Permalänk
Medlem

P1 är här!

En ny Smartphone från Sony Ericsson lanserades ikväll och kommer att dyka upp i butiken efter sommaren, eller rättare sagt, det tredje kvartalet. Namnet på denna manick är Sony Ericcson P1, en härlig blandning mellan P990 och M600.

Typ: 3G, trippelband gsm samt w-lan
Operativsystem: Symbian 9.1 med UIQ 3.0
Skärm: 2,6 tum TFT med 262 144 färger och 240 x 320 pixlar, tryckkänslig och antireflektorisk
Kamera: 3,2 megapixel med autofokus och blixtlampa
Minne: 160 MB internt, 512 MB Memory Stick Micro medföljer
Övrigt: RSS, FM-radio, Track ID, mediasplare, Opera webbläsare, VPN-klient, dokumentredigering och -läsning, med mera.
I butik: Tredje kvartalet 2007
Pris: ca 5500 krono

Köpa? AAAA. Satans att det skall dröja sådan tid innan den anländer till butik, tre-fyra månader är nästan för mycket. Dock uppstår ett annat problem för min del. Ihpone lär väl lanseras någongång under samma kvartal och då blir ett riktigt svårt dilemma.

källa; http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200705/08/20070508213034_AHD...

Permalänk

Fan, den blir lagom att avlösa min M600 när det är dags att uppgradera Riktigt snygg är den också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

aha, ryktena sa P700i, så som jag skrev i annan tråd, men slutnamnet blev P1. riktigt fint, kul att det mesta av vad som sagts på nätet senaste 2 veckorna stämt då

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Fast tyvärr va det bara designen som e intressant, mycket som saknas på den där.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Fast tyvärr va det bara designen som e intressant, mycket som saknas på den där.

Tycker den verkar ha det mesta. Vad är det du saknar, förutom GPS?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Skönt! Var lite orolig att jag inte hade något att spendera pengarna från sommarjobbet på, tackvare SE så är det problemet nu ur världen. PUH! Synd bara att de säger kvartal 3, blir väl tidigast i slutet av sept, början av okt. Sen kommer man väl få vänta till julhandeln innan det går att få tag på en..

Permalänk

verkar riktigt grym. men som student får jag nöja mig med att titta på bilderna:(

Visa signatur

Jag heter inte Bill bara för namnets skull

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Tycker den verkar ha det mesta. Vad är det du saknar, förutom GPS?

Jag saknar Gps, turbo3G. bra blixt, mer pixlar i kameran, optisk zoom, mer färger i skärmen. Telefonen känns ju gammal innan den ens når marknaden efter sommaren, de andra bolagen lär ju hinna före med en bättre mobil. Designmässigt så har den en "ha" känsla ja, men inte ens jag som e pryltokig skulle slänga ut pengar bara för det å väntar nog hellre på "P2i" som säkert har mer.
Men Batteritiden ser ju iaf ut att knäcka nokias mobiler (iaf på papperet)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Äslskar när det släpps nya telefoner för då sjunker priserna på gamla

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog tills det kommer en symbianlur med hsdpa, qwerty-knappsats, bra kamera och varför inte 3,5mm stereo kontakt och usb kontakt så man slipper dessa värdelösa pop-portar. Hoppsan blev visst en liten minimal smula OT eh :-/

Permalänk
Medlem

jag har en M600i och det enda som jag saknar på den är WLAN

Så det får bli ett byte till P1 när denna när den kommer ut...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Äslskar när det släpps nya telefoner för då sjunker priserna på gamla

Inte nödvändigtvis. Nya modeller ersätter ofta gamla så att prisnivån skall ligga konstant. Det är tex svårt att hitta en K750i för en spottstyver hos någon av mobilhandlarna idag trots att det är en finfin telefon. Den har ersatts av andra SE telefoner som ligger på samma prisnivå som den gjorde när den lanserades.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Den saknar även kaffekokare, måttband, färgradio, 1080p upplösning på skärmen, flyväst samt myntinkast.

Ge upp ni som klagar.
Man behöver inte ha allt i en maskin.
Ju mer prylar i en telefon desto mer fel kommer det bli i den.
Så skriver ni här inne att si och så dålig var den och nu kommer ni vara utan den i flera dagar (!) innan den blir lagad.
Men massor av prylar har den!

Har M600i, saknar W-Lan så det blir väl P1 när den kommer.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jobbigt att de inte kunde ha hsdpa i den då...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
aha, ryktena sa P700i, så som jag skrev i annan tråd, men slutnamnet blev P1. riktigt fint, kul att det mesta av vad som sagts på nätet senaste 2 veckorna stämt då

Seriöst, varför tror man att ersättaren till p990i skulle kunna döpas till p700i?
Det enda självklara är ju p1000 eller som det blev en bra förkortning P1.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat villka är det som har nytta av hsdpa? Kan förstår det om man har ett flatrate abonemang och ska använda telefonen som modem men annars så... :/

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Det är allt en intressant telefon. Får väl se hur länge man kan gå på den nyvarande. Har inte direkt kollat upp storleken men den verkar i stil med M600 så liite osäkert.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man skulle vilja köpa P1 för de pengarna som den kommer att kosta, när man kan få en N95:a för samma pris, eller kanske t.o.m. billigare då. N95:an är ju fortfarande helt överlägsen prestandamessigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chops
Förstår inte varför man skulle vilja köpa P1 för de pengarna som den kommer att kosta, när man kan få en N95:a för samma pris, eller kanske t.o.m. billigare då. N95:an är ju fortfarande helt överlägsen prestandamessigt.

