Permalänk

Vilken HDTV är bäst?

jo jag vill veta vilen av samsungs HDtv är bäst ska se på film och spela xbox 360?

32 tum allså!

Permalänk
Medlem

Re: Vilken HDTV är bäst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supergamer
jo jag vill veta vilen av samsungs HDtv är bäst ska se på film och spela xbox 360?

32 tum allså!

Inte för att vara otrevlig, men där finns runt 4 nya trådar om LCD-TV:n och två bara om 32". Där finns även sidor som www.prisjakt.se och www.minhembio.se, samt www.pricerunner.com för recensioner, omdömen, forum och mycket mer. Så, sök lite här i forumet, ta en titt på sidorna ovan och sen om du fortfarande inte hittar rätt, skapa en tråd men med lite mer information kanske.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Jag hade tittat på ett annat märke än Samsung. Sedan så vet du väl att det inte finns några 32" med full HD-upplösning om det var det du var ute efter.

Permalänk

finns HD i 32 tums vad snacka du om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supergamer
finns HD i 32 tums vad snacka du om!

Dunde menar nog att det inte finns några 32 tums LCD-tv med full HD-upplösning, dvs 1080i, dvs 1080 pixlar horisontellt. Däremot finns det 32 tums lcd-tv med INTE full hd-upplösning, dvs 720p. Rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Dunde menar nog att det inte finns några 32 tums LCD-tv med full HD-upplösning, dvs 1080i, dvs 1080 pixlar horisontellt. Däremot finns det 32 tums lcd-tv med INTE full hd-upplösning, dvs 720p. Rätt?

Tror du menar 1080P, för att få ha hd loggan måste tvn klara av 720p och 1080i

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Skulle rekomendera dig att köpa en 32" tv med 1280 * 720 verkliga pixlar och HDMI ingång (dvs nästan vilket lcd tv som helst idag). Mest därför att standarden kommer vara 720p och inte 1080p så 1080p är än så länge "onödigt". Sen vilken modell du ska välja får du väl åka runt i affärer och testse vilken tv som är bäst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Tror du menar 1080P, för att få ha hd loggan måste tvn klara av 720p och 1080i

Nej det menar jag inte. Den klarar att skala ner en bild på 1920x1080 men den kan inte visa den i sin rätta, fulla upplösning. Sedan interlaced eller progressive är mindre intressant just nu.
Allt det här med "HD-ready" är förvillande för många konsumneter.

Ni som säger att 1080 är onödigt vet inte vad ni talar om. Har en 37" med 1920x1080 och det är en BRUTAL bild i den upplösningen.

Bara filerna som blir lite stora, en film sådär 10-11 GB...
HD-DVD/Bluray behövs verkligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Nej det menar jag inte. Den klarar att skala ner en bild på 1920x1080 men den kan inte visa den i sin rätta, fulla upplösning. Sedan interlaced eller progressive är mindre intressant just nu.
Allt det här med "HD-ready" är förvillande för många konsumneter.

Ni som säger att 1080 är onödigt vet inte vad ni talar om. Har en 37" med 1920x1080 och det är en BRUTAL bild i den upplösningen.

Bara filerna som blir lite stora, en film sådär 10-11 GB...
HD-DVD/Bluray behövs verkligen.

Vad för tv har du? Intressant ifall man ska köpa nån gång

Permalänk
Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.w...
http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=...
30", 2560x1600, kräver dock dual-link dvi ( = svindyra grafikkort)

Och dessa 2 skärmar är dom enda som klarar av att visa en anamorphic 2.35:1 film i rätt upplösning utan att komprimera bilden på bredden.. om man vill köra den i 1080i dvs.. för det krävs 2538 punkter på bredden... 2538x1080 = 2.35:1 & 1.85:1 kräver 1998x1080 .. allt annat är lågupplöst..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Vad för tv har du? Intressant ifall man ska köpa nån gång

En Acer 37". Men det finns en ny Amoi LCD 42" med 1920x1080 ute nu som är jättefin. Kostar runt 19k på Conrad.

Och detta är TV-apparater med analog-/DVB-T mottagare, ljudförstärkare/högtalare, HDMI, DVI, komponent medmera och ingen LCD-panel som den som diskuteras ett par inlägg upp i tråden.

Permalänk
Medlem

Han skall ju helt klart kopa en Samsung TV da den har en sa kallad Game Mode, han vill ju spela Xbox 360 och da far du fram bast bild installningar genom att anvanda Game Mode...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Han skall ju helt klart kopa en Samsung TV da den har en sa kallad Game Mode, han vill ju spela Xbox 360 och da far du fram bast bild installningar genom att anvanda Game Mode...

I princip alla LCD av lite bättre märke har en funktion där du med ett knapptryck kan växla mellan olika profiler på ljud, bild och liknande. Inget unikt för Samsung.
Vad som däremot är unikt för Samsung är att de har en bildförbättringsteknik som fungerar dåligt och ger undermålig bildkvalitet.