt..
Jag ser en viss kostnadseffektivitet i deras order, tänk om det kom in 5st ordrar på dom 5minuterna? Och det var två olika personer som tog en order var av dina.. ska dom då gå och dubbelkolla med alla anställda vid packningen om vilken adress alla paket ska till? Det hade nog blivit ganska dyra fraktkostnader för oss konsumenter..

Även om det inte finns en kompletteringsfunktion, så finns det säkerligen en makuleringsfunktion (ta bort ordern), och den ska du kunna komma åt.. annars får jag hålla med om att det bör åtgärdas!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Det är lite komiskt, hade den nu inte packats förrän nästa dag kan jag ge mig fasen på att någon hade klagat på att dom inte skickade fort nog.
Tänk igenom noga vad du ska ha nästa gång, skulle jag föreslå.

Dessutom tror jag inte att något ordersystem i hela världen lägger ihop två ordrar ifrån samma beställare per automatik. Det finns fler scenarion än till enstaka privatpersoner, och där kan man inte bara slå ihop ordrar bara för att dom råkar ligga nära inpå varandra tidsmässigt..

Har ju inte med att göra dom packade det för snabbt, deras system skulle sagt åt dom att där fanns 1 beställning till väntandes, jag beställde 5 min efter pågrund av mitt nätagregat börja tjuta då ganska så rejält, så då var det bara till beställa nytt, och dom skulle ju haft någon knapp så man kunde kompleterat ordern, jag kunde ju varigt så osjysst så jag avbeställt ordern samtidigt som jag kom på detta och lagt en helt ny order, men lite tråkigt för dom då dom redan börjat plocka.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Har ju inte med att göra dom packade det för snabbt, deras system skulle sagt åt dom att där fanns 1 beställning till väntandes, jag beställde 5 min efter pågrund av mitt nätagregat börja tjuta då ganska så rejält, så då var det bara till beställa nytt, och dom skulle ju haft någon knapp så man kunde kompleterat ordern, jag kunde ju varigt så osjysst så jag avbeställt ordern samtidigt som jag kom på detta och lagt en helt ny order, men lite tråkigt för dom då dom redan börjat plocka.

Jag tror (notera!) nog att din order, som ligger i databasen printas ut, för att nån ska kunna gå och plocka ihop den, packa den, frankera etc. Hade du makulerat din order, och lagt en ny, hade det nog inte varit farligare än att pack-personen hade fått gå tillbaka med delarna?
Jag tippar på att detta kollas upp mellan de olika faserna i packningen, alt. i slutet i värsta fall.
Onödigt, kanske det.

Förstår att du blir irriterad på dubbel frakt, det hade jag också blivit, men tycker du inte att din kritik framstår som ganska så onödig isf om man ska vara objektiv..?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Jag köpte större delen av den här datorn (Grafikkort, processor, moderkort, minnen, två fläktar) från Komplett, och överlag är jag nöjd.

Det jag inte är jättenöjd med är priserna som ofta ligger högre än konkurrenterna, även vad gäller frakt, dock vägs det upp av god service och bra information om produkterna. Jag har dock pga prisskillnader gått över till att köpa smågrejer (Fläktar, kablar o.dyl.) från andra källor, men stora grejer som dessutom har fler saker som kan bli fel t.ex. köper jag nog hellre från Komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Jag tror (notera!) nog att din order, som ligger i databasen printas ut, för att nån ska kunna gå och plocka ihop den, packa den, frankera etc. Hade du makulerat din order, och lagt en ny, hade det nog inte varit farligare än att pack-personen hade fått gå tillbaka med delarna?
Jag tippar på att detta kollas upp mellan de olika faserna i packningen, alt. i slutet i värsta fall.
Onödigt, kanske det.

Förstår att du blir irriterad på dubbel frakt, det hade jag också blivit, men tycker du inte att din kritik framstår som ganska så onödig isf om man ska vara objektiv..?

