Nytt Isass.exe problem

Permalänk
Medlem

Nytt Isass.exe problem

Jag har ett jätteproblem.

Min dator har fungerat felfritt hela dagen tills då jag var tvungen att starta om efter en Windows-uppdatering. Precis innan inloggningsmenyn kommer upp, efter omstart, blir skärmen helt svart och det kommer upp en ruta där det står "Isass.exe - Programfel" och sedan någonting om att programmet inte kunde initieras. Det står sedan att man ska trycka på "OK" för att start om datorn. Jag har försökt felsäkert läge men utan framgång, samma sak händer då.

Jag vet dock inte om det står isass med ett stort i eller om det står Lsass fast med ett litet L.

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Säker på att du inte kan lista ut vad det står?
LSASS.exe är en del av windows medans isass.exe är ett dåligt tecken.

Kolla in denna i vilket fall som helst.
http://www.faqfarm.com/Q/How_can_you_remove_a_virus_called_is...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

isass.exe

Citat:

Description:
isass.exe is registered as the Optix.Pro virus which carries in it's payload, the ability to disable firewalls and local security protections, and a backdoor capability.

lsass.exe

Citat:

lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Permalänk
Medlem

Jag ser tyvärr inte vad det står, men i och med att det står att det är ett programfel borde det vara Lsass.exe. Det står även "Programmet kunde inte initiera korrekt (0x000005). Tryck på OK för att avsluta programmet." Nått åt det hållet iaf.

Är "Save mode" felsäkert läge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulten5
Jag ser tyvärr inte vad det står, men i och med att det står att det är ett programfel borde det vara Lsass.exe. Det står även "Programmet kunde inte initiera korrekt (0x000005). Tryck på OK för att avsluta programmet." Nått åt det hållet iaf.

Är "Save mode" felsäkert läge?

Safe mode ska det heta. (har jag för mig iaf)

Permalänk
Medlem

Det trodde jag också, men på sida som Thomas föreslog så står det "Save mode".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulten5
Det trodde jag också, men på sida som Thomas föreslog så står det "Save mode".

Jo det är nog bara ett stavfel.