Travvinst, lyxproblem.

Permalänk
Inaktiv

Travvinst, lyxproblem.

Hej!

Vet inte om det är rätt forum, men ändå:

Lyckades pricka 7 rätt på travet i helgen, som resulterade i ungefär 60 kilo riksdaler. Mitt problem nu är att göra av med dessa.

[i]Inlägg redigerat av GAPa: I det här forumet diskuterar vi sådant som hör hemma här – inte studielån och kläder.[/i]

Permalänk

Sen lite godis till datorn... TFT-skärm, Hårddiskar, grafikkort, ljudkort och ett nytt moderkort skulle ju behövas.

Sen en bättre musikanläggning. Om det funkar som jag vill så vore det ju maffigt med ett lite bättre hemmabiopaket som surround ljud till datorn. Men jag vet inte om man får ut 5.1 ljud i spel om man kopplar på det viset.

Sen är nog pengarna slut för min del.

[i]Inlägg redigerat av GAPa: Ämnen som inte hör hemma i forumet borttagna.[/i]

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Inaktiv

Fint det där avalanche

Dator är dock inga problem, har en hyffsad burk,...ska bara tysta ner den med lite zalmanprylar

Permalänk
Medlem

För 60 loppor får man en ganska sjysst hemmabio, med eller utan tv!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till forumets ämne.

Permalänk

Spara på banken?

Permalänk

köp en lägenhet!

Permalänk

Ok då tar vi ett stycket hemabiopaket å hoppas på att man får ut PC-ljudet som det är tängt... Spela F.E.A.R med ett fläskigt biopaket verkar rätt tufft. Sen kan man ju använda det till fillm om man nödvändigtvis måste.

Sen glömde jag ju digitalkameror... Jag kan tänka mig att handla iaf en tre stycken.

Canon Digital IXUS 800 IS
Canon PowerShot A620
Canon EOS 350D

Så det borde väll vara inom ramen för den här forumsdelen...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Sen glömde jag ju digitalkameror... Jag kan tänka mig att handla iaf en tre stycken.

Canon Digital IXUS 800 IS
Canon PowerShot A620
Canon EOS 350D

Jag skulle nog rekommendera en canon D20, och sen köpa ixusen eller någon liknande mindre kamera, att ha 3 kameror känns väldigt överdrivet.
En liten kamera att kunna ha med sig överallt är perfekt, och en systemkamera man tar med sig när man vet att man kommer fota mycket.

Permalänk
Medlem

60 lax altså? Det får du en rätt schysst hemmabioanläggning för. Komplett dvs, med receiver, dvd, projektor och 5.1-ljud. Att lägga pengarna på en dator anser jag vara rätt korkat eftersom den utvecklingen går extremt snabbt framåt. Att investera pengarna i en fond t.ex. hade dock jag gjort.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Jag skulle nog rekommendera en canon D20, och sen köpa ixusen eller någon liknande mindre kamera, att ha 3 kameror känns väldigt överdrivet.
En liten kamera att kunna ha med sig överallt är perfekt, och en systemkamera man tar med sig när man vet att man kommer fota mycket.

Jo kanske lite overkill men man kan ju alltid drömma... särskillt om man får drömma med andras pengar.

Sen skulle inte 60 000:- räcka till allt jag vill ha så jag skulle skriva en lista å försöka rangordna å ta det jag absolut ville ha.

Visa signatur