Dom flesta ställen jag varigt på (är lastbilschaufför) använder dom någon form av dator som tar och delar ut beställningarna och updaterar automatiskt om det beställs mera (kompleteringar) därför antog jag att sådant uptodate företag som komplett inte skulle vara sämre och skulle kunna hantera kompleteringar men det är kanske jag som är för kräsen?

vet inte om datorbutiken har det nu men förr hade dom så man kunde kompletera redan liggandes order.

och jag var snäll och avbeställde inte ordern för det är synd om den däringa springpojken som springer hämtar alla delar han hade fått springa 100steg mera idag om jag strulat med ordern.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk

Håller med om vad de flesta säger, era priser är högre än konkurrenterna.

Köpte några grejer från er förut och ångrade att man inte visste om tex inet.se innan eftersom då kunde man ha sparat sig nån hundringar.

Permalänk
Komplett.se

Re: Mycket dåligt,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Beställde 2 olika delar idag, först beställde jag 1 del, 5 min efter kom jag på jag behövde en del till gick in men hitta ingen knapp för att kompletera SKUMT?, och ni hade redan börjat plocka ordern, jag lade en ny beställning, och mejla in berätta hur det låg till, men ni tog en hel arbetsdag på er att svara mitt mail och då hade ni redan skickat varorna med vars ett paket,vars en frakt, nu får jag betala dubbel frakt för något som ni och era ordersystem skulle sett direkt att det är samma beställare och det var innom 5 minuters mellan rum på beställningarna, ni skulle automatiskt skickat delarna tillsammans, och framförallt efter att jag kontaktat er,

nä fy skäms inte mera komplett för mig iallfall, häldre inet eller liknanade dom behöver man ju inte ens betala frakt hos, eller datorbutiken, där behöver man ej betala postförskotts avgift,

Hejsan S2Andy!

Om det är så att du vill lägga till varor till din order så är det bäst om du ringer in till oss för att vi skall kunna hjälpa dig. Detta förutsätter att ordern inte börjat att plockas. Beroende på klockslag så kan det ta ett par timmar innan vi hunnit med att svara på ditt mail.

Det finns i dag ingen automatik för att efterföljande/kompletterande ordrar läggs till redan existerande beställning utan ordern packas och skickas så snabbt som möjligt för att säkerställa att vi håller leveranstiden så kort som möjligt.

MVH
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Här på Sweclockers sida har ni en reklambanner för XFX HD4770 för 979kr. Trycker man på länken kommer man till ett PowerColor hd 4770. XFX kortet kostar 1099kr. Är det fel på bannern, vilket jag tror, eller på er sida?

Permalänk
Komplett.se

Hej Ture72!

Verkar som att det blev ett fel i vårt annonshanteringssystem så att bannern inte uppdaterades men att länken gjorde det. XFX-kortet är slut, men vi har ett Powercolor för 979:- som du finner här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=450564. Beklagar missen.

Mvh
Sebastian, marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

Kanske mycket tjat om er reklam i den här tråden men kunde liksom inte låta bli.. Nu för tiden är det ju 'hett' med SSD. Ni har en Corsair 128GB på annons och min fråga är helt enkelt

Tycker du/ni verkligen att "upp till 90MB/70MB sek, MLC" matchar med "Blixtsnabb."?

När varannan forumtråd handlar om ifall man ska köpa ocz vertex eller nån av intels x25-diskar så känns eran reklam som ett skämt.

Jag vill inte få det här att låta som meningslöst klagande utan det jag vill förmedla är helt enkelt att, åtminstone hos mig, sjunker ert förtroende i botten.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag undrar om ni någon gång kommer starta ett samarbete med resurs bank? För oss fattiga studenter som inte passerar er kreditprövning hade det varit utmärkt. Hade ni haft den möjligheten hade jag t.ex köpt min nästa datorskärm hos er, men nu verkar det bli hos en lokal återförsäljare till ett sämre pris bara för att han tar resurskort som betalning.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej Ture72!

Verkar som att det blev ett fel i vårt annonshanteringssystem så att bannern inte uppdaterades men att länken gjorde det. XFX-kortet är slut, men vi har ett Powercolor för 979:- som du finner här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=450564. Beklagar missen.

Mvh
Sebastian, marknadschef
Komplett.se

ni annonserar ut ett Cooler master mystique 631 för 398kr i bannern men när man kmr in på annonsen sen står det 798kr vrf?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Kanske mycket tjat om er reklam i den här tråden men kunde liksom inte låta bli.. Nu för tiden är det ju 'hett' med SSD. Ni har en Corsair 128GB på annons och min fråga är helt enkelt

Tycker du/ni verkligen att "upp till 90MB/70MB sek, MLC" matchar med "Blixtsnabb."?

När varannan forumtråd handlar om ifall man ska köpa ocz vertex eller nån av intels x25-diskar så känns eran reklam som ett skämt.

Jag vill inte få det här att låta som meningslöst klagande utan det jag vill förmedla är helt enkelt att, åtminstone hos mig, sjunker ert förtroende i botten.

Hej,
Kan hålla med sig om att begreppet kanske inte var optimalt använt på det sätt som du lägger fram det. Disken är ju dock fortfarande snabbare än konventionella diskar. Vi tar till oss av konstruktiv kritik och detta är ett gott exempel på ett sådant. Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Hej Komplett!

Jag undrar om ni någon gång kommer starta ett samarbete med resurs bank? För oss fattiga studenter som inte passerar er kreditprövning hade det varit utmärkt. Hade ni haft den möjligheten hade jag t.ex köpt min nästa datorskärm hos er, men nu verkar det bli hos en lokal återförsäljare till ett sämre pris bara för att han tar resurskort som betalning.

Hej,
Vad gäller avbetalningsmöjligheter så undersöker vi just nu ett flertal alternativ. Kan dessvärre inte ge någon närmare information eller tidshorisont, men vi är medvetna om att detta är efterfrågat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
ni annonserar ut ett Cooler master mystique 631 för 398kr i bannern men när man kmr in på annonsen sen står det 798kr vrf?

Hejsan!

Vi håller på och reda ut i vad som gått fel här, men något led har helt klart brustit i vår kommunikation med leverantör, i detta fall CM. Inom några minuter kommer vi att uppdatera priset så att det överensstämmer med annonseringen.

Mvh
Sebastian Knapp, marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Skälv har man ångrat en vara och sen får man straffavgift för att den inte hämtas ut.. Hallå jag hade ju skickat returanmälan och sen får man veta att returanmälan/ångra ett köp inte är samma sak som avbeställning.. så måste lika förbannat betala straffavgift.. ska aldrig köpa något på komplett igen om det ska va så här.

Permalänk
Medlem

Jag är också lite småsur nu.
Köpte ett Demo-ex moderkort och det funkar inte. Blir så förbannad. Nu lär man väl behöva strula med support i några veckor och mina saker blir ju gamla då!

Har redan väntat över en månad på att få hem allt o så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Men man ska väll inte behöva betala straff avgift då man skickat returamälan ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Skälv har man ångrat en vara och sen får man straffavgift för att den inte hämtas ut.. Hallå jag hade ju skickat returanmälan och sen får man veta att returanmälan/ångra ett köp inte är samma sak som avbeställning.. så måste lika förbannat betala straffavgift.. ska aldrig köpa något på komplett igen om det ska va så här.

Returanmälan är ju till för att skicka tillbaks någonting som gick sönder och då åker man på att stå för frakten själv om varan är felfri. Det hade iofs varit snitsigt om ordersystemet hade sett att ditt paket inte hade hunnit fram när du gjorde returanmälan och istället frågat om du vill ångra/avbeställa istället, men de hade ju i alla fall redan lagt ner arbete och pengar på din order. Däremot kanske de skulle förtydliga informationen när man gör returanmälan att det är för grejor som man redan har fått.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Jag menar jag tryckte "ångra ett köp"

Permalänk
Medlem

Om en dator går sönder och man tvingas skicka in den, hur pass vanligt är det att personalen som fixar datorn snokar igenom innehållet också..?