För att P1 har tryckkänslig skärm och qwerty tangentbord?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Precis finns många anledningar till P1, man kanske inte vill ha en "leksakstelefon" med femtiotolv olika luckor som man skjuter ut knappsatsen på. Jag vill ha en robust sak utan massa saker som kan gå sönder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Precis finns många anledningar till P1, man kanske inte vill ha en "leksakstelefon" med femtiotolv olika luckor som man skjuter ut knappsatsen på. Jag vill ha en robust sak utan massa saker som kan gå sönder.

Exakt det jag tänkte skriva med andra ord! Alla skjut/luck osv. telefoner har svaghetar som gör att man har sönder dom väldigt lätt. Det är alltid bäst med en robust telefon som man kan lita på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Precis finns många anledningar till P1, man kanske inte vill ha en "leksakstelefon" med femtiotolv olika luckor som man skjuter ut knappsatsen på. Jag vill ha en robust sak utan massa saker som kan gå sönder.

Det må va hänt att P1 kommer va mer robust bygd, men funktionsmessigt så saknar den ju väldigt mycket, t.ex. turbo 3G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Precis finns många anledningar till P1, man kanske inte vill ha en "leksakstelefon" med femtiotolv olika luckor som man skjuter ut knappsatsen på. Jag vill ha en robust sak utan massa saker som kan gå sönder.

inte tänkt på att en tryckskärm e ganska känslig? den e väl mycket mer känsligare än typ skärmen till N95, vad tror du den kommer gå på om du spräcker den tex? en ny skärm till tex N95 kostar 380:- medans inte ens säkert att det kommer finnas utbytes till P1i.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
inte tänkt på att en tryckskärm e ganska känslig? den e väl mycket mer känsligare än typ skärmen till N95, vad tror du den kommer gå på om du spräcker den tex? en ny skärm till tex N95 kostar 380:- medans inte ens säkert att det kommer finnas utbytes till P1i.

Inte tänkt på att en tryckkänslig skärm är gjord för att tryckas på?
Och nej, jag kan verkligen inte hålla med dig om att den är känsligare än en vanlig, snarare tvärt om, en vanlig lcd får lätt tryckskador om den utsätts för tryck, det händer inte med en touch~.

Och jag har haft såna telefoner i snart 3års tid, från P900 till idag P990, tidigare telefoner med vanlig skärm har jag iofs sabbar glaset på, men då räckte det att byta skal...

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

man ska/får inte uttsätta en touchscreen för hårt tryck heller....

tror inte det är så stor skillnad på en touch eller vanlig lcd skärm...båda kan gå sönder om man är för vårdslös, knappast ett argument att inte köpa en telefon, för att man tror att skärmen ska pajja...då kan man inte köpa många telefoner

iofs så sitter det ju oftast ett skyddsglas utanpå en lcd skärm, inte på en touch eftersom den ska man ju kunna röra, så....aja skit samma onödigt inlägg egentligen, ursäkta

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
man ska/får inte uttsätta en touchscreen för hårt tryck heller....

tror inte det är så stor skillnad på en touch eller vanlig lcd skärm...båda kan gå sönder om man är för vårdslös, knappast ett argument att inte köpa en telefon, för att man tror att skärmen ska pajja...då kan man inte köpa många telefoner

iofs så sitter det ju oftast ett skyddsglas utanpå en lcd skärm, inte på en touch eftersom den ska man ju kunna röra, så....aja skit samma onödigt inlägg egentligen, ursäkta

En touch skärm har tjockare skyddslager än vanlig lcd! En gammal Panasonic Toughbook CF-27 har en helt vanlig touch skärm, och den datorn är byggd för tuffa miljöer och för att kunns ta emot slag.

Om du böjer en LCD så spricker den och går sönder direkt, en Touch~ är mer mjuk, inte hård!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
inte tänkt på att en tryckskärm e ganska känslig? den e väl mycket mer känsligare än typ skärmen till N95, vad tror du den kommer gå på om du spräcker den tex? en ny skärm till tex N95 kostar 380:- medans inte ens säkert att det kommer finnas utbytes till P1i.

Får som de andra hoppa på dig lite. Alla mobiler måste man ju ha lite logik i vad man ska utsätta den för. Har haft touchskärm en bra stund nu och det har aldrig hänt något. Men visst så kan man inte direkt byta ut den men jag tvivlar att du skulle vara mer vårdslös med en N95 än en P1 med tanke på deras priser.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Seriöst, varför tror man att ersättaren till p990i skulle kunna döpas till p700i?
Det enda självklara är ju p1000 eller som det blev en bra förkortning P1.

P1 är INTE ersättare för P990i, utan för en telefon som heter M600i. Bara så du vet

Permalänk
Medlem

P1 är ersättaren för P990, fast med M600:ans formspråk. I alla fall enligt Mobil.se:s intervju med Sonyericssons produktchef.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.