Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunning
Tack fog, nu känns det bättre.. Kommer nästan helt säkert att behålla min skärm till slut.. Åsikterna går lite fram och tillbaka i denna tråd.. Först var skärmen det bästa alla kunde tänka sig och folk beställde som tokiga. Sen när alla väl hade börjat få hem den klagade många över att den blev orange och lila och att den kanske inte var så bra ändå.. Nu är den tillbaka på goda sidan igen när alla kommit fram till att det skulle vara så.. Rolig läsning är det iaf.

Läste att det var någon som ville höra flera åsikter.. Jag kan säga att bortsett från det oranga och lila (som nu inte längre är ett stort problem) älskar jag skärmen, snygg och bra på alla sätt..

Jag blev helt inne på att köpa denna skärm, men sedan så började folk klaga på den. Detta var ju precis när erbjudandet tog slut så jag bestämde mig för att inte köpa den trots allt. Nu när erbjudandet är slut tycker de flesta att den är grymt bra ändå. Nu är den för dyr.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Bra schenker är då, på Dells hemsida där man följer paketet stod det igår att den kommit fram till min stad. Men när jag ringde och frågade dom så var det tydligen nån helt annan stans. Alltså hade jag kunnat hämta skiten igår men schenker tror paketet är nån annan stans. Kan man vägra att ta emot paketet? Schenker jävla lurendrejeri-företag borde inte få finnas i sverige.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Bra schenker är då, på Dells hemsida där man följer paketet stod det igår att den kommit fram till min stad. Men när jag ringde och frågade dom så var det tydligen nån helt annan stans. Alltså hade jag kunnat hämta skiten igår men schenker tror paketet är nån annan stans. Kan man vägra att ta emot paketet? Schenker jävla lurendrejeri-företag borde inte få finnas i sverige.

Ja dom är lite jobbiga. Själv har mitt paket funnits i min stad sen torsdags, men efter ett samtal med dom så fick jag veta att på tisdag kan de tidigast lämna skärmen till mig. I want it so bad

Visa signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Permalänk

Beställde min skärm i tisdags, fick den igår. Riktig grym skärm tycker jag. Väldigt fin och bildkvaliteten är mycket bra. Älskar skärmen =D

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för inställningar, folk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som fått den som kan ge ett omdöme och även ta en bild på skärmen från sidan när den visar en film eller liknande (dvs. inte helsvart)?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jaha, "uppmärksamma mig" funktionen slutade visst rapportera om den här tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunning
Som jag fattar det så ser era skärmar ut precis som min om man har mörkt rum och mörk bakgrund och tittar snett uppifrån?
Kanske ska behålla den iaf då? Vad tycker ni?
I övrigt så är det ju en bra skärm, de allra flesta har väl några problem.

Jo, jag trodde aldrig att det skulle vara så illa som bilderna jag såg här utan att kamerorna förstärkte ljuset. Men det är verkligen så illa när det är mörka bilder. Helt fantastiskt urkasst faktiskt.
Men jag var beredd att köpa det eftersom man inte direkt har någon som helst nytta av skärmen vid sådana vinklar. Men mer om det senare.

Jag har inte haft tid att sitta mycket vid skärmen än förrns idag.

Såpa-effekten som jag trodde var det enda som kunde få mig att lämna tillbaka skärmen har jag inga som helst problem. Det tänker jag aldrig på om jag inte letar efter det och även om jag gjort det så glömmer jag bort det fort.

Såg även att skolans Dell-skärmar (19") har lite samma effekt. Kanske inte riktigt lika mycket men klart mer än jag sett på andra skärmar även där. Men som sagt, det är något som inte är något problem för mig i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Sätt en färgrik bild som fullskärm, sen provar du kolla betraktningsvinklarna igen. Färgerna är klockrena hur långt åt sidorna man än tittar...

Det är normalt att det blir sådär på helsvart bakgrund, det är normalt för S-IPS. Spelar ingen roll vad man väljer för modell. Däremot stör sig folk visst på ytbehandlingen, dock inget som jag gör.

