Permalänk
Medlem

Comhems månadskostnad 24mbit

Hej!

Vad får ni betala per månad för 24/1 hos comhem ?

När jag uppgraderade till 24mbit så stod det kostnad: 339:-/månad, men nu när räkningarna har kommit står det 369:-/mån.

Vad är detta för lurendrejeri ?
Stod ju 339:- om man band sig i 12mån.

Både jag och min sambo vet detta.
Skulle även ingå 4st dynamiska ipnr stod det när jag beställde, har frågat comhem om dessa ipnr men dom svarar på allt annat förutom det.

Är det fler som har samma fel ?

Vad gör man åt detta ?
Mailar comhem o hotar med ARN?

Permalänk
Medlem

Kollar man på http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_large så står det:

Bredband Large 24 Mbit/s:
Pris: 369:-*/mån
Nedström: (Upp till) 24576 kbit/s
Uppström: (Upp till) 1024 kbit/s (8 Mbit/s + 60:- **)
Hemsidor: 5 st à 100 MB ***
E-postadresser: 5 st med totalt 70 MB utrymme ***
Leveranstid: Max 1 vecka

Var har du sett 339:- / månad någonstans?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

Re: Comhems månadskostnad 24mbit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssonm
Hej!

Vad får ni betala per månad för 24/1 hos comhem ?

När jag uppgraderade till 24mbit så stod det kostnad: 339:-/månad, men nu när räkningarna har kommit står det 369:-/mån.

Vad är detta för lurendrejeri ?
Stod ju 339:- om man band sig i 12mån.

Både jag och min sambo vet detta.
Skulle även ingå 4st dynamiska ipnr stod det när jag beställde, har frågat comhem om dessa ipnr men dom svarar på allt annat förutom det.

Är det fler som har samma fel ?

Vad gör man åt detta ?
Mailar comhem o hotar med ARN?

4 IP gällde dom som bor i UPC-hus inte comhem-kåkar.

Permalänk
Medlem

På comhems beställningssida när jag beställde uppgradering till 24mbit den 23/10.

Sökte även lite här och såg att fler har skrivit att det kostar 339:-.

Även reklamen som var på tv i oktober stod de 339:- på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma

Var har du sett 339:- / månad någonstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

På comhems beställningssida när jag beställde uppgradering till 24mbit den 23/10.

Sökte även lite här och såg att fler har skrivit att det kostar 339:-.

Även reklamen som var på tv i oktober stod de 339:- på.

Okay, då rekommenderar jag att du hör med deras kundtjänst. Om du kommer fram, dvs.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Avstängd

de var väll i oktober då...

Permalänk
Medlem

ja, det var då jag/vi såg priset.

Edit: Har varit i kontakt med comhem, de frågade bara om vi hade printscreen, tyvärr så har vi inte det, fick aldrig någon bekräftelsemail heller av dom, vilket jag mailade dom dagen efter o klagade på.

Jag vet att det stod 339:-/när jag beställde, min sambo vet, min syster vet.
Stod inte ens nåt om bindningstid när vi beställde.....

Men comhem erkänner inte.

Så blir väl att skicka en reklamation till dom och se vad som händer.

Usch va trött jag är på dom.
11månader bindningstid kvar oxå, annars hade jag sagt upp allt hos dom... fast iom att bredbandet har strulat i snart 2 månader så borde det vara en bra orsak till o kunna få allt uppsagt, bara bredbandet det är bindning på..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
de var väll i oktober då...

Permalänk
Medlem

oj, hur länge har de haft 24 mbit? Har Com Bo i vår bostad och när vi beställde så valde vi Telefon Medium, TV Medium och Bredband Large. Bredband Large var då på 8/1 Mbit/s. Får jag 24 Mbit/s automatiskt nu då?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

23/10 kom 24mbit. Heter Bredband Large.
8/1 heter nu bredband medium.

Men så länge du ej ändrar eller säger till comhem så betalar du din gamla kostnad (nya priser på bredbandet)

Och nej, du får det ej automatiskt, måste beställa tjänsten om du vill ha den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
oj, hur länge har de haft 24 mbit? Har Com Bo i vår bostad och när vi beställde så valde vi Telefon Medium, TV Medium och Bredband Large. Bredband Large var då på 8/1 Mbit/s. Får jag 24 Mbit/s automatiskt nu då?

Permalänk
Medlem
Citat:

ja, det var då jag/vi såg priset.

Edit: Har varit i kontakt med comhem, de frågade bara om vi hade printscreen, tyvärr så har vi inte det, fick aldrig någon bekräftelsemail heller av dom, vilket jag mailade dom dagen efter o klagade på.

Jag vet att det stod 339:-/när jag beställde, min sambo vet, min syster vet.
Stod inte ens nåt om bindningstid när vi beställde.....

Men comhem erkänner inte.

Så blir väl att skicka en reklamation till dom och se vad som händer.

Usch va trött jag är på dom.
11månader bindningstid kvar oxå, annars hade jag sagt upp allt hos dom... fast iom att bredbandet har strulat i snart 2 månader så borde det vara en bra orsak till o kunna få allt uppsagt, bara bredbandet det är bindning på..

Tyvärr kommer du nog inte få igenom någon prisändring.
Com Hem har aldrig gått ut med 339kr /månad för 24Mbit tjänsten.

Du kanske så att det stod Large 339kr. Men det var kampanjpriset på 8Mbit när det hette Large.

24Mbit har alltid (sen 23:e oktober) kostat 369kr vid 12månaders bindningstid och 399kr utan bindning.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |