Permalänk
Medlem

Rekommenderad PDA?

Jag tänkte skaffa mig en PDA för att ha på jobb och lite hemma, Vad rekommenderar ni för en?, Jag har kollat lite på Dells Axim serie och dom verkar välidgt bra ha alla funktioner man kan tänka sig.

har även tittat lite på HP IPAQ HX4700 den verkar ha samma grejor fast den är snabbare än Dellen av någon orsak, enligt benchmarks jag sett dvs.

Permalänk
Medlem

eller fujitsu siemens modeller...

har själv en loox720 och är mycket nöjd...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Har en dell axim x50v, är mycket nöjd, speciellt med skärmen som har upplösning på 640*480. Dock är batteritiden inte speciellt bra men jag har 2 batterier så det löser sig oftast. Saknar USB-host funktion bara.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Jag skulle också rekommendera x50v/x51v. Den har TOM ett grafikkort (det är därför benchmarksen ger så dåliga poäng, de är helt software). Man har portat Quake 3 till den, och jag har hört att det funkar lika bra som Quake 1 till andra PDAs (helt OK enligt mig, definitivt spelbart).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Har en dell axim x50v, är mycket nöjd, speciellt med skärmen som har upplösning på 640*480. Dock är batteritiden inte speciellt bra men jag har 2 batterier så det löser sig oftast. Saknar USB-host funktion bara.

det har Loox720

båda upplösningen och USB...

batteriet är hyffsat också, men inte som min gamla PalmV

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det med graffiti på Loox-modellerna? Jag har en gammal Palm där det funkar riktigt bra att skriva, hur är det med mer moderna? Nyare från Palm kör ju Graffiti2 men hur är det med PPC?

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

det är inte likadant men det fungerar på samma sätt dvs du skriver på skärmen och det blir text

jag har haft palm i flera år och kan grafitti mycket bättre än jag kan PPC's variant...

EDIT: ett par bilder på alternativen

keyboard - knappa med pennan

block recognizer - skriv i fälten

letter recognizer - skriv i fälten

transcriber - skriv direkt på hela skärmen

sedan finns det extra alternativ som resco keyboard (byter ut det ordinarie tangentbordet)

och Spb Full Screen Keyboard

som ger dig ett stort fint tangentbord att skriva på med klumpiga fingrar...

bägge 2 har möjlighet till olika skins om man tycker sånt är kul...

det norska Epocket har en variant på ordinarie tangentbordet som ger oss skandinaver å, ä och ö

gratis dessutom

http://www.epocket.no/tastatur/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
det är inte likadant men det fungerar på samma sätt dvs du skriver på skärmen och det blir text

Tack för det. Hur tycker du att grafittivarianterna fungerar annars? Många tycks lovprisa Palms gamla Grafitti (1). Att klicka fram bokstäver med pennan har aldrig fallit mig i smaken så det är en relativt viktig grej. Spb Full Screen Keyboard ser ut att vara riktigt smart dock, det borde gå snabbare än att pilla in tecken med pennan även om det blir smått. Speciellt om man kan lägga ner den och pekfingervalsa.

Egentligen är jag ganska nöjd med min Palm men den börjar få svårt att köra nyare program och så börjar jag bli lite sugen på wlan och vettig bildvisning.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

klicka fram bokstäver tar längre tid än att skriva dem med grafitti eller motsvarande för ppc

men eftersom jag nästan skriver med grafitti's "typsnitt/ stil" normalt så vinner jag på det...

ang WLAN och bildvisare:

WLAN är i stort sett standard idag - men nyare varianter saknas fortfarande 802.11b är "standard"

det finns en inbyggd bildvisare som är rätt ok med bildspel o så... även där finns det alternativ, gratis och "betalvarianter"

nog om sånt...PM:a mig om du vill veta mer, annars förstör vi tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyckte bara att det var trevligt att folk snackar om sådant
inte sett så mycket om PDA:s förr på swec

ang Axim så blir det nog en sådan den verkar ha allt man kan tänka sig
tänkte så fall slänga i ett 1-2GB minneskort också så man kan lagra något vettigt. hur länge håller batteriet egentligen?, för man kanske skulle ha det kraftigare då.