Permalänk
Medlem

Grannens kyl & frys läcker!

Grannen har en gamma jäkla kyl & frys...den läcker nämligen freon! Det märkte jag när jag var hos han och lanade WoW med han! Hans kyl & frys funkar inte utan freonet.

Vi har ringt supporten och ingen på supporten kunde nånting! Så nu har hans freon påverkat moderkortet i min nya Whirlpool!

Kan ni komma på förslag hur man ska lösa läckaget samt att återställa mitt moderkort i min Whirlpool?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Kolla om det bara är några trasiga kondensatorer på ditt moderkort, kan ju vara så lätt att det bara är att byta ut dem.
din granne borde definitivt skaffa en ny kyl & frys, freonläckage är inte att leka med.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Avstängd

Jag själv skulle aldrig lagt ner tid på en så gammal kyl/frys som läcker. Visste du att det är mot lagen att fylla på med freon?
Mitt tips är att köpa en ny, några tusingar får du punga ut men det lönar sig i längden.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Skitbra, har bytt dom nu och moderkortet är som ny

Men problemet kvarstår med freonet, supporten vill INTE ta emot kylen, dom vill inte att deras databas ska skadas av lite freon ifall det läcker ut i deras lokal...

kan man inte fixa det själv?

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Skitbra, har bytt dom nu och moderkortet är som ny

Men problemet kvarstår med freonet, supporten vill INTE ta emot kylen, dom vill inte att deras databas ska skadas av lite freon ifall det läcker ut i deras lokal...

kan man inte fixa det själv?

Som jag skrev tidigare är det emot lagen att fylla på med freon, vet inte exakt hur lagen är men det finns en sådan.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Men jag menar...hur kan man täppa igen hålet på bästa sätt så att så lite freon som möjligt läcker ut?

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

jag har läst på Siemens forumet att många använder silvertejp och att det ska fungera utmärkt, men jag vet inte. Skulle nog använda tuggummi själv.