Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Ni är tyvärr totalt värdelösa att ha och göra med när det gäller RMA, minnena jag köpte OCZ-Reaper pc8500 ger mig massvis med errors när man kör dom i 1066 på mitt moderkort, ni vägrar betala frakten för RMA och hävdar att det är ett ångerköp..

Visst mitt moderkort finns inte på ocz memory configurator, men om man använder sig av deras forum så menar dom att det ska fungera om man kör 5-7-7-24 timings, detta gör inte mina minnen, dom är fortfarande fruktansvärt instabila.

Detta sket ni oxå fullständigt i.

Absolut sista gången jag köper något från er, tur att det finns andra företag som detta fungerar mycket bättre hos

Se nu till att RMA går snabbt iallfall, ännu har inget mail kommit, jag förbannar mig själv rätt så mycket nu då jag vet att rma hanteringen hos er alltid varit under all kritik, jaja man får väl skylla sig själv

Permalänk
Komplett.se

Bäste daweeBD,

Vill börja med att beklaga att dina minnen inte fungerar korrekt.

När det gäller ångrade köp så är det alltid kunden som får stå för frakten. I det fallet att du vill att vi reparerar/byter ut minnena så är detta ett garantiärende och Komplett står då för alla kostnader.

Om du önskar så får du gärna maila mig på cb@komplett.se. Bifoga ditt kund-/order-/returnummer så skall jag kolla statusen på ditt ärende.

Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Måste ni ta ut 29 kr i fraktkostnad när man hämtar varorna i era hämtbutiker? Webhallen har ju ett liknande system där man kan beställa och hämta sina varor i någon av deras butiker och de tar ingen extra avgift för det.

Permalänk
Medlem

Fint att ni löste mitt ärende tillslut, dock behövdes det lite väl mycket bråkande och mailande innan ni gjorde det.

Permalänk

Jag tycker om Komplett väldigt mycket, hämtbutiken eliminerar fraktkostnaden, servicen är bra då det bara är att dumpa sakerna hos hämtbutiken lika så så man slipper betala frakt för det.
Dock gillar jag inte demo varorna som ni säljer. Jag köpte ett moderkort som vara demo, det var trasigt. Jag fick pengarna tillbaka. Jag köpte ett till moderkort som var demo då jag inte trodde att ett till kunde vara trasigt. Det var det. Har hört det från andra och jag börjar också tro det, att ni får in moderkort som är trasiga och gör en chansning och säljer det som demoprodukt. Visst fick jag tillbaka mina pengar för moderkortet, men det kompenserar inte att jag haft datordelar för tusentals kronor liggande i FLERA MÅNADER utan att jag kunnat använda dem. Priset på många av sakerna jag köpt har gått ner i pris med flera hundra kronor totalt.

Permalänk
Avstängd

Tycker att det ska komm Phenom II-uppgraderingspaket. Sällan man ser av uppgraderingspaket tidigt från AMD. Endast Intel-riggarna som får.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite märkligt med tanke på att komplett verkar vara typ "premium" försäljare av amd, men jag antar att PII paket kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag brukar också alltid kolla Komplett som ett alternativ.
Men tyvärr är i princip alltid någon annan billigare.

Håller med stort utbud men tyvärr har priserna börjat skena iväg, vilket leder till att man börjar leta på andra ställen tex inet.se som har bra priser med rimliga fraktkostnader.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Det är ju lite märkligt med tanke på att komplett verkar vara typ "premium" försäljare av amd, men jag antar att PII paket kommer

Mailade och fick svar:

Bäste kund,

Ett PC i delar med Phenom II och Komplett Gamer - AMD Dragon är de paket vi har med Phenom II i vårat sortiment.

I dagsläget har vi ingen information om ett uppgraderingspaket kommer att bli aktuell i sortimentet. Blir den aktuell så kommer den att läggas upp på hemsidan.

Tack för visat intresse.

Med vänliga hälsningar
Sandra, Kundservice

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Hej!

