Trådlös DVI överföring? (Bärbar > LCD tv)

Permalänk
Medlem

Trådlös DVI överföring? (Bärbar > LCD tv)

Har nu bestämt mig för att köpa en bärbar dator och skrota det monster jag har som stationär.

Men kom och tänka på en sak, eftersom jag kommer ha den bärbara främst framför TVn, så skulle det vara kanon att kunna se det som finns på datorn på TVn (kom inte på något bra ord som sammanfattade det). Just nu har jag en lång Dvi sladd från datorn till TVn (har 2 uttag på grafik kortet).

Går det att göra samma sak med en bärbar, men trådlöst? Alltså att man sätter i nån slags mottagare/sändare i TVn, och motsvarande i den bärbara datorn?

Mvh som alltid

(Vet ni några andra metoder man kan använda sig av för att uppnå samma resultat, tveka inte att skriva dem också!)

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Det finns inga bra sätt att trådlöst överföra bild direkt till tv:n. Det finns dosor som överför video och ljud via radiosignaler. Ena dosan kopplar du till datorn, och den andra till tv:n. Men bilden blir värdelös, iaf om man jämför med din nuvarande dvi-anslutning.

En tänkbar lösning är apple-tv som kopplas till tv:n och synkas med Itunes-biblioteket i din dator genom wlan eller vanligt ethernet. Dyr lösning dock, jämfört med att bara dra en kabel. Speciellt om du ändå har datorn bredvid.

Mvh