Problem att installera WOW på laptop

Permalänk
Avstängd

Problem att installera WOW på laptop

Jag fattar inte vad som är problemet. Jag köpte en laptop (asus F3Jp) nästan bara för att spela wow på den. Problemet är att det inte går att installera wow på den. Själva installationen av cd-skivorna går utmärkt men sedan när den ska ladda ner tilläggen från blizzard så fryser datorn varje gång och det går inte att göra någonting förutom att stänga av den från knappen. Jag kör med vista homepremium. Jag har gjort virus scan men hittar inga virus. Jag har senaste drivrutiner för mitt nätverk och grafikkort. Även testat med att stänga av alla onödiga processer men ingenting hjälper. Det skumma är att datorn endast fryser när jag kör blizzard downloader. Jag har testat att ladda hem annat och det funkar utmärkt. Även kört pc mark05 utan problem (4200 poäng). Datorn är helt stabil i övrigt alltså.

Kan det vara så att det är ngt fel på datorn eller är det blizzards downloader som fuckar upp?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här är samma sak, men har du provat att köra med run as Administrator? (se länk nedan) Alltså den riktiga administrator i Vista. Tydligen så är det skilland på den och ens vanliga användare även om den vanliga åxå ligger med i Administrator-gruppen...

http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww02098p