Måste ni ta ut 29 kr i fraktkostnad när man hämtar varorna i era hämtbutiker? Webhallen har ju ett liknande system där man kan beställa och hämta sina varor i någon av deras butiker och de tar ingen extra avgift för det.

du har inte tänkt på att komplett måste ju skicka dina varor till hämtbutikerna, webhallen har ju allt i samma lokaler då konstigt det inte kostar nåt att hämta ut.

Permalänk
Medlem

God dag!

Tänkte inflika att det här inte är något gnäll på något vis, men en liten fundering.

Köpte en disk samt lite minnen från er i förra veckan (Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5), datorn vägrar att boota med minne #1 i, men minne #2 fungerar klockrent. Det känns ganska enkelt, datorn startar inte med ena minnet, men det andra fungerar - det tar liksom tio sekunder att testa. Har resettat BIOS för att försäkra mig om att alla inställningar är Zeroed, likaså hade jag ingenting alls ikopplat förutom skärmen. Jag bytte nätagg i samma veva utifall.

Det jag stör mig på är att det här inte är första gången jag hört om detta fel - ett flertal i min vänskapskrets har likadana minnen eller tidigare revisions och att man inte kan boota och får RMA'a dessa satar är ju vanligare än snö där jag bor. Dessa minnen har ju t om kylflänsar på båda sidor vilket torde göra eventuellt ESD-slarv i princip omöjligt!

Jag frågade via mail men testar här - har ni hög felprocent på dessa? Allt kanske bara är inbillning av mig...

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
du har inte tänkt på att komplett måste ju skicka dina varor till hämtbutikerna, webhallen har ju allt i samma lokaler då konstigt det inte kostar nåt att hämta ut.

Vet inte riktigt hur du tänker där men de skickar ju varorna från lagret i Sundbyberg till butiken i city om man så önskar - UTAN att man behöver betala någon fraktkostnad för detta. Eller för den delen från lagret i Sundbyberg till butiken i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Vet inte riktigt hur du tänker där men de skickar ju varorna från lagret i Sundbyberg till butiken i city om man så önskar - UTAN att man behöver betala någon fraktkostnad för detta. Eller för den delen från lagret i Sundbyberg till butiken i Göteborg.

Komplett har med största säkerhet leveranser som går mellan lager och butik dagligen med ett frakbolag. En helt annan sak att frakta/skicka en vara till en speciell adress!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiffenL
Komplett har med största säkerhet leveranser som går mellan lager och butik dagligen med ett frakbolag. En helt annan sak att frakta/skicka en vara till en speciell adress!

Nu förstår jag inte hur du menar. Vad är en "speciell adress" menar du? Är det skillnad på Kompletts butiker och Webhallens butiker när det gäller leveranser från lager? När kunden hämtar varan själv i butiken är det rimligt att fraktkostnad inte ska utgå överhuvudtaget.

Permalänk

Tillkommer det någon mer avgift än de 29 kr det kostar att skicka med postförskott till hämtbutiken? Betalar man när man hämtar ut varan (när man väljer postförskott)?

Permalänk
Medlem

Har haft bra erfarenheter av er när jag har beställt, inga problem alls vad jag kommer ihåg. Dock ser jag för tillfället ingen anledning att handla hos er, då butiken "Alina Systems" precis över gatan har bättre priser än er.

Visa signatur
Permalänk
Komplett.se

Maskingevär,

Det tillkommer inga kostnader utöver den administrativa avgiften på 29kr när man väljer att hämta sin order i en av våra hämtbutiker. För att klargöra valet att betala sin order vid leverans så har vi ändrat postförskotts alternativet till "Betalning vid mottagande".

invztr,

Vi har precis lanserat ett nytt uppgraderingspaket baserat på Phenom II. Se länk:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=432015

Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180&utm_source=komplet...

"Fruktad gamingdator" puuh .. Bara gammal skit i den burken!

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny88g
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180&utm_source=komplet...

"Fruktad gamingdator" puuh .. Bara gammal skit i den burken!

Bäste kenny88g,

Denna dator har nyligen utrustats med en AMD Phenom™ 8650 X3 Triple-Core 2,3Ghz.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Permalänk

Måste berätta vad som hände mig för en dryg månad sedan då jag var i tagen att köpa mig en Asus EEE 1000H. Jag hade kollat runt på olika sidor, och tyvärr var datorn billigast på OnOff...där vägrar jag dock handla, så jag vände mig till komplett, där jag månaden innan köpt en helt ny stationär dator. Denna är jag mycket nöjd med, så även service från komplett...

Sagt och gjort, jag surfar in på komplett för att kolla läget på asus 1000H, och ser att det inte finns några specifikationer om datorn. Jag mailar kundsupport för att få veta vad som gäller. Till svar får jag då att de inte kan skriva vilka specifikationer en 1000H har eftersom detta ändras från leverans till leverans. Va??? Dummaste jag hört. Detta är ju anledningen till att den har en viss modellbeteckning, 1000H, för att den har en viss konfiguration.

Detta (samt att den var 300 :- billigare på dustin) gjorde att jag inte handlade av komplett i detta fall.

På samma sätt är ju en Big Mac samma koncept i hela världen. Ber jag om en sådan så bör jag inte få helt olika saker två olika dagar. Således bör en 1000H alltid ha samma konfiguration.

Litet smolk i bägaren

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bäste kenny88g,

Denna dator har nyligen utrustats med en AMD Phenom™ 8650 X3 Triple-Core 2,3Ghz.

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Bäste Johan

Bra, 5000+ är ju inget man fruktar(jo ja, men min 3700+:P) Vet inte om man kan kalla de "fruktad gamingdator" iaf, men de är ju olika från individ till individ.

/mvh Kenny

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Måste berätta vad som hände mig för en dryg månad sedan då jag var i tagen att köpa mig en Asus EEE 1000H. Jag hade kollat runt på olika sidor, och tyvärr var datorn billigast på OnOff...där vägrar jag dock handla, så jag vände mig till komplett, där jag månaden innan köpt en helt ny stationär dator. Denna är jag mycket nöjd med, så även service från komplett...

Sagt och gjort, jag surfar in på komplett för att kolla läget på asus 1000H, och ser att det inte finns några specifikationer om datorn. Jag mailar kundsupport för att få veta vad som gäller. Till svar får jag då att de inte kan skriva vilka specifikationer en 1000H har eftersom detta ändras från leverans till leverans. Va??? Dummaste jag hört. Detta är ju anledningen till att den har en viss modellbeteckning, 1000H, för att den har en viss konfiguration.

Detta (samt att den var 300 :- billigare på dustin) gjorde att jag inte handlade av komplett i detta fall.

På samma sätt är ju en Big Mac samma koncept i hela världen. Ber jag om en sådan så bör jag inte få helt olika saker två olika dagar. Således bör en 1000H alltid ha samma konfiguration.

Litet smolk i bägaren

Bäste kund,

Jag beklagar om vi inte kunnat ge dig ett klart svar gällande specifikationer på denna produkt. Problemet grundade sig i att vi ännu inte fått fullständiga specifikationer om just den modellen från tillverkaren. Även om grundspecifikationen är den samma på samtliga modeller i samma serie så kan det förekomma vissa skillnader mellan olika batcher. Nu har den fullständiga specifikationen inkommit och således ligger även all information på hemsidan i anslutning till produkten.

Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har en liten fråga.

hur lång tid tar det innan man får svar från returavd?
datorn jag köpte fungerade inte, min gissning är att den överhettar eftersom den bara kan vara igång några minuter.

kanske är jag som är otålig men skickade ett mail om mitt "problem" i slutet av förra veckan och har bara fått ett autosvar.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
har en liten fråga.

hur lång tid tar det innan man får svar från returavd?
datorn jag köpte fungerade inte, min gissning är att den överhettar eftersom den bara kan vara igång några minuter.

kanske är jag som är otålig men skickade ett mail om mitt "problem" i slutet av förra veckan och har bara fått ett autosvar.

