Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Funderar på att köpa lite dator delar från db.com och undrar hur det är med deras Preliminära datum? Är dom att lita på?

Nej

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt lilla paket på 0.5 kg var "levererad" och fått kolli torsdag morgon.. Men posten fick inte den förens fredag runt 18:00.

Kunde fått hem den på fredag, nu blir det nästa vecka på onsdag istället!

Annars har db faktist hållt sina leveransgarantier.

Permalänk
Medlem

3 jan kl 12:52 ICA Kvantum Västervik, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
3 jan kl 00:31 Jönköping, Försändelsen har sorterats
2 jan kl 16:18 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
2 jan kl 14:35 Malmö, Försändelsen har sorterats
2 jan kl 13:32 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Najs..

men brevaviseringen kommer ju alltid 2 dagar efter,, rätt kasst..

får alltid använda kolliid för ta ut.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Beställde lite saker på julaftonskvällen, fick dom levererade den 28/12.
Tycker det är helt ok leveranstid,tillskillnad från när jag skulle beställa mitt G15 som aldrig dök upp

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

vet ni va jag tror jag tror att DB skulle få 30% mer kunder om de hade gratis frakt :D:P

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
vet ni va jag tror jag tror att DB skulle få 30% mer kunder om de hade gratis frakt :D:P

Det stämmer kanske, men dom skulle nog inte tjäna på det, eller hur?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Nej

Du hade rätt, grafikkortet skulle kommit in imorrn, men istället sköt dom upp det till 5 feb!!

Permalänk
Medlem

Om det står bekräftat prel 10/1 på min ordersida men på produktens sida har leveransdatumet blivit ändrat, vilket gäller för mig ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Om det står bekräftat prel 10/1 på min ordersida men på produktens sida har leveransdatumet blivit ändrat, vilket gäller för mig ?

Din ordersida gäller.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Din ordersida gäller.

tack, hoppas du har rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
tack, hoppas du har rätt

Så länge det inte finns i lager så är inget säkert, men det är definitivt det som gäller.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Ordersidan visar vad som gäller en specifik order. Listningar och sajten i allmänhet avser visa vad som gäller om man lägger en ny order. Skulle en bekräftad leverans försenas får man besked om det efter den försenats, som i detta fallet - tidigast den 11/1 kommer systemet anse en försening skett. Alla datum på varor som inte finns i lager är att anse som preliminära.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Finns det någon kampanjkod på DB som gäller nu?

Permalänk
Avstängd

undvik db, det har inte ett skit på lager, men betalt tar de innan varorna ens finns i närheten.

Varför kan inte DB som alla andra leverantörer reservera en summa på korten och ta ut betalningen när ni skickar varorna?

Så jäkla sniket att sitta på likvider, vad gör ni med dem? Ger ni SMS lån till ungdommar för dem eller?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
undvik skit db, det har inte ett skit på lager, men betalt tar de innan varorna ens finns i närheten.

Moget inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
undvik db, det har inte ett skit på lager, men betalt tar de innan varorna ens finns i närheten.

Varför kan inte DB som alla andra leverantörer reservera en summa på korten och ta ut betalningen när ni skickar varorna?

Så jäkla sniket att sitta på likvider, vad gör ni med dem? Ger ni SMS lån till ungdommar för dem eller?

Det är ju ditt eget fel isånnfall, om du ser att en vara ej är i lager varför då inte beställa från annat håll? eller beställa med postförskott så du slipper ligga ute med pengarna.

Men å andra sidan, kan du inte ligga ute med pengarna som du ska köpa varor för då ska du ju inte handla öht.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det är ju ditt eget fel isånnfall, om du ser att en vara ej är i lager varför då inte beställa från annat håll? eller beställa med postförskott så du slipper ligga ute med pengarna.

Men å andra sidan, kan du inte ligga ute med pengarna som du ska köpa varor för då ska du ju inte handla öht.

en artikel på din order försenats från leverantör, vilket påverkar orderns totala leveranstid med uppskattningsvis 21 dagar

21 dagars är helt normalt att ligga ute med pengar tycker du? Plus de 6 Dagarna jag redan väntat totalt 27 dagar och än så länge är det preliminärt.

Ja, det gör inte jag. Låg i telefonkö på db igår från 19:40 till 20:10 utan att få någon hjälp, de lägger helt sonika ned telefonkön efter 20:00 trotts att man suttit 20 minuter eller längre och väntar.
Bravo db, kan ni inte stänga kön en halvtimma innan er personal slutar istället?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
en artikel på din order försenats från leverantör, vilket påverkar orderns totala leveranstid med uppskattningsvis 21 dagar

21 dagars är helt normalt att ligga ute med pengar tycker du? Plus de 6 Dagarna jag redan väntat totalt 27 dagar och än så länge är det preliminärt.

Ja, det gör inte jag. Låg i telefonkö på db igår från 19:40 till 20:10 utan att få någon hjälp, de lägger helt sonika ned telefonkön efter 20:00 trotts att man suttit 20 minuter eller längre och väntar.
Bravo db, kan ni inte stänga kön en halvtimma innan er personal slutar istället?

Det måste du ha vetat innan?, eller menar du att en vara fanns i lager när du la din beställning men sedan blev det försening?

Men somsagt postförskott? avboka? det är väl ingen som precis tvingar dig att köpa därifrån.

Sen att ligga ute med pengarna 1 vecka eller 1 månad spelar det ju ingen roll om du nu ska ha just den varan från DB och inte handla någon annanstans, Ska man köpa något så har man antagligen råd. Jag menar säg att dom nu inte skulle dragit pengarna från ditt konto, skulle du ha köpt något annat eller? isåfall skulle du ju inte ha råd att handla den varan eftersom du har handlat upp pengarna.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det måste du ha vetat innan?, eller menar du att en vara fanns i lager när du la din beställning men sedan blev det försening?

Men somsagt postförskott? avboka? det är väl ingen som precis tvingar dig att köpa därifrån.

Sen att ligga ute med pengarna 1 vecka eller 1 månad spelar det ju ingen roll om du nu ska ha just den varan från DB och inte handla någon annanstans, Ska man köpa något så har man antagligen råd. Jag menar säg att dom nu inte skulle dragit pengarna från ditt konto, skulle du ha köpt något annat eller? isåfall skulle du ju inte ha råd att handla den varan eftersom du har handlat upp pengarna.

Eh vad snackar du om? ska man veta innan att en vara försenas 21 dagar? Jo det verkar ju logiskt, ungefär lika mycket logik som resten av din förvirrande text. Du borde kanske svara med alla dina sinnens fulla bruk.

Sedan db vill jag veta varför ni inte svarar nu när man ringer, 5 minuter över 8, går ni på rysk tid eller?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

Vi råder tyvärr inte över logistikapparaten hos våra leverantörer och förseningar i leveranser är oftast utanför vår kontroll. Ofta gäller samma sak i nästa led, exempelvis att nya grafikkort från ATI och nVidia försenas är snarare regel än undantag.

Angående debitering av kort vid ordertillfället beror detta på att vi inte lagrar kunders kortnummer i våra egna system till skillnad från många andra, en säkerhetsåtgärd som hänger samman med vårt val av leverantör för kortlösningen som anses vara en av världens säkraste. En reservation släpper med automatik efter viss tid, vanligtvis 7-14 dagar, och har inte leveransen gått iväg och pengarna dragits ionom denna tid sitter vi tillsammans med kunden i en moment 22-situation, utan reservation och kortnummer kan ordern inte skickas om inte kunden antingen återkommer till sajten och får uppge kortnummer igen, eller att vi ringer kunden och löser detta via telefon. Lösningen av idag är klart smidigare, och det finns faktiskt folk som uppskattar att de kan se att de faktiskt har spenderat pengarna.

Slutligen skall vår växel givetvis öppna 0800, jag skall säkerställa så att alla klockor går på normal svensk tid utan undantag.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Hur är det med era bekräftade, preliminära varor?

Har ett Asus 8800GT TOP Edition beställt hos er, det har stått bekräftat, preliminärt 2008-1-10 på ordersidan sedan jag beställde det. Idag står det fortfarande så, men på eran hemsida står det Preliminärt 2008-1-30... Hur blir det?

Hoppas hoppas att det finns idag... Orkar inte vänta tills den trettionde.

Kan ge mitt ordernummer ifall det behövs "dbmannen".

Visa signatur

E6750 2.66GHz | Sparkle 8800gt 512MB | Westen Digital Caviar 500 GB 7200 RPM | Gigabyte P35 DS3 | 2GB Corsair XMS2 800Mhz DDR2 | Logitech G15 | Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Avstängd

Preliminärt är ett ganska luddigt och osäkert begrepp/ord..
Tycker det ser tämligen tokigt ut att benämna något "Preliminärt bekräftat".?
Brukar det stå "Preliminärt bekräftat" på butikssidan? Jag har aldrig tänkt på det faktiskt.
Varför i hela friden ens benämna något som preliminärt bekräftat isf?
Det betyder ju i prinip samma sak som eventuellt bekrätat, dvs man vet inte med säkerhet om det blir så. Lika bra att det bara står preliminärt istället.
"Preliminärt 2008-XX-XX
Bekräftat 2008-XX-XX"
Det ser bättre ut.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Ordet "preliminärt" är luddigt, vi diskuterar att byta det till "tidigast" för att inte grusa förhoppningar när preliminärt datum överskrids trots att det var just preliminärt.

Pigma - bara för att den leverans du väntar på som skall komma den 10e försenas innebär det inte att just denna leverans försenas tills den 30e när vi får in osålda varor till nya ordrar. Den leveransen du väntar på kan komma den 11e, 12e eller 17e - de datum som står i listorna kan aldrig appliceras på din order.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Håller med om att "bekräftat preliminärt", som det även står i min order (8800T 512 Club 3D), låter aningen fel. Antingen är det bekräftat att orden kommer, eller så är det inte.

Trots att mitt kort nu blivit försenat till "bekräftat prel." 31/1 så är jag ändå nöjd med datorbutikens agerande. Att de kontaktar mig via epost för att meddela mig om förseningen är bra kundbemötande. Sen kan de ju inte lastas för förseningen.

Permalänk

Vad säger ni alla om alternativet "bekräftat tidigast" som alternativ, vi vill verkligen inte ge falska förhoppningar där detta kan undvikas.. ?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vad säger ni alla om alternativet "bekräftat tidigast" som alternativ, vi vill verkligen inte ge falska förhoppningar där detta kan undvikas.. ?

Det ser mycket bättre ut faktiskt.. Blir nog bra det..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vad säger ni alla om alternativet "bekräftat tidigast" som alternativ, vi vill verkligen inte ge falska förhoppningar där detta kan undvikas.. ?

Låter, bra. Går inte att misstolka.

Permalänk
Medlem

Jag håller med.

Aja, ingen dator till helgen då.

Visa signatur

E6750 2.66GHz | Sparkle 8800gt 512MB | Westen Digital Caviar 500 GB 7200 RPM | Gigabyte P35 DS3 | 2GB Corsair XMS2 800Mhz DDR2 | Logitech G15 | Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Ringde precis in till db's kunstjänst.

Jag har ringt dit ett par gånger förut så jag förväntade mig en lång väntan i kön.
Kom till slut fram till en jävligt trevlig kille, Tomas hette han (om jag inte missminner mig).

Rådfrågade honom och diskuterade lite detta med orderstatus samt "bekräftad preliminärt" etc. och jag tycker han gjorde ett skitbra jobb!
Han var uppriktig i sina svar och visste han inte svaret på en fråga, då var han ärlig och sade att han inte vet.
Det uppskattar jag högt!

Efter samtalet kände jag att den långa tiden som jag satt i kön var obetydlig.
Jag hade fått skitbra service och det var det jag ville ha. Hellre det än att komma fram direkt och inte få den hjälp jag vill ha.

Kort sagt... Kvalité > Kvantitet!

Tack så mycket för hjälpen Tomas och db.com!
Hos er stannar jag

/Petri Norgård

Permalänk
Medlem

Hmm... Om jag nu avbeställer mitt kort, och istället beställer ett kort som ligger på lager, vad händer då med mina andra varor som står som leveransklara? Tappar jag min plats i kön för dessa varor?

Visa signatur

E6750 2.66GHz | Sparkle 8800gt 512MB | Westen Digital Caviar 500 GB 7200 RPM | Gigabyte P35 DS3 | 2GB Corsair XMS2 800Mhz DDR2 | Logitech G15 | Microsoft Intellimouse Explorer 3.0