Armed Assault (Operation Flashpoint 2) Game Trailer

Permalänk
Medlem

Det här får nog ta o mogna ett år innan det blir bra. *puttar in spelet långt bak i hyllan och tar fram OFP*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Tanka och installera senaste OpenAL.

Det hjälpte inte

Permalänk
Medlem

Arrgh, kan man inte på något sätt rensa bort alla lik som blir?

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

ladda hem det senaste direct x december brukar lösa problem med att starta spelet..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Avstängd

har testat demot nu, tror det kan bli ett bra multuplayer spel om de fixar bra teambaserade slag att utkämpa..

Gillar att spelet är mer åt simulatorhållet än Battlefield spelen...

Nån som vet hur stora slag som kommer gå att utkämpa, allså hur många som kommer kunna vara inne på servern samtidigt... Det skulle vara fett om hela ön går att kämpa på samtidigt, då får man ju nytta av jetplan (i bf2 ciklar ju jetplannen mest runt i ciklrar för att kartan är för liten)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Nån som vet hur stora slag som kommer gå att utkämpa, allså hur många som kommer kunna vara inne på servern samtidigt...

Över 100 pers beroende på server, enligt Pelle!123 tidigare i tråden. Har du läst tråden från första sidan?

Permalänk
Avstängd

jo, men över 100 pers är inte så exakt antal..

Om man ska kunna utnyttja storleken på kartan så borde de fixa stöd för flera 100

fatta vad grymt, var man en gick/åkte/flög över kartan så skulle de finnas fienden som är styrda av människa.. fett grymt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har spelat ArmA dagligen sen två dagar efter att det släpptes i Tyskland.

Hade jag varit ni killar, så hade jag väntat lite med att köpa spelet till efter patchen som ska komma kommer och likställer funktionen i mitt spel med det som ska släppas, nu är det inte speciellt njutbart...såvida man inte bara vill ta fina screenshots, då är det ju vackert

Det finns dock för många allvarliga buggar än så länge och jag tror nog bara att riktiga Ofp-fans kan njuta lite, lite grann av det här...

Jag hör av mig igen efter 1.03 patchen...

/Abbe

Permalänk

Tack Abbe du verkar uppriktigt till skillnad från andra som vill bara smutskasta spelet.

Jag har spelat OFP sen 2001 och anser att spelet är bäst i sin sort .

Jag väntar på Sverige releasen än så länge.
Måste först köpå en ny dator för att kunna njuta.

Abbe

vad har du för inställningar på din dator?

Tror du det går bra men en 7600 GT grafik kort?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag lirar också ArmA, och har spelat OFP sen det släpptes. Gjorde misstaget att köpa spelet direkt vid release. ArmA är extremt buggigt, Bohemia verkar använda de stackars tyskarna/tjeckerna som betalande betatestare. Alla som funderar på att köpa spelet bör vänta tills det är släppt i Sverige (16 feb).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Leopard1a5 : Jag känner folk som spelar spelet med acceptabel prestanda med samma kort som du har. Problemet är att jag känner folk med monsterriggar som inte får bra prestanda alls! Lite däri ligger problemt, det verkar vara lite smutsig kod här och där, ibland flyter det jättefint, ibland blir det ett bildspel och ingen kan riktigt begripa varför och hur...

Som sagt, avvakta nästa patch och så får vi se om programerarnas diet på koffeinpiller och Coca Cola gjort någon verkan...;)

(tycker för övrigt också att Ofp varit i princip det enda spelet värt att spela, egentligen en av två anledningar varför jag bytte från Mac till Wintel...)

mvh
Abbe

Permalänk
Medlem
Citat:

* reworked and improved multiplayer game browser screen
* improved Voice over Net
* dedicated server platform underwent big stability and performance improvement
* ability to turn off grass in video options and grass flattened around soldiers for improved visibility.
* visually improved and smoother LOD switching
* various performance and stability optimizations
* new modern style GPS device displaying small map on top of game view in some situations for easier navigation
* support for more keyboard shortcuts to actions
* generally improved AI (including driving and combat)
* new content: Su-34 Fighter and Su-34 Bomber, TT650 and M1030 military motorcycles, AKS74PSO, KSVK, M107 and M16A4
* and more...

Dvs detta ska förmodligen bli ArmAs OFP 1.30 patch som gjorde OFP, OFP
Ny vapen o vehicles samt allt annat improved. Dock ska denna patch släppas i slutet av feb och spelet släpps i mitten av feb. Sen är det ingen garanti att det blir perfekt. Kan dock säga att spelet är bugfritt med senaste patchen har inte sett någon bugg på senaste 2 veckorna (inte spelat för mycket dock)

Permalänk
Medlem

Tja, ArmA är ju nästan än mer än Ofp en plattform än ett spel! Utvecklingen kommer antagligen skena på alla fronter när verktygen (äntligen) släpps. BIS kommer med allra största säkerhet kontinuerligt vidarutveckla motorn och fixa buggar under många år framöver...

Att spelet i nuvarande version är buggfritt är väl mer en önskedröm än verklighet, hade detta varit Microsoft Office hade nog blod runnit och världen plötsligt sett annorlunda ut

mvh
Abbe

Permalänk
Medlem

Skum prestanda

Sitter o lirar demot nu.
Måste säga att grafikinställningarna är rätt konstiga.
Sitter och lirar med allt på very hight i 1920 x 1200 upplösning. med ca 20 FPS.

sedan så på samma ställen,
sänker jag alla inställningar till very low och drar ner upplösningen till 1024 x 768 och ligger fortfarande och kryper i 20 FPS.

Är det demot som är skumt eller är spelet så pass dåligt optimerat?
tvivlar på att det är min datorn (se spec nedan).

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Skum prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Sitter o lirar demot nu.
Måste säga att grafikinställningarna är rätt konstiga.
Sitter och lirar med allt på very hight i 1920 x 1200 upplösning. med ca 20 FPS.

sedan så på samma ställen,
sänker jag alla inställningar till very low och drar ner upplösningen till 1024 x 768 och ligger fortfarande och kryper i 20 FPS.

Är det demot som är skumt eller är spelet så pass dåligt optimerat?
tvivlar på att det är min datorn (se spec nedan).

ArmA kräver precis som OFP mest massa cpu. Därför är det sorgligt att de inte trådat spelet ordentligt. Vill du ha bättre prestanda får du dra ner view distance.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skum prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
ArmA kräver precis som OFP mest massa cpu. Därför är det sorgligt att de inte trådat spelet ordentligt. Vill du ha bättre prestanda får du dra ner view distance.

aj då, det är dock bara på en bana som det blir såhär, Island banan om du vet vilken jag menar.

känns dock som om min cpu bör prestera bättre. har ju 2 kärnor

har testat och dra ner distance men det varken gör någon skildnad eller ser någon skildnad. precis som om funktionen är ur funktion...

Permalänk
Medlem

"Island banan"!? hehe nu har du nog missat poängen med det här spelet!

Demo versionen går än sämre än själva spelet, efter nästa patch kommer en ny demo släppas. Stäng av AA och AF, ha veiw distance till ca 1200 så har du nog gjort det du kan för tillfället...;)

mvh
Abbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abbe1001
"Island banan"!? hehe nu har du nog missat poängen med det här spelet!

Demo versionen går än sämre än själva spelet, efter nästa patch kommer en ny demo släppas. Stäng av AA och AF, ha veiw distance till ca 1200 så har du nog gjort det du kan för tillfället...;)

mvh
Abbe

orkade inte skriva mer än så, var enklast då det bara finns 3 lägen i 3 delar att lira i demot.

/MB

Permalänk
Medlem

När man spelar CTI så kommer det va 30 Spelare samt en 300 Ai som springer runt på ön. (Då spelar man över hela ön). Dock så i dags läget är det max 50 personer som lirat på en server (vad jag sett) och det funkat utmärkt på mindre banor. Större banor kan ge fler splare utan lagg!

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt spel idag från webhallen, rätt krävande må jag säga... man kanske skulle uppgradera till 2 gig ram (har 1 gig nu)

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att höra hur prestandan är på det spel du köpt samt vad du har för hårdvara...tja, överhuvudtaget hur du uppfattar din version av spelet! (gissar att det är ArmA 1.04?)

jämför gärna med demot om du orkar!

mvh
Abbe

Permalänk
Medlem

Jag kör med AMD 64 3500+, 6800gt pci-e, 1gig ram och det flyter dugligt på medium inställningar. Har inte tstat demot tyvärr. jepp 1,04 står det som version men jag verkar inte kunna spela online, det står att jag har fel version när jag försöker. Vad gör man åt det?

Permalänk

Var precis och kollade med EB Games i Malmö och spelet kommer inte till butikerna förrän fredag nästa vecka.
Priset skulle då ligga på 499 kr ungefär. Vet nån något annat ställe man kan köpa billigare än så?

Tack på förhand

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leopard1a5
Var precis och kollade med EB Games i Malmö och spelet kommer inte till butikerna förrän fredag nästa vecka.
Priset skulle då ligga på 499 kr ungefär. Vet nån något annat ställe man kan köpa billigare än så?

Tack på förhand

www.prisjakt.nu
www.pricerunner.se

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat på nätet iaf, en kul detalj var att man blir en fiskmås när man dör och kan flyga runt på slagfältet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leopard1a5
Var precis och kollade med EB Games i Malmö och spelet kommer inte till butikerna förrän fredag nästa vecka.

Tur man inte bor söderut längre, Webbhallen Sveavägen

Permalänk

Glad för din skull PeterJ :).

Hur mycket kostade spelet?

Berätta lite om din upplevelse och dina första reaktioner när du har lite tid över , antar att du krigar för fullt just nu hehe:).

Permalänk

arma är det som BF 2 RO Joint OP?

finns det något "riktigt" SP i ARMA ?

nog verkar operation flashpoint 2 komma

http://www.webhallen.com/prod.php?id=43458

eller har jag fel var så länge sedan opeperation så jag har tappat kollen lite

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
arma är det som BF 2 RO Joint OP?

finns det något "riktigt" SP i ARMA ?

nog verkar operation flashpoint 2 komma

http://www.webhallen.com/prod.php?id=43458

eller har jag fel var så länge sedan opeperation så jag har tappat kollen lite

ArmA är som OFP(Operation Flashpoint) inte så konstigt kanske för ArmA är ju uppföljaren.

Det finns riktigt SP i ArmA ja.
OFP var också det bästa coop-spelet någonsin, tills ArmA släpptes.

Det spelet du länkar till är inte OFP2 utan BIS "game2" som kommer efter ArmA -2008 eller senare

Permalänk

aha ok

då vet jag det

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|