Bäste Agonotheta.

Vi besvarar normalt sett alla förfrågningar som inkommer via mail inom 24 timmar. Givetvis förekommer det vissa förseningar, men för det mesta brukar det gå snabbare än så.

Om du fick ett autosvar med ärendenummer så bör det inte vara några problem, utan förfrågan kommer besvaras inom kort. Om du ännu inte fått svar mot slutet av dagen kan du maila support@komplett.se för att kontrollera så att allt är korrekt.

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde en PC i delar och fick ett annat moderkort än vad som ingick i paketet. Moderkortet var av ett annat märke och 500 kr billigare. Jag mailade eran support och fick till svar att ni hade ändrat paketets innehåll, men det stod inget på hemsidan om det och priset var det samma.
Min fråga är varför ni bytte ut moderkortet under några dagar, för att sedan byta tillbaka till det ursprungliga kortet igen.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zhooter
Jag beställde en PC i delar och fick ett annat moderkort än vad som ingick i paketet. Moderkortet var av ett annat märke och 500 kr billigare. Jag mailade eran support och fick till svar att ni hade ändrat paketets innehåll, men det stod inget på hemsidan om det och priset var det samma.
Min fråga är varför ni bytte ut moderkortet under några dagar, för att sedan byta tillbaka till det ursprungliga kortet igen.

Hej Zhooter.

Jag har svårt att besvara frågan kring just det specifika paketet utan att ha lite mer detaljer. Om du mailar mig dina orderuppgifter på johan.thoren@komplett.com skall jag göra mitt bästa för att ge dig ett bra svar på dina frågor.

Rent generellt ändrar vi ibland paketens innehåll på grund av tillfällig brist specifika delar. Men vi ändrar inte på redan lagda ordrar utan att bekräfta detta med våra kunder innan.

Men som sagt, återkoppla till min mail så skall jag se ifall jag kan ge dig ett bra svar.

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!Komplett är helt ok.Det finns nästan inget att klaga på.Kanske lite för höga fraktkostnader jämfört med Dustin och Webhallen och att det finns inget belöningssystem som Webhallen har.Man kunde ju belöna åtminstone de trogna och storhandlande kunderna på nåt sätt.Jag har t.ex handlat för kanske över 100 000kr på 1-2 år lol

Permalänk
Medlem

Jag ska berätta för er om min erfarenhet av Komplett.se.

Jag beställde 3 varor lördagen den 14/2 med en liten ändring 15/2.
I torsdags den 19/2 ringde vi eftersom varorna inte hade kommit
ännu och vi undrade vad som hade hänt. Vi fick svaret att det var något
problem med VISA kortet. Säljaren var mycket trevlig och tillmötesgående, tog bort min beställning och gjorde en ny med kompensationen
att jag inte skulle behöva betala frakt eller postförskott utan istället
betala varorna vid leverans. .Beställningen gjordes innan klockan 12 på torsdagen den 19/2. Vi talade om att det var oerhört viktigt för mig att varorna
skulle vara mig tillhanda senast fredagen den 20/2. Vi hoppades att detta
skulle gå vägen. Jag ringde även till min bank och de kunde inte se något som helst problem med mitt VISA kort. Tisdag kväll 24/2 skrev jag till dem att jag inte hade fått mina varor ännu. Det hade gått 7 arbetsdagar sedan jag beställde dem för första gången. Jag hade inte fått något som helst meddelande om att varorna är på väg eller något kollinummer . 24/2 avbeställde jag varorna genom att skicka mail till kundservice och berättade för dem att jag var besviken på deras service.

