Permalänk
Medlem

Lånar tråden...har beställt en p1i och undrar var man hittar ett bra msn messenger till den?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på Fringe har just installerat det, men itne testat mycket med det ännu. Ska gå att köra skype,sip,msn mf på den.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Lånar tråden...har beställt en p1i och undrar var man hittar ett bra msn messenger till den?

Fring klarar MSN. Agile messenger är väl ett mer chatinriktatprogram, men det är inte gratis.

Permalänk
Medlem

fick detta svaret av SE angående profiler.
får se om jag ska ha kvar telefonen, just nu lutar det åt att lämna tilbaks den och skaffa en med profiler.
dock kommer jag sakna visitkortsscannern, den är verkligen guld värd.

.............................................................

Hej Andreas!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Våra smartphones använder sig mycket riktigt inte av profiler utan man får där stänga av de funktioner man inte vill använda sig av en och en. Det är dock möjligt att tredjeparts-lösningar existerar där man kan styra detta.

Ert förslag är vidareskickat till berörd avdelning dock.

Med vänliga hälsningar,
/Robert
Sony Ericsson Call Center

Permalänk
Medlem

Hallå!

Har nån av er provat att kolla film på P1an? Funkar det? Måste man konvertera till nåt skumt format först? Det är detta som avgör om det blir en P1a eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84
Hallå!

Har nån av er provat att kolla film på P1an? Funkar det? Måste man konvertera till nåt skumt format först? Det är detta som avgör om det blir en P1a eller ej.

Jag kollar mkt serier i min p1.
Jag amvänder ett program som heter m3 å konverterar till mp4 i rätt upplösning, bitrate, framerate osv.
Det blir grymt bra kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
Jag kollar mkt serier i min p1.
Jag amvänder ett program som heter m3 å konverterar till mp4 i rätt upplösning, bitrate, framerate osv.
Det blir grymt bra kvalitet.

Det låter ju mycket lovande! Kollar du då på filmen med telefonen på sidan (liggandes)? (Så att man får rätt format, de flesta serier är ju i 16:9-format eller liknande).

Var får man tag i det här programmet föresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84
Det låter ju mycket lovande! Kollar du då på filmen med telefonen på sidan (liggandes)? (Så att man får rätt format, de flesta serier är ju i 16:9-format eller liknande).

Var får man tag i det här programmet föresten?

Jag hade lite problem att hitta programmet, men jag har det, fast inte på den här datorn.
Vet att jag följde en länk som fanns i P1i-tråden på www.minhembio.com.

Ska leta lite, kan lägga in länken om jag hittar, om inte du hittar redan.
Någonstans runt sidan 25 har jag för mig den fanns.

edit: Haha, bra gissning av mig
Den låg på sidan 25. Här kommer länken:
http://mike.thedt.net/temp/M3-0.8.9.8-Installer.exe

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En snabb, och kanske dum, fråga: Klarar den att visa .pdf-filer?

Hade också varit trevligt att se lite bilder folk har tagit med kameran!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
En snabb, och kanske dum, fråga: Klarar den att visa .pdf-filer?

Hade också varit trevligt att se lite bilder folk har tagit med kameran!

Japp, den har en förinstallerad pdf-läsare.

Har laddat upp några bilder som jag tagit med min P1:a här: http://rools.ath.cx/uploads/temp/P1i_kamera/

Permalänk
Medlem

Två sökningar efter tredjepartsprogram.

Finns det något program som gör P1:an till en hid kompatibel enhet (windows)? Alltså kunna använda touchscreenen som mus och knappsatsen som tangentbord. SE har ett program för flertalet telefoner men inte för ngn UIQ mobil.

Finns det ngt program som på ett enkelt sett överför data/dela filer via WLAN ? ett bonus skulle också vara att kunna skriva ut på nätverkskrivare

Permalänk
Medlem

http://www.allaboutsymbian.com/software/item/VNC_for_Symbian....

VNC

VNC+ funkar men det kostar lite pengar...

http://www.allaboutsymbian.com/software/item/VNC_Virtual_Netw...

sedan finns ju putty också...men det är du inte ute efter...

http://coredump.fi/putty

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Med Sailing Clicker kan man styra musen i alla fall. Kostar typ 180 kr.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man enklast för över sin adressbok, kalender etc. från en äldre SE-telefon (K750i) till sin P1a? Till min K750 har jag ett program som heter MyPhoneExplorer som tar backup på hela telefonen. Dock funkar den bara för just K750i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84
Vet någon hur man enklast för över sin adressbok, kalender etc. från en äldre SE-telefon (K750i) till sin P1a? Till min K750 har jag ett program som heter MyPhoneExplorer som tar backup på hela telefonen. Dock funkar den bara för just K750i.

Tror att det enlkaste är att synkronisera K750 med datorn (outlook el.dyl)
och sedan synkronisera datorn med p1:an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84
Vet någon hur man enklast för över sin adressbok, kalender etc. från en äldre SE-telefon (K750i) till sin P1a? Till min K750 har jag ett program som heter MyPhoneExplorer som tar backup på hela telefonen. Dock funkar den bara för just K750i.

när jag skulle flytta över mina kontakter från w900i så gjorde jag en backup i min w900i sen kopierade över backupfilen till p1an.

om det går på k750 så lägg backupfilen i minneskortet på p1an i
\Annat\Backup\Contacts\
sen ska filen heta Contacts.pim har jag för mig. den ska heta Contacts men kommer inte ihåg vilken filändelse.

sen är det bara att återställa telefonboken från backup i p1an.

kalender vet jag inte hur man gör

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren.

Jag gjorde så att jag ringde SE på det nummret man fick på sitt "VIP-kort". Han sa att det enklaste är att skicka över kontakterna via blåtand (funkade klockrent!) och sedan synca kalendern med outlook från K750 och sedan synka P1an mot samma outlook. Det senare har jag inte hunnit göra än, men det låter logiskt.

Kan f.ö. meddela att det funkar klockrent att se film på P1an, även i liggande läge. Dock får alla 16:9-fimer (vilket alla är?) svarta kanter över och under, men det är bättre än att de blir förvrängda.

Permalänk
Medlem

Nöjd

Fick min P1 igår som jobb telefon och är helnöjd, jag jobbar på Telia. Eftersom jag har Telia abonemang så fick med telia navigatiorn, det funkar suverän och uppdaterar kartan efter trafikbyggen (kanske t.o.m olyckor?). Det som är bäst med navigatorn förutom att den visar vägen är att den visar alla fartkameror och varnar om du närmar dig en och kör för fort. Dom satte igår upp 4 fartkameror på den väg jag tar till jobbet och dessa finns inte med på kartan än, skall bli intresant att se hur lång tid det tar innan dom kommer med.

Förutom navigatorn så kör jag TSBA (TeliaSonera Business Access) eller OneBridge som den även kallas. Detta använder jag för att synka mail och kalender med telefonen, den uppdateras hela tiden så jag se mailen i telefonen samtidigt som i datorn. Jag skulle även få med pointsec som krypterar informationen på mobilen men detta har jag inte.

För att använda msn använder jag Fring eftersom telias msn inte finns till symbian telefoner.

Visa signatur

[Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz][4x KINGSTON 1024MB 800MHZ DDR2 (5-5-5-15)][ASUS STRIKER/ EXTREME][RAPTOR 150GB, 2x300GB Raid 1, 2x500Gb (Total - 1.450TB)][XFX 8800GTX 768mb PCI-E][Compac P1100 Triniton 21"x2][CORSAIR PSU 620W][diNovo Media Desktop Laser, Q-Pad XXl][XBOX][XBOX360][PSP][Ipod Classic 160GB][HTC Touch Cruise][SE P1i][SE W910i][Nokia e61i][HTPC][Hp 8430]

Permalänk
Medlem

En sak jag inte förstår är att man kan tanka ner teman från SE, men de är i THM-format vilket min P1 inte vet vad den ska göra med. Förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandboy
Fick min P1 igår som jobb telefon och är helnöjd, jag jobbar på Telia. Eftersom jag har Telia abonemang så fick med telia navigatiorn, det funkar suverän och uppdaterar kartan efter trafikbyggen (kanske t.o.m olyckor?). Det som är bäst med navigatorn förutom att den visar vägen är att den visar alla fartkameror och varnar om du närmar dig en och kör för fort. Dom satte igår upp 4 fartkameror på den väg jag tar till jobbet och dessa finns inte med på kartan än, skall bli intresant att se hur lång tid det tar innan dom kommer med.