Permalänk
Avstängd

Hej Komplett.se

Har funkat bra Förutom ett par saker,
Ett Moderkort: MSI K9VGM-V som krånglade, lämmnade in det och fick hem det, kopplade aldrig ind det då jag köpte ett nytt istället.
Några veckor senare skulle mor ha det så vi kopplade in allt hos henna och Gissa vad " Nu var kortet helt dött" så den reparationen gick ju helt åt helvete (kortet är nu kastat)

Sen ett annat moderkort: MSI K9A2-CF (DEMO EX) funkade inte när jag fick det, ringde till supporten och får då svaret av någon "Inkompetent" snubbe att det inte är garanti på DEMO EX.
Ringer dagen efter igen och får tala med någon annan " Trevlig och kunnig snubbe" som sa att det själv klart var garanti på, Blev så klart väldigt förvirrad men det löste sig iallafall.

Men i det stora så har det nog fungerat bra, lite lång tid när det gäller att skicka in saker på RMA, men ett stort företag har ju mycket att göra!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Men man ska väll inte behöva betala straff avgift då man skickat returamälan ?

Hej!

Om du avbeställer din order (loggar in och avbeställer via webben) innan den börjat plockas kommer det inte påföras några avgifter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshit
Om en dator går sönder och man tvingas skicka in den, hur pass vanligt är det att personalen som fixar datorn snokar igenom innehållet också..?

Det är ingen som systematiskt snokar igenom datorn, men kommer den in med fel som misstänks kan vara mjukvarurelaterat, görs en kontroll av vad som finns på hårddisken. Om det finns information på datorn som man absolut inte vill att någon annan skall se, bör man lägga denna på annan lagringsplats innan datorn skickas in.

Mvh
Sebastian Knapp, marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Är det som jag tror, så blir det en klar 8 till er!

Köpte mitt moderkort som Demo-Ex och det var trasigt. Skickade in det i måndags och nu har jag fått mail om att jag får tillbaka ett Asus P6T Deluxe V2 istället för V1. Det känns som att det har gått riktigt snabbt!

Bara 8 av 10 eftersom ni sålde ett trasigt moderkort.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Om min dator är inskickad på service och nätagget är det enda som är sönder, tar det lång tid innan jag får tillbaka den? Veckor? Månader? Kommer jag få tillbaka datorn innan sommarlovet?

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wirrap
Om min dator är inskickad på service och nätagget är det enda som är sönder, tar det lång tid innan jag får tillbaka den? Veckor? Månader? Kommer jag få tillbaka datorn innan sommarlovet?

Hej Wirrap,

För tillfället har vi en hanteringstid på ca 1-3 dagar, beroende på om någon reservdel behöver beställas eller ej. Med logistiken inräknat landar vi nästan uteslutande på en total servicetid på ca 1-1.5 arbetsveckor.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

hej! undrar varför ni började med att ta betalt för paket som inte blev hämtade från hämtbutiken?
jag tex har handlat ganska mycket hos er och sen får en faktura för jag inte hämtade ut en paket! var tvungen att åka bort!
Detta känns inte så bra om man är en trogen kund till er!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

För att kanske för många människor inte hämtade ut ? det är ju en kostnads fråga, det ska ju sen tillbaka också.. är det gratis eller ?

Permalänk
Medlem

Köpte ett XFX Geforce 9800gt av er för nån månad sen, beställde på lördagnatt, och hade det sedan på posten på måndag vid lunch, riktigt snabbt! tycker jag iaf, alla andra grejer har också funkat bra. Eran hemsida är smidig, och lättmanöverbar osv.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd

jag tycker fortfarande att det är råkasst att ni aldrig får in brackets för noctua NH p12 (sådanna borde inte va svåra att få tag på när nu i7 och 1366 är med i bilden) jag har väntat i 2 månader snart

så ni får minus pga det

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.