Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk

xakt - Om varan listas "I lager" så läggs den undan (reserveras) till dig på din order i samma stund som du bekräftar densamma, såvida ingen annan hinner före på den sista av viss vara. Vi tillämpar principen "först in - först ut". Du får förklara vad du menar med att "det var dags att skicka på måndag".. Beställde du på en helg?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Beställde delar för 8000~ men 3 av dom hade obekräftat leverans datum.

Köpte samma delar hos webbhallen för 300~ mer och fick dom 2 dagar efter order, Antec P190, Asus Rampage Formula är 2 av delarna, båda hade ett obekräftat datum 5 dar från dagen jag beställde, att vänta 5 dagar eller kanske ännu mer är inte ett alternativ.

Gillar db.com men dom verkar ha ett litet lager, när man kollar igenom deras produkt sortiment så är dom gröna prickarna "I lager" väldigt ovanliga, och sidan använder frames, värdelöst för tabbar, sidan är mycket snyggare nu dock, men dom borde dumpa frames.

Permalänk
Avstängd

Ja det är inte ofta dom har nåt i lager fast dom ska vara en av sveriges största internet butiker!

Tog 2 veckor innan dom ens kollade igenom mitt RMA hade nog gått ännu längre tid om inte DB här på forumet hade hjälpt till...

Hoppas man kan få någon sorts kompensation... men det tror jag inte.

Permalänk

KriLL3.2™ - Angående frames så finns planer på att plocka bort men denna omgången ansågs det grafiska viktigare. Nästa gång vi byter sida försvinner frames och då läggs troligen mindre kraft på det grafiska. Kul att du gillar sidan!

dillen22 - Jag är glad att jag kunde hjälpa till, och hoppas att allt löste sig på sätt du önskade.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

Jorå men jag hoppas på nån slags kompensation/god will ifrån eran sida!

Permalänk

dillen22 - Enligt ansvarig tekniker har du erhållit en fraktfri leverans till nästa ordertillfälle, stämmer inte det? Kolla ditt konto jämte kundnummer..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

Jo men det blir ingen nästa gång tyvärr jag vågar inte köpa nåt av er längre med detta strul kommer att vända mej till andra butiker!

Trodde jag du förstod mannen... vill ej vara med om över 2 veckor med tjat på DB och inget händer förrän du kom in i bilden.

Permalänk
Medlem

2 veckor är inte helt ovanligt, testa att skicka en telefon till Anovo t.ex.
Visst, det kan kännas som en lång tid men det är långt ifrån "oskäligt".

Att köra med "Jag vill ha kompensation, annars handlar jag inte mer" känns lite barnsligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Börjar bli riktigt irriterad på era leveranstider/lagerstatus!
Julhelgen beställde jag ett 8gb m2-kort som tidigaste leveransdatum sköts fram, tror det tog lite drygt 2 månader innan ni fick in det i lager vilket måste anses som katastrof efter att datumet flyttats fram 10 gånger!

Men det är historia nu!
Men då jag tidigare haft bra erfarenheter utav era leveranser beställde jag en 160gb WD Passport II röd den 19/5 trots att det stog att ni tidigast skulle få in den 30/5 och då den 30/5 får man beskedet att datumet inte är giltigt och att de avvaktar ett nytt datum.
Sen nu i tisdags fick jag reda på att varan utgått vilket känns för jävligt då alla andra 160gb passport diskar är dyrare!

Så mitt förtroende för DB har sjunkt rejält sen i vintras!

Hoppas ni andra har mer tur än vad jag haft

[EDIT]
Det löste sig smidigt!

Nu har jag tröttnat totalt alltså första disken utgick den jag skulle få som ersättning har nu också utgått, alltså funderar på att ta tillbaka ordern då det verkar kört att få den levererad! Tycker det är helt oförskämt att ändra min order till en dyrare disk som senare den också utgår. En fri frakt räcker inte som kompensation då man är låst till datorbutiken med en fri frakt.

Aldrig mer datorbutiken alltså!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Nu har jag tröttnat totalt alltså första disken utgick den jag skulle få som ersättning har nu också utgått, alltså funderar på att ta tillbaka ordern då det verkar kört att få den levererad! Tycker det är helt oförskämt att ändra min order till en dyrare disk som senare den också utgår. En fri frakt räcker inte som kompensation då man är låst till datorbutiken med en fri frakt.

Aldrig mer datorbutiken alltså!

Nä fy f*an för sånt! Datorbutiken ska ju självklart tvinga WD att fortsätta tillverka passport i 160GB så att du kan få din hårddisk nån gång!

Alternativt borde de sluta sälja saker överhuvudtaget eftersom saker kan utgå och man blir utan vara då eller tvingas byta till något annat som finns!!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Nä fy f*an för sånt! Datorbutiken ska ju självklart tvinga WD att fortsätta tillverka passport i 160GB så att du kan få din hårddisk nån gång!

Alternativt borde de sluta sälja saker överhuvudtaget eftersom saker kan utgå och man blir utan vara då eller tvingas byta till något annat som finns!!

En gång visst men när ersättningsprodukten utgår och när de hela tiden har ett bekräftat datum så är det riktigt dåligt. Jag fick vänta nästan en månad för att få besked om att den utgått!

Permalänk

Killer.X - Vill minnas att du fick ersättningsdisken för samma pris som den första du beställt, en kompensation i sig. Återigen - maila mig så skall jag plocka fram den stora magikerlådan och trolla riktigt bra denna gång. Jag hävdar bestämt att vi givetvis inte haft vetskap om att varken den första eller andra disken var på väg att utgå. Ser fram emot ditt mail!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär, nu får den här tråden ses som avslutad, den har glidit en smula från ämnet ;D Datorbutiken har redan en kommunikations och supporttråd i det relevanta forumet, fortsatta frågor och diskutioner kan göras där.

*Tråd låst*