26/2 fick jag detta svaret :

Bäste Kund Ordern Ska i detta vara avbeställd.
Ha en bra dag.
Med vänliga hälsningar ……………

1. Komplett respekterar inte de leveranstider de uppger sig ha. De uppger att det ska ta en till tre arbetsdagar. För min del gick det 7 arbetsdagar och jag hade ännu inte fått varorna.
2. Det är sorgligt att de inte kan meddela mig vad som har hänt och varför varorna inte är på väg utan att jag som kund måste ringa och höra mig för vad som pågår.
3. Det minsta man kan begära är att få en ursäkt och en förklaring till varor varorna ännu inte var på väg trots telefonsamtal. I en sådan här situation måste man ge sin kund en förklaring och inte enbart bekräfta att avbeställningen är gjort. Det är respektlöst. Särskilt då jag tydligt uttryckt min besvikelse över det inträffade. De har förlorat mig som kund men borde ändå göra allt de kan för att vara rädda om sitt rykte.
4. Det var sista gången jag beställer från Komplett.se. Jag kommer inte att rekommendera Komplett åt någon.

Eftihios

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av efti
Jag ska berätta för er om min erfarenhet av Komplett.se.

Jag beställde 3 varor lördagen den 14/2 med en liten ändring 15/2.
I torsdags den 19/2 ringde vi eftersom varorna inte hade kommit
ännu och vi undrade vad som hade hänt. Vi fick svaret att det var något
problem med VISA kortet. Säljaren var mycket trevlig och tillmötesgående, tog bort min beställning och gjorde en ny med kompensationen
att jag inte skulle behöva betala frakt eller postförskott utan istället
betala varorna vid leverans. .Beställningen gjordes innan klockan 12 på torsdagen den 19/2. Vi talade om att det var oerhört viktigt för mig att varorna
skulle vara mig tillhanda senast fredagen den 20/2. Vi hoppades att detta
skulle gå vägen. Jag ringde även till min bank och de kunde inte se något som helst problem med mitt VISA kort. Tisdag kväll 24/2 skrev jag till dem att jag inte hade fått mina varor ännu. Det hade gått 7 arbetsdagar sedan jag beställde dem för första gången. Jag hade inte fått något som helst meddelande om att varorna är på väg eller något kollinummer . 24/2 avbeställde jag varorna genom att skicka mail till kundservice och berättade för dem att jag var besviken på deras service.

26/2 fick jag detta svaret :

Bäste Kund Ordern Ska i detta vara avbeställd.
Ha en bra dag.
Med vänliga hälsningar ……………

1. Komplett respekterar inte de leveranstider de uppger sig ha. De uppger att det ska ta en till tre arbetsdagar. För min del gick det 7 arbetsdagar och jag hade ännu inte fått varorna.
2. Det är sorgligt att de inte kan meddela mig vad som har hänt och varför varorna inte är på väg utan att jag som kund måste ringa och höra mig för vad som pågår.
3. Det minsta man kan begära är att få en ursäkt och en förklaring till varor varorna ännu inte var på väg trots telefonsamtal. I en sådan här situation måste man ge sin kund en förklaring och inte enbart bekräfta att avbeställningen är gjort. Det är respektlöst. Särskilt då jag tydligt uttryckt min besvikelse över det inträffade. De har förlorat mig som kund men borde ändå göra allt de kan för att vara rädda om sitt rykte.
4. Det var sista gången jag beställer från Komplett.se. Jag kommer inte att rekommendera Komplett åt någon.

Eftihios

Hej efti!

Det är tråkigt att höra att du är missnöjd på vår service och våra leveranstider. För att bättre kunna spåra vad som gått fel i hanteringen av ditt ärende ber jag dig kontakta mig på reklamation@komplett.se. Jag får se över det specifika ärendet för att ge dig ett mer ingående svar.

Det är viktigt för oss att sådana här fall följs upp då det är ett oerhört viktigt verktyg i vår kvalitetssäkring.

Vi strävar ständigt efter att bli bättre och jag ser fram emot att höra från dig!

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kasst att dom inte kan hjälpa till att fixa min skärm efter som om jag har köpt den begagnad på blocket. helt knäppt tänker aldrig mer handla hos er!

har kvitto och skärmen är lite mer än ett år gammal. kostar idag 9500 kr ny.

så köper man något på blocket som kommer från er så har man ingen hjälp om det går sönder!

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh