Counter-strike 1.6 FPS drop i VISTA?

Permalänk

Counter-strike 1.6 FPS drop i VISTA?

Steam fungerar finfint, men CS 1.6 fungerar mindre bra (för mig iaf)..
Åt helvete är det.. Jag får sånna sjuka FPS drops nu alltså! vet inte vad jag ska ta mig till.. Kan inte spela längre..
Jag har ett ATI X1800XT 512mb kort och en Intel 3,6ghz - 2gb ram i datorn så det borde fan inte droppa i cs tycker man!.. vet inte vad jag ska ta mig till! Jag hoppas att det bara är Drivisarna till ATI som är lite sisådär nu i VISTA.. men fan.. Blir de inte bättre så blir de tillbaka till XP sen alltså!

Ngn som vet vad det kan vara eller vad jag kan göra?
Blir verkligen jätteglad om ngn kunde hjälpa mig med detta!

MVH

Kristofer

Permalänk
Medlem

Som du själv säger är det antagligen p.g.a. kassa drivisar. Vänta några månader, sen ska det nog gå bra.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

har samma problem sjukt mycke drops

Permalänk

Ett tips är ju att ha kvar xp på hårddisken ett tag till så att du kan växla.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

seriöst jag säger som alla andra sagt: De första månaderna kommer vara sjukt buggigt med vista

Permalänk

Okejokej, jo jag antar att det har med drivisarna att göra.. Men man blir ju lite rädd ändå.. hehe.. Får hoppas att det fixar sig snart! Man tycker ju att de gamla goa CS borde fungera ändå ju! Nu flyter ju BF2 bättre än CS 1.6 lixom! men, men..

Permalänk
Medlem

Cs är som sagt 8 år gammalt. 1998- nu, gör uträkningen själv ifall du inte tror mig.

Visa signatur

i7.

Permalänk

Jo jag vet att det är 8 år gammal! Men ändå!! Fungerade prima med XP! yey! hoppas fan att de blir bra snart

Permalänk
Medlem

Byt till D3D inställningen istället för OpenGL i grafikinställningarna.
Gjorde det innan ajg lirade och har inte haft några problem med fpsdrops alls, ligger på 99 stadigt.

(C2D, 2gb ram, X800GT, Vista Ultimate x64)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

100FPS för mig med OpenGL

Permalänk

Fuck! humz, men har ni ATI eller? ni som har så braaaa FPS menar jag haha..

Permalänk
Medlem

Japp, ATI X800GT med ATIs egna drivers.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Får samma bekymmer det droppar som fasen speciellt vid smoke. Prestandan orkar inte alls i Vista.
Kör annars i Win2003 i 1920x1200 och det fungerar perfekt i 100fps.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Sjukt irreterande.. men jag har installerat både dom från winupdate sen så installerade jag dom från deras hemsida!.. Kan inte ha ngt med det att göra va? Vore ju skumt i sånna fall. Men värt att testa.. Fan funkar inte cs är mitt liv förstört haha, nä skoja! men vafan! cs måste man alltid ha ju!

Permalänk
Inaktiv

Jag har precis samma problem, sjukt mycket fps-drops. Blir helt omöjligt att spela. Jag har testat allt från fps configs till olika drivrutiner (grafikkort-moderkort osv), och ni som säger att man ska testa att köra det i D3D, gör saken bara ennu värre :/ i openGL droppar jag mellan 40-100. Med D3D har jag konstans under 50 fps, det droppat alltså mellan 50-20 fps :/

Med p4 3.0ghz HT, 2048mb ddr, ati x800pro borde man ju kunna köra ett gammalt simpelt spel som cs1.6, men tydligen inte. Förutom just spelen, som jag tillbringar mäst tid med framför datorn, är jag helnöjd med allt annat vista har att erbjuda. Dock är det ju mycket tråkigt att ett såpass stort företag som microsoft gjort en sådan här gigantisk miss med just cs. Hör inte cs till ett utav världens största online spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stukad
Jag har precis samma problem, sjukt mycket fps-drops. Blir helt omöjligt att spela. Jag har testat allt från fps configs till olika drivrutiner (grafikkort-moderkort osv), och ni som säger att man ska testa att köra det i D3D, gör saken bara ennu värre :/ i openGL droppar jag mellan 40-100. Med D3D har jag konstans under 50 fps, det droppat alltså mellan 50-20 fps :/

Med p4 3.0ghz HT, 2048mb ddr, ati x800pro borde man ju kunna köra ett gammalt simpelt spel som cs1.6, men tydligen inte. Förutom just spelen, som jag tillbringar mäst tid med framför datorn, är jag helnöjd med allt annat vista har att erbjuda. Dock är det ju mycket tråkigt att ett såpass stort företag som microsoft gjort en sådan här gigantisk miss med just cs. Hör inte cs till ett utav världens största online spel?

Det är ju inte Microsoft som har gjort en miss, det är grafikkortstillverkarna som levererar halvfärdiga drvrutiner, så rikta kritiken mot dem istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jag har kört CSS två veckor nu och det flyter bättre med VISTA.
Jag har inte mätt något men det flyter klockrent.
X850XT

Permalänk
Medlem

har samma problem fortfarande, fick ny dator för några dar sen och bilden bara stannar och fps ligger på 20, annars 80-100. har vista home premium. några idéer?

Visa signatur

AMD Athlon 64 4200+ 2,2ghz-2024mb ram-Ati X1700 1024mb@500mhz,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evertwes
Jag har kört CSS två veckor nu och det flyter bättre med VISTA.
Jag har inte mätt något men det flyter klockrent.
X850XT

CSS ja, nu snackar dom om CS.
Problemet ligger mellan Vistan ooch CS1.6 samt CZ.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

kör man vista får man stå ut med problemen i början, skulle vänta minst 1-2 år innan jag fullt går över till vista eller nått annat nytt operativ... det är alltid massor av problem som måste fixas :/

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem alls med att lira CS 1.6 i OpenGL... kör du med nyaste ATI drivrutinerna? för dom funkar relativt bra nu tycker jag

Permalänk
Medlem

Låter som ni har drivrutinsproblem, skyll inte på operativsystemet när det inte är ni som inte vet hur man installerar drivrutiner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

börjar bli sjukt less nu.
ingen fler som får "det har hänt nått fel med Hl" grejen när ni försöker starta cs med vista? komme efter jag uppdaterade windows.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."