Visst, betraktningsvinklarna är extremt bra (standard för S-IPS antar jag) för ljusa bilder. Men seriöst det är riktigt dåligt vid mörka scener och det är inte vid extrema vinklar (då blir bilden helt obrukbar).
Då föredrar jag faktiskt PVA panelerna. Visst, bilden blir lite grådassig från sidorna men det fungerar också på mörka bilder och det är inte så påtagligt.

Jag kan tänka mig att den här ytbehandlingen (eller vad det är för jag har inte sett det på icke-dell skärmar) som framkallar såpa-effekten har en positiv effekt, nämligen att dölja screendoor-effekten (rutnätet runt pixlarna) för det ser man inte så lätt vilket man kan göra på andra skärmar.

Ju mer jag använt skärmen desto mer har jag varigt inne på att behålla den. Spel är den underbar i. I windows är den som man förväntar sig att den ska vara. Även mörka scener i spel verkar den vara rätt bra i. Men lämnar en brasklapp där då jag inte riktigt har testat så mörka spel.
Den är nog en av de snyggaste TFT skärmarna jag sett och jag älskar allt runt om den. Att den är höjd och sänkbar är guld värt för ergonomin. Värdesattet det redan innan köpet men nu när jag testat det så är jag än mer såld.
Anslutningsmöjligheterna, inställningarna för 1:1 osv. gillar jag också mycket.

Men...
Första riktiga kvällen jag sitter med den och jag tänkte starta en film för att se hurpass bra/dålig den är på det. Och tyvärr så blir betraktningsvinklarna och backlight-bleedningen riktigt påtagliga i mörka scener i ett mörkt rum.

Jag sitter ensam rakt framför skärmen och jag får problem pga. betraktningsvinklarna. Dessutom är det rätt påtaglig backlight-bleeding vid varje hörn. Viewsonic VX2025WM är ökänd för dålig baklight bleeding och jag tycker faktiskt att den här är snäppet värre. VX2025WM har visserligen som ett litet svagt X från över hela bilden medans den här bara lyser upp hörnen. Detta gör sig dock extremt dåligt när man ser på film eftersom widescreenfilmer lämnar svarta fält uppe och nere. Där syns backlight-bleedingen riktigt bra. Lägger man sen till betraktningsvinklarna så blir det riktigt tydligt.

Att ha kompisar på besök och slå på en film skulle nästan kännas pinsamt. Och det är ju egentligen rätt löjligt att det ska kunna vara så på en ny skärm.

Trodde själv inte att det skulle vara något problem så om ni som har skärmen ska kommentera det så testa gärna själva att se en film (med lite mörka scener) i ett mörkt rum.

Så, fram tills idag har jag bara blivigt allt säkrare på att behålla den. Men efter idag så vet jag verkligen inte. Antingen så ignorerar jag bristerna, men det är också en hel del pengar och att få något som har så stora brister för det gillar jag inte.
Nu är skärmen i linköping och jag är sällan hemma mellan 8-17 så även om schenker kan hämta här istället för i sthlm blir det lite strul.

Om jag haft en TV hade jag nog behållt den i alla fall. Men nu har jag inget bättre (och kommer inte skaffa det heller) att se film på.

Jag skulle inte rekommendera den om man inte är beredd att lämna tillbaka den eftersom den har en hel del brister. Särskilt nu när dell säljer den med olika paneler - skandal.
Hade jag sett det här innan så hade jag ju inte köpt den men såhär i efterhand så är det möjligt att den blir kvar. Vilket känns helt fel.
Å andra sidan så finns det inga skärmar med mina krav för samma pris (men sen så tycker jag helt ärligt att jag inte har orimliga krav heller). Det skulle vara VX2025WM då kanske. Men då har den ingen höjd/sänkbar fot (kanske går att fixa med ett separat stöd), den är inte lika snygg, har inga inställningsmöjligheter för att skala bilden, den har bara DVI/VGA och så är inte backlighten så bra i alla fall. Sen är ytskitket på den skärmen något reflekterande (fasst matta reflektioner) vilket kan vara lite störande. Suck säger jag bara.

Permalänk
Medlem

Bra skrivet echo.

Jag behåller dock min skärm då jag är kalasnöjd.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

MEN FÖR FAN, kan ni svara på min fråga?!

VAD KÖR NI FÖR INSTÄLLNINGAR? x_x

btw, bra skrivet echo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har tid att ta en sådan bild som jag vill ha? Mitt tidigare inlägg.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
MEN FÖR FAN, kan ni svara på min fråga?!

VAD KÖR NI FÖR INSTÄLLNINGAR? x_x

btw, bra skrivet echo.

Om du läser istället för att balla ur så skriver jag att jag kör standardinställningarna

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag kommer också att behålla min eftersom jag aldrig kollar på film på datorn, har precis köpt en ny tv. Skärmen är ju som sagt kanon så länge man inte kollar på film eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunning
Jag kommer också att behålla min eftersom jag aldrig kollar på film på datorn, har precis köpt en ny tv. Skärmen är ju som sagt kanon så länge man inte kollar på film eller liknande.

Den är alltså dålig när man tittar på film? Var det jag tänkte använda min skärm till om jag köpte en. Ingen som kan ta bilden jag söker?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem med filmer på min 2007.

Permalänk
Medlem

Har ingen kamera men kan kanske låna en.
Kanske.

Permalänk
Medlem

Som sagt skulle lite bilder i olika vinklar vid filmvisning och andra aktiviteter vara väldigt intressant.

EDIT: Låter bra echo.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är grym till att titta på film på, inte superbra att sitta och titta på mörka filmer från sidan, men det gör man ju inte ofta om man inte har den som "tv".

Jag tog ett par bilder när jag hade ett tv-avsnitt igång, dock bara från ena sidan och med hyffsat bakgrundsljus.. Vet inte hur kvaliteten blev, ska titta nu, återkommer med länk.

EDIT: De var inte direkt superbra bilder, tog med mobilen... Ska bara försöka fixa servern så jag kan lägga upp bilderna med..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag tycker den är grym till att titta på film på, inte superbra att sitta och titta på mörka filmer från sidan, men det gör man ju inte ofta om man inte har den som "tv".

Jag tog ett par bilder när jag hade ett tv-avsnitt igång, dock bara från ena sidan och med hyffsat bakgrundsljus.. Vet inte hur kvaliteten blev, ska titta nu, återkommer med länk.

EDIT: De var inte direkt superbra bilder, tog med mobilen... Ska bara försöka fixa servern så jag kan lägga upp bilderna med..

Fint. Alla bilder är bättre än ingenting. Vad menar du förresten ska vara speciellt om man använder skärmen som TV?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

jag ska få min på tisdag. Hoppas den är bra!

Permalänk
Medlem

Att om man använder den som TV så sitter man ju oftast i soffor etc som oftast inte är centrerade rakt framifrån tv:n, och därför kanske det svarta kan bli lite violettaktigt.

Däremot om man har den som datorskärm sitter man ju oftast rakt framifrån, (även om man har den som sängtv etc), och då syns inte det violetta. Det är helt klockren bild rakt framifrån.

Ju längre bort du är från skärmen, ju längre åt sidorna kan du sitta utan att det violetta syns eftersom vinkeln inte ökar lika drastiskt som om du sitter nära och rör dig i sidled.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Att om man använder den som TV så sitter man ju oftast i soffor etc som oftast inte är centrerade rakt framifrån tv:n, och därför kanske det svarta kan bli lite violettaktigt.

Däremot om man har den som datorskärm sitter man ju oftast rakt framifrån, (även om man har den som sängtv etc), och då syns inte det violetta. Det är helt klockren bild rakt framifrån.

Ju längre bort du är från skärmen, ju längre åt sidorna kan du sitta utan att det violetta syns eftersom vinkeln inte ökar lika drastiskt som om du sitter nära och rör dig i sidled.

Okej. Vet inte riktigt hur jag kommer att använda den om jag köper en. Jag kommer förmodligen inte ha någon TV så det blir nog en hel del film på skärmen. Just därför bilder skulle hjälpa så mycket.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har fått min 2007WFP, riktigt nöjd. Inga pixelfel eller andra skavanker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
MEN FÖR FAN, kan ni svara på min fråga?!

VAD KÖR NI FÖR INSTÄLLNINGAR? x_x

btw, bra skrivet echo.

Jag kör också standard-inställningarna, funkar kalas!
Sen har kollat på en del tvserier på skärmen senaste veckan och det tycker jag funkar bra, den aktiva bilden är ju faktiskt större på denna skärmen än vad den var på min gamla 22" Trinitron.
Ligger i sängen och kollar, den är ju hur lätt som helst att justera skärmen upp, ner, höger, vänster, hit och dit
Jag är grymt nöjd med mitt köp!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Okej. Vet inte riktigt hur jag kommer att använda den om jag köper en. Jag kommer förmodligen inte ha någon TV så det blir nog en hel del film på skärmen. Just därför bilder skulle hjälpa så mycket.

Dock så får du punga ut 5700:- om du skulle köpa den nu, det känns lite i överkant måste jag erkänna. Då hittar du nog något annat mer passande för den pengen. Jag fick igång servern sent igårkväll, kan lägga upp de bilder jag har då iallafall. Kan se om jag kan ta några fler, men som sagt, det är med mobilkameran (K800i)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

efter använt skärmen under helgen är jag ännu mer nöjd, inga pixel fel, fungerar kanon med mina serier/filmer och spel. Men det bästa är ändå att den är ergonomisk. Höj, sänk, vrid allt görs mycket lätt. Kan kanske ta några bilder senare.

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce Lee
efter använt skärmen under helgen är jag ännu mer nöjd, inga pixel fel, fungerar kanon med mina serier/filmer och spel. Men det bästa är ändå att den är ergonomisk. Höj, sänk, vrid allt görs mycket lätt. Kan kanske ta några bilder senare.

Antar att du ändå upplever det blå/violetta vid betraktning från sidan, samt orangeaktiga när du tittar ovanifrån?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

provade att kolla nyss, men nja så farligt va det inte. Kollar ju aldrig skärmen ovanifrån elelr från sidan. Kör med standarinställningarna. Har också provat dem andra modes, men standard använder jag för jag är i Linux mest och inte spelar så mkt.

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Dock så får du punga ut 5700:- om du skulle köpa den nu, det känns lite i överkant måste jag erkänna. Då hittar du nog något annat mer passande för den pengen.

Ja, det är för mycket. Dell är inte direkt billiga på skärmarna, även om de är väldigt bra.

Liknande skärmar med samma storlek/upplösning finns ju för neråt 3000:-
T.ex. har Webhallen en Samsung för 3395:-
http://www.webhallen.com/prod.php?id=59250

Permalänk
Medlem

Mjo, men de billiga har ju TN paneler.
Personligen anser jag att det är PVA/MVA och S-IPS som gäller.
ViewSonic VX2025WM är rätt prisvärd. Den har sina brister, helt klart, men det har ju alla i princip så klarar man sig med bristerna så är den fin.
Är man inne på TN paneler så är ViewSonic VX2235WM mycket skärmyta för pengarna och ryktena säger väl att den inte ska vara dålig heller så då kan den helt klart vara ett alternativ.

Morgonen efter att jag skrev mitt inlägg så kände jag bara att jag så gärna vill ha kvar den
Ska nog göra ett till test (om jag har tid) men dagskänslan säger att den behålls
Men jag är inte nöjd med den som film-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Dock så får du punga ut 5700:- om du skulle köpa den nu, det känns lite i överkant måste jag erkänna. Då hittar du nog något annat mer passande för den pengen. Jag fick igång servern sent igårkväll, kan lägga upp de bilder jag har då iallafall. Kan se om jag kan ta några fler, men som sagt, det är med mobilkameran (K800i)

Priset är jag fullt medveten om. Kanske kan lösa det på något sätt så det kan vi bortse ifrån. Dock har jag lite begränsat med tid att bestämma mig. Var det någon som hade bilder?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q