Förutom navigatorn så kör jag TSBA (TeliaSonera Business Access) eller OneBridge som den även kallas. Detta använder jag för att synka mail och kalender med telefonen, den uppdateras hela tiden så jag se mailen i telefonen samtidigt som i datorn. Jag skulle även få med pointsec som krypterar informationen på mobilen men detta har jag inte.

För att använda msn använder jag Fring eftersom telias msn inte finns till symbian telefoner.

Wayfinder uppdaterar sina kartor 4ggr om året - men POI's kan man väl ändra själv (iallafall till TomTom) och då kan du markera på kartan vart dina kameror finns och meddela oss andra också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84
En sak jag inte förstår är att man kan tanka ner teman från SE, men de är i THM-format vilket min P1 inte vet vad den ska göra med. Förslag?

dina teman till P1 är inte i .thm-formatet - de är i .utz

ladda ner rätt teman

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Köpte min P1i igår och är hittills skitnöjd med den!

Men nu till saken, detta är min första smart phone och testade nyss att konvertera ett serieavsnitt av 2½ men med programet M3 som många har rekomenderat men sen när jag försöker att öppna den i telefonen så står det "kan ej öppna" eller något i den stilen.
Så nu undrar jag om jag har gjort något fel eller saknar jag någa applikationer?

Har laddat ner M3 och installerat det.
Har ffdshow installerat eftersom M3 krävde att man skulle installera det för att konvertera.

Så nu till frågan, hur ska inställningnara se ut i M3?

Edit: Samt i efterhand, vilka olika hemsidor finns det för att ladda ner teman till P1i?
Tyvärr orkar jag inte kolla igenom 39 sidor så jag ber om ursäkt om denna fråga har ställts innan.

Tack på förhand
sWe. Titus^

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^

Så nu till frågan, hur ska inställningnara se ut i M3?

Jag kör med standardinställningar för Phone model "UIQ3Safe"
antagligen inte det bästa men funkar iaf.

Ngn som har ngt bättre alternativ för att få ner filstorleken utan att sabba kvalitén? har ej hunnit köpa 4GB än

Permalänk

Vilket minnes kort ska man köpa Sony eller sandisk.
Jag antar att Sonys är lite bätttre men duger sandisk dom är ju lite billigare?
Kör ni med 4gb eller?

Permalänk
Medlem

I M3 kör jag med inställningen för P990i men ändrar så att den behåller aspect-ratio. Annars trycker den ihop widescreen-content, vilket inte blir så roligt att titta på.

Jag kör ett Sandisk 4gb, vilket jag tycker funkar bra hitills. Tror inte det är så stor skillnad så länge det är kända och stora märken.

Någon som fått det att funka med VoIP på P1? Jag provade med Fring, men det tar bara några förinställda leverantörer av VoIP-tjänster.

Permalänk

Är det någon som har något tips på ett tangentbord som fungerar tillsammans med P1:an via till exempel bluetooth?

Typ, Freedom Keyboard? Ser på deras sida att det ännu inte rockar med P1:an och det har väl med att den är så ny att göra. Tänkte bara om någon vet något annat keyboard som kanske är bättre, eller har tips på annan lösning om man vill skriva lite snabbare än med knappar och pekskärm vid lämpligt tillfälle...

EDIT: http://www.freedominput.com/

Permalänk

Mkt intressant telefon! Gällande GPS-delen;

Finns det program så ja kan använda den som en plotter, dvs med sjökort?
------------II--------------------- se bara Kurs, Fart och Position?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk

Var får man tag i sandisk 4gb korten billigast? Kan man beställa utomlands och få dom billigare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Var får man tag i sandisk 4gb korten billigast? Kan man beställa utomlands och få dom billigare?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=103304

Här kan du se svenska priserna iaf.
Kanske är något billigare i utlandet men frakten blir nog också dyrare så jag tror inte man sparar speciellt mycket på det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Mitt batteri laddar bara till 98% varenda gång, oavsett hur många timmar jag har den på laddning. Någon som varit med om samma sak?

Permalänk
Medlem

Har upptäckt samma sak med laddningen.men när jag laddar den avstängd då går den upp till 100%
Hade ett bst-33 batteri som är till k800 liggandes det funkar fint i p1i:)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.