Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att det kan vara värt att spendera en större summa pengar på sin kontorsstol om man spenderar mycket tid framför datorn. Jag satt länge på en Ikeastol för runt tusenlappen och fick som följd ont i ryggen efter att jag satt längre stunder i den.

Nu har jag en sån här (8784N78) och den är förbannat skön och den ger mig inte ont i ryggen. Alla som provsuttit den har anmärkt på hur skön den är.

Lycka till i ditt stolval, vilken väg du än går.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

Kan rekommendera denna stol från jysk, köpte den för 1250kr när det var kampanj. Älskar den verkligen, den är perfekt vid surfande och liknande, för då kan jag nästan "ligga" på den, är helt och hållet avslappnad i hela kroppen. Använder praktiskt taget bara armmusklerna för att skriva.

Vid spelande är den dock inte riktigt lika skön, för jag måste sitta lite spänd när jag spelar, och inte halvt liggandes, så jag får låsa den så jag sitter lodrätt och svanken gör ont efter en tid.

Fötterna är också ett minus, de rullar inte lika bra som min gamla budgetstol från Ikea.

http://jysk.se/120/122/3620001/a/catalog

Permalänk
Medlem

Finns Ben kvar hos mio eller har den utgått? finns ju inte kvar på hemsidan iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Finns Ben kvar hos mio eller har den utgått? finns ju inte kvar på hemsidan iaf

Utgått. Har letat som fasen efter den, slut överallt.

Permalänk
Medlem

Saknar verkligen den stol jag fick tag på när vi flyttade Telia kontor i Malmö för några år sedan. Verkligen en magisk kontorsstol...

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha lite input från någon som använder Ikeas Joakim.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60067399

Hur känns kvalitén efter ett tags användande? Det är ju ganska mycket plast och min senaste stol, uhm, gav just plasten vika på.

Fungerar det att vräka sig i den som en riktig karlakarl eller riskerar man då att ha sönder den?

Andra synpunkter?

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte mig en Plus8 stol från kinnarps förra veckan och är verkligen inte nöjd med den. Den var ok när jag provade den i butiken men efter att man suttit någon timme här hemma så känns det som att det är något som sticker en i ryggen. Jag sitter som bruksanvisningen visar men det är fan inte skönt när man har en grej som sticker i ryggen. lite svårt o förklara

Permalänk
Medlem

Själv sneglar jag på en lite mera flexibel stol till TV/TV-Spel/Laptop användning (laptop i knät).
Någon som har erfarenheter av en massagestol så som "Myren Chill" på www.varnums.se? ?
En masserande stol som går att höja/sänka ryggen på, man kan ha den helt plant på golvet dvs ligga i den också

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Har just en sån firmans kontor faktist. Helt ok stol till det priset men inte något "underverk", men anser mig nöjd med den!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Har just en sån firmans kontor faktist. Helt ok stol till det priset men inte något "underverk", men anser mig nöjd med den!

Trevligt Ska nog ta en närmare titt på den.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Ta inte i denna stolen med tång ens. Har en sådan och svanken smärtar utav bara den. Underlaget är alldeles för tunt stoppat så det känns som att sitta på golvet. Den ser ergonomisk ut men det går inte att sitta i den optimala sittställningen mer än några minuter, det slutar alltid med att man sitter i fosterställning och lägger all vikt på svanken.

Köpte denna för att jag trodde att det högre priset gjorde den till en bättre stol än Allak, som numera utgått. Gjorde ett stort misstag dock.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Scorpion85:

Ta inte i denna stolen med tång ens. Har en sådan och svanken smärtar utav bara den. Underlaget är alldeles för tunt stoppat så det känns som att sitta på golvet. Den ser ergonomisk ut men det går inte att sitta i den optimala sittställningen mer än några minuter, det slutar alltid med att man sitter i fosterställning och lägger all vikt på svanken.

Köpte denna för att jag trodde att det högre priset gjorde den till en bättre stol än Allak, som numera utgått. Gjorde ett stort misstag dock.

Jag har suttit i min i ett par år nu och tycker fortfarande den är bra. Dock kan jag tänka mig att den inte passar alla då det där med ergonomi inte är så generellt eftersom alla är olika byggda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

I en sån här sitter man bra:

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Saknas tyvärr armstöd, annars såg den väldigt bra ut.

Permalänk

Kinnarps, man sitter som en kung

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Inte en chans jag skulle köpa en kontorsstol på Jysk, då köper jag hellre en begagnad kinnarps.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Den stolen e skit. Sämre kvalité får man leta efter. Köp hellre en Markus på ikea.

Permalänk
Medlem

Använder också stolen Markus från Ikea.
Riktigt skön stol. En stol man kan sitta längre stunder då man har ett högt ryggstöd och även kan vila huvudet.
Även skönt med armstöd.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har för mig denna som är så skön.
http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...
Är en på kinnarps i läder som är svindyr.. vet inte vad dem kostar. Men jävla vad den var skön. Liknar den iallafall.

Permalänk
Entusiast

Någon som har en SEBASTIAN från jysk? http://www.jysk.se/120/122/3699301/a/catalog ser fan ut som en riktig gamerstol det där, och har planer på att köpa ny!

skön?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Köpte den iaf, 50% off. bra pris och skön stol.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

RH Design om man har mycket pengar (den jag har kostade över 6papp men det var den värd). IKEAS stol "Marcus" för 1500:- känns annars som ett helt ok val (provsatt den i helgen).

Permalänk
Skrivet av Scorpion85:

Fattar inte riktigt hur du är skapt. Själv har jag suttit en hel del i Markus nu (ca 4 år) och älskar den stolen.

Den ger för mig ett riktigt bra stöd i svanken, vilket är nice för mig då jag lätt får ont i ryggen av att sitta länge på stolar som inte pressar lite i svanken. Man kan luta tillbaka den och lägga huvudet emot en skön kudde när man kollar på film etc. Har suttit en del i en Kinnarps 8774 och jag anser att Markus spöar den flera gånger om. Mitt enda problem är att den har börjat gnissla en del (är inte hundra på kinnarpsstolens beteckning men den ser i alla fall identisk ut som på bilden : http://www.kinnarps.com/Countries/KinnarpsInterior/Gislaved/L... ).

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Kör också Markus det är en bra stol rekommenderas.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Jag har en sån, jag satt ner den på ett halvår så nu har jag träsmak hela tiden
Dessutom går den inte tillräckligt lågt för mitt datorbord, samt att armstöden går löjligt högt i lägsta läget så jag har skruvat bort mina.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet var man kan köpa Kinnarps Plus 8?

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag köpt Markus arbetsstol från IKEA. Bästa stolen jag haft. Stabil, robust. Inget plastskräp som jysk ofta kör med.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/#/7017885...

Permalänk
Medlem

Jag hade en Markus men tyckte inte den var lika bra som bilstolen så jag bytte tillbaka. Faktiskt bytte jag då jag fick ryggskott en morgon när jag bara satt helt normalt.

Förresten, Säljes: Markus kontorsstol. Grön. Annan underdel. PM:a

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.