Permalänk
Medlem

Kan en router bli för varm?

Kan en router bli för varm så att den hänger sig? Och internetet slutar fungera. Har en Linksys router.

Det brukar hända efter att man har spelat över internetet ett bra tag. Dock händer det inte varje dag utan ett par gånger i veckan.

Drar man ut och sätter in strömsladden igen så fungerar det igen.

Varför händer detta? :-/

P.S
Kan även påpeka att en vän till mig har samma problem med sin router, en D-Link 604.

Permalänk
Medlem

jo dom kan bli för varm.. d-link har/haft det problemet med sina. har inte hört att det har varit med liksys...

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Köper man dom billigare modellerna så är det ett vanligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Köper man dom billigare modellerna så är det ett vanligt problem.

Vet inte vad du betecknar som billig men köpte en router för nästan 1000:- och den hade överhettnigsproblem (d-link 624+).

Men ja, en router kan bli varm och orsaka spontana nerkopplingar på nätet.

Permalänk
Medlem

jag la ett paket nerfryst köttfärs i en plastpåse på routern igår
torrentens hastighet tredubblades då, efter gått lusigt i flera timmar...

så lite kanske det gör;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axxiz
jag la ett paket nerfryst köttfärs i en plastpåse på routern igår
torrentens hastighet tredubblades då, efter gått lusigt i flera timmar...

så lite kanske det gör;)

haha roligt

själv körde jag med en mer subtil metod, höjde bara routern från underlaget några cm o det fixade sig

Permalänk
Medlem

Saknar den kylfläkt så är den relativt känslig för värmen i och runt om sig. Bra metoder är då som sagt att höja upp den från golvet bordet och definitivt undvika att trava den med andra varma prylar som hubbar och switchar

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Hur menar du sluta fungera? Att den bara lägger av en liten stund eller att den går sönder? Min la av helt för några dagar sen, är delvis sol på den på eftermiddagen, kan det röra sig om överhettning? har en d-link 614+

Permalänk
Medlem

Tusen tack för alla svar!

Det blir till att testa nu veckorna fram på hur man kan kyla den på bästa sätt Ska även testa det CSM101 sa, att höja den några CM från underlaget.