Permalänk
Medlem

.rar

Ibland så skickar kompisar över packade spel på ftp:n som jag packar upp och spelar... (så klart). Men iallafall. Nu skulle jag göra en ny ghost-skiva och innan har jag bara tagit bort spelen. Nu skulle jag bränna över spelen var för sig på skivor.
Ska man bara skicka över .rar-filerna eller allting...

Permalänk
Entusiast

Innan massa folk börjar klaga på han som skapade tråden så kan det lika gärna vara Freeware spel.

Förstår inte riktigt frågan däremot, ska väl bara funka att lägga in alla .rar's på en skiva och sedan lägga in dom igen när du har formaterat om?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

antigen så packar du upp dina freeweare's och bränner dem eller bränner hela rar arkiv, neams problemas.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Låter inte enligt regler detta

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Inaktiv

Bah. Förstår inte varför folk ska vara såna jävla poliser.
Det finns inget i hans inlägg som säger att det skulle vara piratkopierade spel.

Permalänk
Medlem

antagligen för att det är så självklart endå....

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Bah. Förstår inte varför folk ska vara såna jävla poliser.
Det finns inget i hans inlägg som säger att det skulle vara piratkopierade spel.

det är svensk kultur som min kompis brukar säga

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Ja, det här blir väldigt OT, men det är nog dags att sluta klaga på alla som skriver såna här saker. Så länge det inte står "stulet" i inlägget så behöver man ju inte bry sig, eftersom förmodligen 95% av alla här har olagliga saker.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCHiZOx86
Innan massa folk börjar klaga på han som skapade tråden så kan det lika gärna vara Freeware spel.

Alla freeware spel finns ute på nätet, bara att ta sig till respektive hemsida.. varför krångla till det?

FTP är för jävla långsamt från privatpersoner, maxar runt 70Kb/s om man har tur
Men FTP eller vilka lösningar spelsidan har så toppar det nerladningen direkt och så är det oftast .exe filer man får

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Ja, det här blir väldigt OT, men det är nog dags att sluta klaga på alla som skriver såna här saker. Så länge det inte står "stulet" i inlägget så behöver man ju inte bry sig, eftersom förmodligen 95% av alla här har olagliga saker.

Förmodligen 100%. Det var ju nån moderator som skrev "jag har också wärch, men vi ska ändå inte prata om det". Så jävla larvigt.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Alla freeware spel finns ute på nätet, bara att ta sig till respektive hemsida.. varför krångla till det?

FTP är för jävla långsamt från privatpersoner, maxar runt 70Kb/s om man har tur
Men FTP eller vilka lösningar spelsidan har så toppar det nerladningen direkt och så är det oftast .exe filer man får

lol? hur kan du säga att FTP är en långsam lösning för filöverförning. det är en mycket bra lösning. på "min" ftp som ligger på 24/8 och jag har 10/10 toppar jag lätt 1300kbit. prata inte skit om ett protokoll bara för att du inte har fått det att funka.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
antigen så packar du upp dina freeweare's och bränner dem eller bränner hela rar arkiv, neams problemas.

Tackar för svaret... Trodde att det kanske skulle vara problem när man packat upp dem.

Och jag håller mig till reglerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Alla freeware spel finns ute på nätet, bara att ta sig till respektive hemsida.. varför krångla till det?

FTP är för jävla långsamt från privatpersoner, maxar runt 70Kb/s om man har tur
Men FTP eller vilka lösningar spelsidan har så toppar det nerladningen direkt och så är det oftast .exe filer man får

FTP är väl det ultimata mellan privatpersoner, jag maxar mitt 10/10 hur lätt som med FTP.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Alla freeware spel finns ute på nätet, bara att ta sig till respektive hemsida.. varför krångla till det?

FTP är för jävla långsamt från privatpersoner, maxar runt 70Kb/s om man har tur
Men FTP eller vilka lösningar spelsidan har så toppar det nerladningen direkt och så är det oftast .exe filer man får

Så när jag tankar i 10 mbp/s mellan mig och polare som sitter på gavlenet så är det "jävla långsamt"? jag förstår.... eller så kanske det är du skit bakom tangentbordet på din sida

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Avstängd

jo visst några har snabbt men inte alla... kom igen nu, världen är större än runkringen med polarna

BattleAngel: tror nog det är mer skit bakom ditt tangentbord, läs reglerna lite mer så förstår du.. kanske (tveksamt)

Nu är jag snäll och inte raporterar person angrep, får se om någon annan fegar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
jo visst några har snabbt men inte alla... kom igen nu, världen är större än runkringen med polarna

BattleAngel: tror nog det är mer skit bakom ditt tangentbord, läs reglerna lite mer så förstår du.. kanske (tveksamt)

Nu är jag snäll och inte raporterar person angrep, får se om någon annan fegar

Men du måste ju fatta att ditt exempel inte håller för dom som inte har ADSL och liknande. har man 10 eller 100 Mbit så tankar man bra mycket fortare av privatpersoner än man gör på diverse servrar på Internet, de flesta servrarna man tankar från brukar begränsa till typ 100-300 kbit/s när man tankar av dom och det är inte snabbt. Typ enda "vanliga" servrarna man tankar fort av när man sitter på 100 Mbit är FZ och Swec.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]